Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjælp jeg er blevet sindsyg
#1
Jeg har alle dage gået og sagt at de der fætter br rifler ( BLASER ) de kunne sgu kun bruges til at brænde træet og jernet kunne bruges til at støbe magasiner til remington.

men men men her kommer mit problem. [:I]
Er sgu gået hen og ændret mening. og er begyndt at gå og drømme om sådan en fætter br skyder [:o)]

Det der tiltaler mig : montage systemtet. med at det sider på piben. så er der ingen problemer med piben ikke sider ens i låsen og ikke skyder precist efter adskillese .
og så er den jo nem at rejse med adskildt.
og så er det jo virkeligt et pent stykke værktøj , kort og dejligt.

Men gider de ærrede formænd og dame ikke godt tale mig fra det . Kan i ikke se jeg kommer på skydebanen med en blaser [:I] efter at have mobbet de andre .

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#2
Jeg vil starte med at anbefale en psykolog, måske omkring 10 sessioner kan løse lidt op for de værste misforståelser?!

Så bliver jeg nødt til at påpege på det groveste, at dette monstrum staves B.....! Jeg har desværre ikke mulighed for at moderere i dit indlæg, så tænk hvad de andre forummedlemmers øjne nu frit tilgængeligt kan læse det nederdrægtige og fæle navn[:p]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
Sådan 260REM...... Synes da det er flot, du har åbnet øjnene.....

Køb for helvede en. Du vil aldrig fortryde det........

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
Ja, køb den og du har riffel for livet... For du kommer aldrig af med den igen, med mindre du er villig til at tabe rigtig mange penge...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Ok. Riffel [^]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#6
Hej 260REM
Jeg ved ikke, om du er inspireret af den sidste udsendelse med Steen Nielsen/ Jagtmagasinet, hvor han gennemgik Blaserkonceptet.
Jeg er selv noget optaget/ tiltrukket af modulsystemet. Jeg har det almindeligvis noget svært med omtalte vært, men har får pil opad for den afslappede og ikke krukkede/ snoppede måde at håndtere riflerne på under demonstrationen.
Mit problem med Blaseren er de to lange og uklædelige "strittere", som retrækkeren (eller hvad den nu hedder) kører/ styrer med.De må også være sårbare!
Det har man så angiveligt forsøgt at gøre op med på Strasseren (?), der mere ligner en almindelig boltlift.
Jeg har indtil nu kunnet modstå fristelsen for R93. Jeg er derimod konstant i farezonen for at synde med K95 Black Edition i 6,5X57 [:I]
Og 260REM..... den eneste effektive kur mod besættelse er besiddelse! [Big Grin]
Svar
#7
Blandt rettrækkere er der også den nye Rx helix fra Merkel, Finske Lynx og som Walnut nævnte strasseren....

K modellen i Black edition er satme lækker. Er på must have listen [Big Grin]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#8
strasseren er ikke en mulighed det er i mine øjne noget af det grimmeste våben der findes . har en kammerat der købte en lige da den kom har haft den i hånden flere gange . og den fungere rigtig godt men føj den er da grim . og så den der pind der bare stikker ud i luften. tror den er béregnet til at trække i når man vil repetere . det er da så grimt lavet . nej nej nej det bliver det aldrig

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#9
Det samme gælder da Bl.... [Big Grin]
[Image: gr9311.jpg]
Citat:quote:

Originally posted by 260REM

strasseren er ikke en mulighed det er i mine øjne noget af det grimmeste våben der findes . har en kammerat der købte en lige da den kom har haft den i hånden flere gange . og den fungere rigtig godt men føj den er da grim . og så den der pind der bare stikker ud i luften. tror den er béregnet til at trække i når man vil repetere . det er da så grimt lavet . nej nej nej det bliver det aldrig

Michael

skovarbejder af guds nåde



"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#10
Jeg vil da godt forsøge at tale dig fra det projekt, men som udgangspunkt bør du nok vide, at jeg selv har en - og jeg er glad for den.
For det første, så synes jeg ikke nødvendigvis at det er en flot riffel. Jeg synes plastik versionen er flot sammenlignet med andre plastik rifler, men ikke dem af træ. Faktisk synes jeg de bliver grimmere jo mere lir der kommer på.
Sikringen: Okay, man vænner sig til den, men den bedste jeg kender er den der sidder på Sauer 200.
Men nu begynder det så også at blive svært for mig at finde flere argumenter.
At magasinet ikke kan tages ud holder ikke længere og prisen heller ikke. Den er kun marginalt dyrere end andre sammenlignelige kvalitets rifler.
Hovedargumenterne for jeg valgte Blaser har du nævnt. Kikkerten sidder det eneste rigtige sted - på piben. Ikke på noget, der er skruet fast på piben eller på noget, der sidder på noget, der er skruet fast på piben.
Riflen er kort selvom piben er næsten normal længde. Begrundelsen for, at det tæller for mig er, at jeg naivt stadig håber, at vi en dag får tilladelse til at skyde med lyddæmper - om ikke andet så i udlandet.
At det er en rettrækker er ikke væsentligt for mig - til gengæld er det væsentligt at kvaliteten er i orden, og den klager jeg ikke over.
Svar
#11
Riffel for livet.... ja.

Hvis man da karakteriserer det som en riffel.

Og "For livet"... ja... for den får da lov at stå i skabet, hvis man har en kvalitetsskyder også.

Køb en Bl...*, mal våbenskabet pink og spring ud af skabet......

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#12
Haha...... I er sgu lige så kloge som 10 tosser [Big Grin]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#13
Køb en brugt R93 den bliver du glad for, det bedste for mig er at den er meget nem og holde samt et pibe skift der bare virker.

KR

If you pay with penuts.

You only get monkeys
If you pay with penuts.

You only get monkeys
Svar
#14
Lige mht. montage på piben, så syntes jeg ikke det er en styrke. Jeg solgte min fordi jeg konstant skulle stille på montagen når jeg skiftede den imellem piberne (havde 4). Udfræsningerne i piben var nemlig ikke helt ens på alle piberne.

Endvidere syntes jeg det var en svinestreg af dimensioner da man lavede R8 så alle vekselpiberne fra R93 ikke passer på. Argumentet var sikkerhed, men jeg tror den rigtige forklaringer er ussel mammon - nemlig at man så kan sælge en masse nye vekselpiber. Klamt overfor alle dem der igennem mange år har samlet piber til R93.

Aftageligt magasin er et plus på den nye, men de koster 3.500 stykket fordi aftrækket følger med ????

Hvis man er ligeglad med rettrækket (som indrømmet ikke er lavet lignende af andre - det er i særklasse) så ville jeg til enhver tid vælge en Mauser M03 istedet. Rent æstetisk syntes jeg også det er en flottere riffel. Der er aftageligt magasin til 5+1 i std kaliber (som koster væsentligt under 3.500) og opspændingen af slagstiften fungerer bedre. Endvidere giver montage i låsestolen den fordel at man kan nøjes med én kvalitetskikkert til alle løb - blot skal der klikkes lidt ved løbsskifte. Træfpunkt ændring er ikke større end ved skifte på Blaseren - det er testet.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#15
Skal lige nævnes at totallængden self taler til Blasers fordel. Samme løbslængde giver 10 cm kortere totallængde i en Blaser sammenlignet med Mauser.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#16
Og mauser er altså ikke klamme fordi de også udviklede nye piber til deres 03 serie? Indtil videre er der vist ikke nogen der er blevet tvunget til at købe noget som helst. Men den diskussion har været oppe og vende før herinde.
Svar
#17
Køb nogle flere kikkerter.... Ikke være så fedtede.... Det er livet for kort til..

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#18
@260REM : Du skal gøre som Strangelove foreslår: Få en eller anden til at forære dig en R93. Så kan du altid forære den væk igen uden at have tabt på den [Big Grin] Du skal ikke lade dig skræmme af de tunge argumenter som HappyNanoq fremfører og som taler imod et køb [Big Grin] 3500,- for et R8 magasin med aftrækkerhalløj er da rørende billigt, når man sammenligner med andre mindre dimser, der er væsentlig mindre afgørende/ komplicerede.
Walnut
Svar
#19
skal lige siges at hvis jeg skal have en bl.... bliver det en 93´er . syntes slet ikke om r8 pga. så mange forskelige ting .
Men når man tænker på at der normalt er så mange der hader bl.... så er der da ikke mange der kan komme med en ordentlig grund til jeg ikke skal købe en

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#20
Rolig nu 260.

Med fare for at blive dømt til stening med grus, af en børnehaveklasse, vil jeg sige at de Blaser jeg har prøvet, skød godt. Havde engang en 97 i 9,3x74R som skød hul-i-hul[^]

Prøv det, så kan du udtale dig bagefter.

K&B

Michael
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)