Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ny håndkikkert!
#21
Citat:quote:

Originally posted by CHB

Er opbygningen af kikkerter der, ligesom Mojave'en, har to hængsler(eller hvad det nu hedder) mere solid, i stedet for én central hængsel? eller hvad er forskellen på de to opbygninger?



Forskellen for dig som bruger er hvad du bedst kan lide at holde på - det betyder intet i praksis.

/bundgaard
Svar
#22
Ok. Bare mærkeligt at en ny swarovski EL model er ca 4 kilo dyrere end SLC modellen med samme optik. De vejer stort set det samme.
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Hvad får en kikkert til at blive ringere over årene? Udgangspunkt og vedligehold.



Det der evt. kunne blive ringere over årene, er det/de led der holder kikkerten sammen...
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by CHB

Ok. Bare mærkeligt at en ny swarovski EL model er ca 4 kilo dyrere end SLC modellen med samme optik. De vejer stort set det samme.



De er ikke snorlige ens - der er bl.a. marginal forskel i synsfelt og noget større i nærfokusfactor. Om det berettiger prisforskellen kan man altid diskutere.

Jeg havde en el i en del år. Den var både go at glo igennem og fed at holde om. Skiftede til en Leica sidste år. Den er næsten ligeså god at glo igennem men væsentligt dårlige at tage på (det, du kalder "to hængsler" giver et rigtig godt greb) men har til gengæld afstandsmåler - you can't win them all.

Men udfra din startspec. er det jo ikke relevant at overveje Swaro. I would go for the Mojave hvis jeg var dig. Den vil give dig mange gode timer på den forestående bukkejagt. Og ja, jeg har haft en selv. Og nej, jeg kan absolut ikke se, hvad der berettiger prisforskellen mellem den og de dyrere modeller på praktisk jagt. Men så længe, vi er nogen, der vil snydes......[Wink]

Du kan også finde en brugt el 8,5x42 til rimelige penge nu, hvis du roder lidt rundt.

/bundgaard
Svar
#25
http://www.sportingservices.co.uk/newyear_offers.asp

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#26
Har forresten købt en Leupold Mojave bx3 10x50. Huuha den er jeg tilpas med til prisen!
Svar
#27
Jeg har 2 Steinere en 8x30 til pürch og en 8x56 til om natten. Begge er fra deres Predator NightHunter serie. Specielt det at man ikke skal skrue en masse for at få ting i fokus, men at den altid er i fokus fra 20 til uendeligt synes jeg er en kæmpe fordel. Den eneste ulempe jeg kan komme på er at den i et specielt modlys mælker eller hvad man nu skal kalde det, og så ser man ikke meget.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)