Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Only in America....
#1
http://www.youtube.com/watch?v=WEtosDa5LMU&feature=relmfu

Spol frem til 2:30 - så begynder det at gå stærkt!

Det kunne jeg godt nok godt tænke mig at deltage i!

Mvh

Otterup
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Otterup

http://www.youtube.com/watch?v=WEtosDa5LMU&feature=relmfu

Det kunne jeg godt nok godt tænke mig at deltage i!


not me...ammo is to expensive for rapid fire these days.[Big Grin]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#3
AWESOME...................

Sidder nu med en spastisk triggerfinger....... Den må kæresten så tage sig af.... [8D]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
Meld dig ind i hjemmeværnet!
H
Hogmeister
Svar
#5
Vil hellere have lavet en prins Albert end melde mig ind i hjemmeværnet.

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#6
Hvis det er de to ting valget står imellem, så er jeg ret sikker på, at det danske forsvar også vil foretrække, at du vælger prinsen.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#7
Jeg tislutter mig BigDane, også selvom det indebærer, at man fremover tisser med to stråler frem for en[:p]

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#8
Tænker for mig selv, at det er trist hjemmeværnet er en del af det danske forsvar....

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#9
Hjemmeværnet må bare stille skarpt og komme ind i kampen. Det er klart man ikke tager dem alvorligt, hvis det eneste de kan er at sende svært overvægtigt personale til at dirrigere trafikken til havnefesten. (Jeg skulle nødig snakke, jeg vejer selv + 100 Kilo, men jeg er heller ikke hjemmeværnsmand).

Hvis hjemmeværnet turde tage sig selv alvorligt, ville de stille langt større krav til medlemmernes fysik. De ville også kræve at få respektable opgaver, som f.eks. udsendelsen til støtte for de danske tropper i udlandet.

Så kunne det tænkes, at der blev prestige i at sige " Jeg er hjemmeværnsmand". Og så tror jeg de ville få flere medlemmer.

Lige nu lægger de overliggeren lavt af frygt for ikke at kunne få medlemmer nok. Jeg tror det er en bedre strategi at hæve overliggeren.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hjemmeværnet må bare stille skarpt og komme ind i kampen. Det er klart man ikke tager dem alvorligt, hvis det eneste de kan er at sende svært overvægtigt personale til at dirrigere trafikken til havnefesten. (Jeg skulle nødig snakke, jeg vejer selv + 100 Kilo, men jeg er heller ikke hjemmeværnsmand).

Hvis hjemmeværnet turde tage sig selv alvorligt, ville de stille langt større krav til medlemmernes fysik. De ville også kræve at få respektable opgaver, som f.eks. udsendelsen til støtte for de danske tropper i udlandet.

Så kunne det tænkes, at der blev prestige i at sige " Jeg er hjemmeværnsmand". Og så tror jeg de ville få flere medlemmer.

Lige nu lægger de overliggeren lavt af frygt for ikke at kunne få medlemmer nok. Jeg tror det er en bedre strategi at hæve overliggeren.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]


Velkommen til det tyvende århundrede Lasse.
Selvfølgelig stiller Hjemmeværnet ikke fysiske krav til personel som udfører administrative opgaver (det gør det øvrige FSV heller ikke). Til tjenestegørende personel (f.eks. udsendt personel) stiller Hjemmeværnet de samme krave som det øvrige forsvar.
Personel som gør tjeneste i SSR opfylder de samme betingelser som der kræves i de to andre speceial-/eliteenheder i FSV (JGK og FKP).
Som tidligere SKLÆ i både HRN og HJV har jeg forøvrigt konstateret at HJV-folk skyder mærkbart bedre end folk fra HRN generelt.

Vedr. udsendelse Lasse, så er det HJV-hold nummer 4 eller 5 som er i Afghanistan nu - de udfører bevogtningstjeneste i Price og Budwan (tidligere Armadillo) - så stil lige skarpt du!



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hjemmeværnet må bare stille skarpt og komme ind i kampen. Det er klart man ikke tager dem alvorligt, hvis det eneste de kan er at sende svært overvægtigt personale til at dirrigere trafikken til havnefesten. (Jeg skulle nødig snakke, jeg vejer selv + 100 Kilo, men jeg er heller ikke hjemmeværnsmand).
Nu laver HJV altså osse andet end at dirigere trafikken ved havnefesten[Wink], jeg er sygdomsbehandler i marinehjemmeværnet og de lystsejlere/fiskere vi har hevet op af vandet har nu ikke brokket sig over vores størrelse[^], der var vist også noget med at HJV brugte en hel del timer i Kolding, derudover er vi (marinen) faktisk på en times tilkald ved søredning/forurening.[^]
Hvis hjemmeværnet turde tage sig selv alvorligt, ville de stille langt større krav til medlemmernes fysik. De ville også kræve at få respektable opgaver, som f.eks. udsendelsen til støtte for de danske tropper i udlandet.
Der er krav vedr. BMI ( ihvertfald i de sejlende besætninger), øhh gad vide hvor mine kammerater så festede dengang de påstod at de havde været i Afghanistan[?]

Så kunne det tænkes, at der blev prestige i at sige " Jeg er hjemmeværnsmand". Og så tror jeg de ville få flere medlemmer.
Nix, de fleste er for "dovne" til at bruge de 100-700 ulønnede timer hvert år og så oven i købet skulle høre på alt det ævl andre lukker ud[xx(]
Lige nu lægger de overliggeren lavt af frygt for ikke at kunne få medlemmer nok. Jeg tror det er en bedre strategi at hæve overliggeren.
Tja, vi "fyrer" af og til folk som ikke lever op til de krav der stilles hos os.
Og inden nogen nu kommer med en floskel om at HJV består af folk der er kasseret af forsvaret og derfor får afløb for deres Rambotrang i HJV, den holder ikke[^], i "min" enhed har størsteparten aftjent værnepligt og en del (incl. undertegnede) er tidligere overkonstabler, vi har ikke valgt hjemmeværnet af krigsliderlighed,størsteparten i MHV har faktisk ikke ønsket at have udleveret våben men fordi vi har truffet en beslutning om at vi i Danmark har noget som vi gerne vil gøre en indsats for at bevare, nu regner vi så ikke med at "røde Ivan" kommer lige med det første, men så kan vi jo gøre en forskel på andre måder eksempelvis som nu i Kolding eller på havet.



Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]



redigeret af Kima

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#12
Denne lille sekvens taler for sig selv.....

http://www.youtube.com/watch?v=nNwiH3-Vk...re=related

ID; du har jo din baggrundsviden i orden. Respekt og det har du vel egentlig som regel, når du skriver. Alligevel har hjemmeværnet et imageproblem. Når man hører ordet Hjemmeværn tænker man straks, fede bingokællinger og halvhjernede skæve eksitenser der får stiv diller af at vifte med en hvid kæp, som mange af os nok har haft lyst til at stikke op et vis sted på personen.... Tror hjemmeværnet, ville gøre sig selv en tjenste, ved at gøre op med fortiden og sige velkommen til fremtiden. Selv skoda har gjort vitighederne til skamme......

Lasses syn på hjemmeværnet tror jeg, rammer ret præcist. Inklusiv min egen. At det så er uvidenhed, og af det vi ser, kan så tages til efterretning......

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by BigDane

Denne lille sekvens taler for sig selv.....

http://www.youtube.com/watch?v=nNwiH3-Vk...re=related

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R



Sludder og vrøvl - så skulle denne video vise en prototype på en jyde; det vil de fleste jyder vist gerne ha' sig frabedt.
Slettet - jeg havde ikke set din sidste kommentar.



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#14
Den video du referer til, viser netop prototypen på en nordenfjords nordjyde........ [Wink]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#15
@ I.D: Jeg nævnte netop udsendelserne som eksempel på respektable opgaver HJV rent faktisk udfører. Det er mere af den slags jeg efterlyser. Mindre af havnefesterne, det kan politiet sku da selv rode med hvis de vil have det gjort. Eller arrangøren af havnefesten/fodboldkampen/whatever, det kan da ikke være en offentlig opgave.

@ Kima: Marinehjemmeværnet er efter min mening i en klasse for sig. De er tit krumtap og kommunikationscenter i søredningsopgaverne. Var ude at sejle med dem da jeg tog yachtskippereksamen, og de var virkelig professionelle.

Hvis resten af HJV i virkeligheden er lige så skarpe som marinehjemmeværnet, tager jeg hatten af. Men så har de fandme en elendig kommunikationsafdeling[Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

..............Men så har de fandme en elendig kommunikationsafdeling[Big Grin][Big Grin][Big Grin].

Det skyldes sikkert, at man ikke stiller nogen fysiske krav til dem ved ansættelsen; det er jo administrativt personel [Image: 01.gif]



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)