Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hjælp jeg er blevet sindsyg
#61
@Tikkafever

Det var chr olsen der statede med at sammenligne med en Blaser der sikkert kun ejes af 1% af blaserbrugerne.......
[}Smile][8D][^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#62
Citat:quote:

Originally posted by halvautomat

Det er nok rigtigt, at der er så meget metal i skinnesystemet at en magnet kan registrere det - men ikke nok til at man nemt kan risikere at de bøjer hvis riflen skulle vælte.
Noget andet er sikringsanordningen - den kræver at man bruger forholdsvis meget tommelfingertryk for at blive afsikret (se filmen).

En forklaring til at en Blaser er langsommere under praktisk skydning er at den typisk reagerer mere på rekyl ved opadgående bevægelse af piben det gør at den reelt er langsommere end en klassik riffel med en normalfordeling af vægten, og man dermed hurtigere får genskabt sigtet på målet

Jeg synes at have set en tendens til, at når en Blaser skytte skyder bundstykket frem så er der nogen skytter der ser ud til at føle en usikkerhed om det nu er HELT fremme - men måske overfortolker jeg det jeg har set [8D]

http://www.youtube.com/watch?v=GpNGwPBAixQ

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]


Hej halvautomat

Nu må du holde dig til fakta.

Du skrev alustænger: Mener du nu, at de er lavet af et andet materiale??? Venligst uddyb dette.

Hvis det er de forskellige stållegeringer du vil ind på, med hensblik på om de er magnetiske eller ikke, så er din Tikka måske ikke lavet af det materiale som du selv tror.Men jeg håber da at den er OK.

Men forhold dig til fakta! Er det alu-stænger eller ikke???[:I]

Ok hvis riflen vælter og det kan alle rifler vel, men det var ikke det vi inde på.

Jeg synes at man skal holde sig til fakta og ikke blande en hel masse andre ting ind, bare fordi man ikke kan forsvare sig eller argumenter for det.

Advardsel!!! Alle halvautomater: (læs haglgeværer,) er ikke særlig rubbuste, grundet de kun har et løb, så hvis de vælter bøjer løbet nemmere end hvis det var et dobbeltløbet. Og såan kan man blive ved.

Halvautomat. Forhold dig nu til fakta. Er det specifikt ALUSTÆNGER som du skrev eller mener du nu pludselig en anden en anden legering, og lad være med at blande alt muligt andet ind i det.

Alustænger eller ej?? Svar udbedes.[Smile]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#63
Undskyld jeg blander mig [B)] Jeg bruger kun gardenakoblinger i min have. (statement)

Den unævnelige er et smukt - dyrt våben - endog handy !

Men det der pisser mig af er at mange af der får den i hånden, tror de skyder med en halvautomat og totalt mister fokus på målet.

Jeg har til gode at se folk med en halvauto kunne bruge det fulde potentiale - det samme må så gælde den unævnelige.

Bolt rules - man har tid til at afgive første skud godt (har ikke en nr. 2 kugle lige i røven) og medens man repeterer med bolt har man tid til tænke på næste skud.

Og hvad de er lavet af interesserer mig mindre end det lort de måtte lave [xx(]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#64
med hensyn til at halvautomater skulle have lettere ved at bøje grundet et løb. kommer det til at stå for din egen regning.
jeg har en remington 870 og jeg vil vudere at den har mindst dobbelt så stor en godstykkelse i løbet og kammeret end den italienske over under jeg havde før. så med mindre den er fremstillet af en betydelig dårligere stål legering vil jeg tro at den viile kunne modstå et kammer tryk der er betydelig højere end over underen.
grundet den større gods tykkelse vil jeg også mene at ved et slag ind på løbet vil pumpgunnen tåle et støre slag inden der opstår en blivende deformation(bule)

om diverse træk stænger er fremstillt i alu eller stål mene jeg der er temmelig uinteressant da det er et spørgsmål om at vælge den rigtige legering.
jeg har set alu legeringer der er fuld på højde med værktøjsståls træk brud styrke.
det er kun et spørgsmål om hvordan materialevalget er taget i forhold til adhæsiv og abrasiv slidtage.

Mvh Høker
Svar
#65
Høker: Tror der var brugt sarkasme omkring styrken af et kontra 2 løb for at understrege en pointe...
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#66
det begyndte ellers så godt med "nu må du holde dig til fakta" [Wink]

så jeg ville bare pointere at det hjælper ikke med til at holde en
sober debat ved selv at være sarkastisk og komme med usande postulater.

Mvh høker
Svar
#67
hov hvad var det nu tråden startede med.
Svar
#68
AT ALLE VAR VED AT BLIVE SINDSYGE[Wink]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#69
Ja, et eller andet sted kørte det vist lidt af sporet.

Tillykke med den nye riffel. Det gode ved at købe ny riffel er at lige meget hvad det er, er det altid dejligt at få noget nyt i skabet.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#70
synes da den har holdt sig meget godt på sporet - den viser da at der er mange der har en mere eller mindre grad af sindsyge [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Svar
#71
ja vi er jo nogle stykker.
Svar
#72
Synes det er fedt at det objekt, i dette tilfælde en blaser riffel, der gør os sindssyge, giver så megen opmærksomhed...... [Smile]

Og så længe blaseren er oppe mod Tvivlsomme Tikka og Rallende Reperterende Remington, ser jeg ingen grund til bekymring i forhold til det at være godt "kørende".... [|)]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#73
Ja chrstn_olsen du fattede da pointen[Wink]

Ja til en sober debat. Og i en sober debat der mener jeg alså at man skal holde sig til det som er fakta og det som er sandt. Gør man ikke det, ja så er det ikke længere en sober debat.[Smile]

@høker mener du at alustænger og Gardena-koblinger er (kan være) bedre og stærkere en en traditionel bolt-lås[?][:0]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#74
jep mange kloge mennesker.

http://www.youtube.com/watch?v=e4AqMl1A4aQ
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Og så længe blaseren er oppe mod Tvivlsomme Tikka og Rallende Reperterende Remington, ser jeg ingen grund til bekymring i forhold til det at være godt "kørende".... [|)]

Du kan ikke retteligt mene at rifler i 5-8000 klassen kan sammenlignes lige over med en Blæsser. Det svarer til at du køber en grim bil, blir mobbet og du tager til genmæle med "ja men jeg kan kører hurtigere end dem på cykel"

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R



Jeg kan personligt godt se og mærke at blaseren er lavet i superkval.
Jeg kan osse godt se at hvis man er meget til småvildts jagt er størelsen genial på de små kaliber.
Jeg kan osse godt følge, dem der er helt sagelige ved smukt skæftetræ, i at deres skæfter er i meget høj klasse.

Ville jeg selv vælge den; aldrig. Og det er ud fra en almindelig + og - liste hvor der i mit tilfælde er langt flere - end +. Men det er med mig som udgangspunkt. Det kan fint være den ultimative riffel for andre. Men at fremhæve den som "the one and only" er nok lige i overkanten. Især set i lyset af at Horst Blaser & Co. 10 år efter de begik R93éren lavede en anden skyder hvor ALLE minuserne var tryllet væk og alle pluserne var intakte. [:p]

[center][Image: ajbutton.gif]
Fattigdom - det er en sindstilstand
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#76
Nu er det de rifler, der oftes refereres til. Så det var mit udgangspunkt. [Smile]

Har skrevet tidligere, det er op til folk selv, hvad de skyder med. Der er også andre rifler, jeg en dag må eje...... Og det er ikke kun rettrækkere..... [:p]

Det jeg egentlig vil sige er, at jeg ikke prøver at fremhæve Blaser som the one and only.... Smag er jo en individuel sag. Heldigvis da. Her på siden ses diverse selvgjorte projekter. Lige fra smuk valnød til gyselig laminat (min mening). Det vigtigste er, ejermanden er tilfreds, og stolt over det han har mellem hænderne.

Der en sommetider en tendens til, Blaserejere fremstilles som hovne, krukkede ensporede individer, der har fået verdens 8. vidunder. Sådan karakteriserer jeg ikke mig selv, og dem jeg kender, der har samme gode smag som jeg.

Så kan vi jo blive ved. Vedr. kikkerter, knive, støvler, biler etc..

Og nej jeg er ikke en vred ung mand. Er faktisk i godt humør..... Jeg er jo BLASEREJER.......... [Wink]

Det understregede er blot en tillægssætning for at puste en anelse til ilden.
BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#77
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever
[brIsær set i lyset af at Horst Blaser & Co. 10 år efter de begik R93éren lavede en anden skyder hvor ALLE minuserne var tryllet væk og alle pluserne var intakte.

Horst Blaser solgte butikken længe før R93'eren var på tegnebrættet http://www.blaser.de/1985.258.0.html?&L=1

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#78
nemo. nej jeg er absolut til en boltlås jeg syntes bare at det var ved at komme helt ud på et sidespor med de stænger og deres materiale.
jeg ville bare gøre opmærksom på at hvis der var valgt den rigtige legering burde alu sagtens kunne bruges til det.
men der har været en tråd om en total skadning af disse stænger ved en væltet blaser engang.
og de yder heller ikke nogen pasiv sikkerhed ved en evt. fejelende gardena.

men de skal dog have at de giver tilsyneladende anledning til mange timers debat...[Wink]

Mvh Høker
Svar
#79
høker helt okay.

Nu går man jo ikke rundt og vælter rifler, og bøjer stænger eller knækker skæfter, osv, osv, osv.

Skulle uheldet være ude, ja så så ved jeg ikke hvordan man skal garderer sig. Eks: Kørt galt på vej på jagt, faldet om osv. Ja så kan alt vel gå isstykke hvis uheldet er ude.

Jeg er også mest til bolt-løftere.[Big Grin]

Det til trods er jeg alligevel blevet ejere af en Blaser, og det er så absolut ikke pga. den fine pind, min er en professional, så skæftet knækker nok ikke hvis den vælter.

Jeg købte, kun min(Blaser) fordi:Så kan jeg sammenligne plusser og minusser[Smile].

Jeg (personligt) kan ikke lide den.

Men derfor skal fakta og sandhed ang. dette stykke skydevåben stadig være i overenstemmelse med virkeligheden, alt andet gør mig sgu pissesur og det uanset våbenfabrikat.

Fakta: halvautomat`s påstand passer ikke.[?](lad os holde os til fakta)

Men det vil han selfølglig nok selv kommenterer[:I]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#80
Nu er denne tråd endt i fnidder - starten var seriøs, men det tog en ende[}Smile]

Så tilbage på sporet - eller der der bliver skreget Moooodeeraarooor [}Smile]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)