Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjælp jeg er blevet sindsyg
#21
Men når man tænker på at der normalt er så mange der hader bl.... så er der da ikke mange der kan komme med en ordentlig grund til jeg ikke skal købe en

Michael

skovarbejder af guds nåde
[/quote]

Michael - der har du nemlig fat noget væsentligt!
Jeg ved godt, at der er tradition for at elskere af Blaser kommer med nøjagtigt lige så dårlige argumenter for, som haderne kommer med argumenter imod.
Jeg har aldrig set en ren tråd, der omhandler Blaser. Hvis ikke det er det ene hold, der bliver useriøs, så er det det andet, men det er heldigvis sjældent, at der kommer noget, der rokker ved, at det i virkeligheden et et utroligt dejligt stykke legetøj.
Der er flere, der har bemærket, at man har riffel for livet fordi man ikke kan komme af med den uden store økonomiske tæsk - det kunne jeg egentlig godt tænke mig at få belyst. Umiddelbart tror jeg da ikke, at Blaser taber mere end andre rifler - med mindre vi taler om de rigtigt dyre udgaver.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Rolig nu 260.

Med fare for at blive dømt til stening med grus, af en børnehaveklasse, vil jeg sige at de Blaser jeg har prøvet, skød godt. Havde engang en 97 i 9,3x74R som skød hul-i-hul[^]

Prøv det, så kan du udtale dig bagefter.

K&B

Michael



Min bror, der aldrig tidligere havde prøvet at skyde med R93, fik én til afprøvning i en intern konkurrence. Han gik frisk til vaflerne med den indstilling, at han ville afprøve retrækkerens hurtighed på trods af situationens alvor. Han afgav 3 skud med lynets hastighed og spredningen på skudgruppen var skræmmende - i hans favør! Det trækker vel lidt ned, at han i forvejen er en meget velskydende herre [Big Grin]
Walnut
Svar
#23
Hej Michael,
Jeg kan kun anbefale dig at få bæstet prøvet af, dan dig egen mening...jeg kender dig som seriøs idet meste du foretager dig og jeg mener derfor ikke at du vil fortryde. Du er velkommen til at prøve min en dag på skydebanen...og hvis du ender med at købe en,skal jeg nok lade være med at mobbet...ret meget...

Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Vegetar, gammelt indiansk ord for dårlig jæger.
Svar
#24
Hej 260REM
Jeg blev så glad da jeg så dit indlæg[Big Grin]
Har altid gået og smågrint af Blaser og deres fantastiske ejere, og nu er jeg selv gået hen og blevet lun på en Blaser R8 Prof.
Måske er jeg også blevet masochist,når jeg ved hvad jeg skal lægge øre til hvis jeg køber sådan en fætter BR
Desuden er jeg ved at mene det samme som GT, at man har nok i en 308Win og en 300Win Mag.
Derudover har jeg altid haft en svaghed for flot skæftetræ.
Så der er åbenbart gået et eller andet helt galt med "harddiscken"[:0]
Svar
#25
Hvis det bare er den smarte kikkert montage saa kunne M03 vel ogsaa vaere en mulighed. Men selve vaabenet er ikke lige saa kort.
Mvh.

Yeti
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Rolig nu 260.

Med fare for at blive dømt til stening med grus, af en børnehaveklasse, vil jeg sige at de Blaser jeg har prøvet, skød godt. Havde engang en 97 i 9,3x74R som skød hul-i-hul[^]

Prøv det, så kan du udtale dig bagefter.

K&B

Michael



Der er nok fordi de bliver lavet hos Sauer!!!!

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by ISCAR

Hej 260REM
Jeg blev så glad da jeg så dit indlæg[Big Grin]
Har altid gået og smågrint af Blaser og deres fantastiske ejere, og nu er jeg selv gået hen og blevet lun på en Blaser R8 Prof.
Måske er jeg også blevet masochist,når jeg ved hvad jeg skal lægge øre til hvis jeg køber sådan en fætter BR
Desuden er jeg ved at mene det samme som GT, at man har nok i en 308Win og en 300Win Mag.
Derudover har jeg altid haft en svaghed for flot skæftetræ.
Så der er åbenbart gået et eller andet helt galt med "harddiscken"[:0]



Ups en til..
Det må da være en stavefejl. Det staves da fa-na-tisk!!!!

Hvis resten af verden havde haft samme høje marketingsstandard som Blaser, så tror jeg sgu finanskrisen var udeblevet![Wink]

SS
"Once upon a time in the West"
Svar
#28
Jeg har en smule erfaring med Bl*s*r, og har afgivet en del skud med R93 i kalibre fra 6,5xKedelig til og med 416Rem-mag...

Det jeg har set er: systemet med kikkertmontagen fungerer fint i mindst 75% af tilfældene...

Har du en pibe med 1 "kikkertsæt" til (Altså montage og kikkert) så kan det stort set altid adskilles og samles og bevare "jagtligt relevant" træfpunkt.
Har du flere piber og et enkelt "kikkertsæt" skal du måske justere lidt på klem-dimserne på montagen, og du KAN risikere at en montage ikke kan bringes til at passe på en pibe[xx(] Selvom Blaser praler af nærmest perfekte tolerancer, så holder de ikke altid.

Skal du flytte kikkert mellem flere piber, skal du alligevel klikke.

"match" præcision er et bredt begreb hos Blaser, men dem jeg hr set skød fortrinligt (6,5x55 matchpibe)

Med match-piben var præcisionen så god at man kunne konstatere ændring i træfpunktet efter indskydning på en bane, demontering og kørsel, samt samling af våben og kikkertsæt igen.

Jeg kunne konstatere at en Bl*ser med Match-pibe IKKE kan bruges med halskalibereret ammunition, den vil alt for ofte ikke kunne lukke på hylstrene, og kan opføre sig "grimt" (efter min mening) i en situation hvor man kan TRO at bundstykket er helt lukket, og man KAN tage aftræk, men man får en klikker.. for så bare at opdage ved nærmere eftersyn at låsen ikke er 100% lukket.. og ikke KAN lukkes helt. Bl*serens låsekonstruktion har ingen "camming force" der lige kan trykke hylstret den sidste 1/1000 del på plads... og så har man balladen.

Med hensyn til "den superhurtige genladning" så har jeg konstateret at stort set alle kan genlae en Blaser hurtigt, reelt uden at øve sig.., men jeg har også set at selv meget øvede Bl*ser-skytter IKKE er hurtigere til at genlade end dygtigt øvede skytter med helt almindelig boltlåse!!!
Så jo.. En Bløser er hurtigere for almindelige skytter, men næppe nogen stor fordel for dem der øver sig meget....

Jeg kan godt lide den korte længde på våbnet, men de fleste "almindelige" bolt-rifler i almindelige kalibre, kan sagtens klare sig med f.eks 55 cm pibe, så forskellen er lidt akademisk, på det område.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#29
Citat:quote:

Så der er åbenbart gået et eller andet helt galt med "harddiscken"


@ISCAR, kort og godt JA!!!

Jeg har sagt du ikke må drikke det der "rygeurin"[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
Jeg får aldrig en B..... Jeg kan stadig lave det rigtige ''vrik'' med håndledet[:I]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#31
Ha haha. Good point TSX.

Jeg minder i stigende grad om min far. Jeg hører ikke så godt, og det jeg kan høre vil jeg ikke høre. Jeg ser stadig dårligere og nu har jeg fandme også fået podagra !

Men jeg kan heldigvis stadig bøje håndledet[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

...men forresten er det min fornemmelse, at Blaser har fået ordnet de problemer der var, så køb den hvis du kan li´den, andet er der ikke at sige til det.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#32
Fint valget er taget jeg skal have en bl......
Må jeg spørge her om der eer nogen der har en i overskud. skal være en 93er og ingen plastisk pinde tak

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#33
Jamen har fået samme sygdom som dig [Big Grin]
Tror også jeg vil prøve at eje en blaser gun .
Svar
#34
Smart trick - Halvautomat, lige at binde den "forhandler"snor i bøjlen.[8D] Kom nu ud af skabet[B)]

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#35
Er der nogen der har overvejet hvor meget plastik og letmetal der er i sådan en Blaser?

Navnlig når man sætter den i forhold til fx en Schultz & Larsen der kun indeholder rent stål!

Der hvor kun politiet har våben, dér har man også en politistat!

Citat: Claire Wolf
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#36
Ja det har jeg. Og i forhold til den "rustbunke" du nævner så synes jeg da egentlig at plast er ganske udmærket [8D]

Ej seriøst. .... Jeg forstår ikke hvorfor det skal fremhæves gang på gang når de to rifler sammenlignes?? Ja der er mere plast i en blaser. Til gengæld har den en hel del andre fordele frem for S&L. Det er vist meget få af os der nogensinde vil blive udsat for så ekstreme forhold at plasten ikke holder. Det er kun et spørgsmål om æstetik. Og der synes jeg også det er pisseirriterende at en riffel til en million ikke kan leveres med magasin og låsestol i et mere eksklusivt materiale, men det har ingen effekt på brugen af våbnet overhovedet. Ene og alene et spørgsmål om at det også skal være lækkert for øjet.
Endelig så kan man jo bare tage en blaser professional med det samme.... Så lægger man ikke mærke til at låsestolen og magasinet ikke er lavet af metal [Big Grin]

Der er så meget kvinder ikke forstår
Der er så meget kvinder ikke forstår
Svar
#37
Bare rolig..
Det vil ALDRIG ske
Jeg kan lade hurtigere end en Blaser og hvad skal jeg
bruge en kort pipe til.. og et 3 skuds magasin... og et grimt design..bla. alu stænger til fætter B ladegrebet

[}Smile][quote]Originally posted by Claus Petersen

Smart trick - Halvautomat, lige at binde den "forhandler"snor i bøjlen.[8D] Kom nu ud af skabet[quote

Livet er for kort til upræcise rifler
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar
#38
Tillykke med valget 260REM [Wink]

Sindsygen smitter åbenbart

Jeg har også kørt en BEHOVSANALYSE, da jeg mangler en let jagtriffel i våbenskabet.

[Image: R_c310dcb195.jpg]

[:p][:p][:p][:p]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#39
Hej.
Du kan roligt købe en R93 riffel.
Blaser er en super riffel, jeg kan ikke sige noget negativ om den. Det med prisen, den koster ikke mere end en anden kvalitets riffel.
Jeg har lige byttet til R8 og jeg tabte 20% på min R93 fra den pris jeg gav da jeg købte, som jeg er godt tilfreds med og den er solgt til en forhandler.
Nu må tiden vise om jeg bliver lige så glad for R8 som jeg var for R93, eller må jeg have mig en R93 igen

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#40
Halvautomat, du skal vist have en riffel med funktion som dit brugernavn for at repeterer hurtigere end en Blaser. Hvis det er noget du mener at kunne gøre med en almindelig riffel vil jeg meget gerne se det.
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)