Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kraftige luftgevær...
#1
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-3...-i-dk.html

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"

Flyttet af Kima
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#2
Hmmm. Det virker faktisk som om Rex kun forhandler dem for at få dem ulovliggjort !?? Mystisk !!
Det vil garanteret komme til at betyde udgifter til registrering for alle os der bruger luftrifler til regulering. Skam dig Rex
Men det er da heldigvis ikke smådrenge som ofrer små 10.000 på et luftgevær.
Og skulle der være en rocker eller en af deres mørklødede modsætninger der vil regulere modpartens bestand, så er det da billigere at købe en "sort" pistol eller revolver som er mere handy!!
Disse voldsomme luftrifler vil nok aldrig komme med i nogen som helst statistik over forbrydelser eller uheld.

Mvh Per
Svar
#3
Jeg synes ikke at Rex's indlæg i debatten gør noget godt for og der er hans potentielle kunder. Han gjorde intet for at få lidt nuancer ind i debatten, et rigtigt kedeligt indlæg som helt sikkert vil blive brugt til at lave lovgivning - forhåbentligt alene vedrørende luftvåben. Lovgivning som jeg ikke forventet vil have nogen som helst real effekt på antallet af forbrydelser i DK, ja live med undtagelse af at der sikkert er nogen der bliver dømt efter de nye regler, men jeg tror som "pern" heller ikke rigtigt på at sådanne luftvåben vil være et oplagt valg for kriminelle.
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Forbavsende sobert og ikke fordømmende indlæg i TV2 [:0]

Kun ministeren og de øvrige politikere fremstod enten som dorskehoveder (en vis kvindelig minister) og Barfoeds trusler om "jamen så forbyder vi bare dem allesammen" er typisk for den magt-arrogance der så tit dukker op i forbindelse med våbenlovgivningen[xx(]

Desværre fik ham fra NVF ikke gjort et helt så heldigt indtryk som Rex, og politiets såkaldte "expert" viste jo med al ønskelig tydelighed hvilke "resourcer" ordensmagten sætter ind på våbenområdet[V]
Det er edderb..... sørgeligt at der i dette land findes mange "amatører" der har en langt større viden og indsigt i moderne våbenteknologi end dem der bliver spurgt til råds af bslutningstagerne ...

Man kan kun håbe at der trods et forjaget lovindgreb, vil snige sig en anelse fornuft ind i sådan et lovforslag.. Der må vi nok som skytter og jæger gå direkte ind i sagen og skrive til Hr. Barfoed.
Vi må håbe at nogen trods alt hører efter og laver en lovgivning der kan administreres, f.eks. at man kopierer Sveriges mundingsenergi-grænse, og lader de kraftige våben go ind på linje med haglvåben, altså at de kan købes af jagttegnsindehavere og skytteforeningsmedlemmer, med registrering som haglvåbnene.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Våben der kan overholde jagtlovgivningen bør være på tillades. Ligemeget hvad drivmidlet er.
Jagtvåben er for jægere..og ikke alm. folk.
Så hatten af for Rex at han tager kampen op[Big Grin]
Svar
#6
Hvis man er imod, at et våben ryger i hænderne på folk uden fornøden viden (og tilladelse), kan man jo vente med at sælge skidtet, indtil lovgivningen er lavet om. Alt andet runger hult.
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by pern

Hmmm. Det virker faktisk som om Rex kun forhandler dem for at få dem ulovliggjort !?? Mystisk !!
Det vil garanteret komme til at betyde udgifter til registrering for alle os der bruger luftrifler til regulering. Skam dig Rex

Mvh Per



Hvorfor i alverden skulle jeg dog sælge luftgeværer for at få dem ulovligtgjort ???
Det er da det mest underlige jeg længe har hørt.

Jeg har lige netop kontaktet Justitministeren helt tilbage for tre år siden m.h.t. ikke at ligestille luftgeværer med rifler.
Jeg skrev et langt brev til Lene Espersen om at man burde registrere dem på samme måde, som man gør med haglgeværer.
På den måde ville det ikke koste nogen gebyrer, når man køber et luftgevær.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#8
Der er noget jeg ikke forstår, men jeg tror da snart Rex kommer med et indlæg her i tråden så måske vil han svare selv ?

Rex, hvis du mener det burde kræve jagttegn at købe de kraftige luftgeværer, hvorfor beder du så ikke bare kunden vise jagttegn før du sælger ham et ? Du har jo ikke pligt til at sælge et gevær til nogen, bare fordi det er lovligt ?

Forresten er jeg enig med dig, hvis luftbøssen er mindst ligeså kraftig som en salonriffel, burde den være omfattet af våbenloven.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Det slap du sq godt fra Rex. Selv spørgsmålet om hvorfor du sælger kraftige luftvåben når du mener de bør være på tilladelse.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#10
citat:
Du har jo ikke pligt til at sælge et gevær til nogen, bare fordi det er lovligt
jo du må ikke diskriminer folk der er faldet en dom hvor en mand i kjole ville købe en cd i fona i silkeborg

hvis du har varen i butikken og den person som vil købe gerne må købe i følge Dk love og regler så skal du sælge

Dvs: hvis du sælger luft bøsser og der kommer en i byen kendt kriminel og vil købe han er over 18 år så skal du sælge:
ellers er du som sælger den store grimme skurk (hvis han anlægger sag )
og efter hvad jeg har hørt fik fona en bøde på 2000.- + sagens omkostninger .....og så stor er avancen sku ikke på våben i lille dk

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#11
Halloooo...

Rex gør jo netop det helt rigtige!! Han HAR jo længe haft gang i denne debat, og Rex har jo ingen mulighed for i sin butik at stille krav til sine kunder om jagttegn, hvis ikke lovgivningen kræver det.
Hvordan skulle han i øvrigt kunne sortere i kunderne? hvis de kan legitimere sig som over 18 og har kronerne, ville de jo bare køre et andet sted hen og købe geværet. Det er jo heller ikke sådan at Rex har dem stående i lange rækker, lige til at plukke fra hylderne, hvorimod "mellemklassen 5,5mm /.22Cal" jo står i mængder hos alle de normale våbenhandlere (Harald Nyborg har dem vist også)

Jeg tror vi skal være glade for at en som Rex har fået importen af de geværer, og ikke typer som ham "soft-air-gun" forhandleren ovre i København[:0]

Når Kvikke Lene E totalt ignorerer henvendelser i årevis, så må man jo som ansvarligt tænkende medborger gå til pressen, og få det ud i lyset.

Uanset udfaldet så tror jeg da ikke det vil påvirke Rex's salg i negativ retning.. (og da slet ikke i de næste par måneder[Big Grin])

Luft-riffel enthusiasterne (f.eks. fra NVF) kan jo bare danne en forening og dermed kunne købe de våben i fremtiden, ligesom armbrøst-skytterne og Paintball-skytter.. og flugtskytterne...

Vi må som tidligere skrevet bare håbe på at politikerne for en gangs skyld hører efter inden de endnu en gang laver noget makværk-hovsa-lovgivning. Og at de spørger nogen der gider sætte sig ordentligt ind i tingene...[xx(] og ikke politiets såkaldte eksperter..
Det er sg. beskæmmende at den "expert" åbenlyst ikke havde forberedt sig overhovedet på de spørgsmål han blev stillet...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#12
Hej

Jeg syntes at vi skal lukke debaten her i danske nyheder[8)].

Rex startede en debattråd i Members Only om dette indlæg i TV2 for en tid siden, jeg syntes, at den bør fortsætte i den tråd for at holde de forskellige indlæg og synspunkter samlet.

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#13
Det er der vel ikke den store grund til når debatten netop er offentlig efter indlægget på TV2
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Na den demonstration som Rex gjorde var der ganske fint der efterlod da en vis indtryk hos mig!Jeg har aldrig beskæftiget mig med den slags stor luft våben en ribbensteg og en 4 tommer lægte.Imponerende hvad disse våben kan prestere.Uden tvivle en eller anden slags registrering skal der til måske efter model haglebøsse.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Luft-riffel enthusiasterne (f.eks. fra NVF) kan jo bare danne en forening og dermed kunne købe de våben i fremtiden, ligesom armbrøst-skytterne og Paintball-skytter.. og flugtskytterne...



Nu kraever det vel aktivt medlemskab af en forening, saa der skal temmeligt mange til for at det er en landsdaekkende loesning. Der ud over vil jeg gaette paa at reglerne kommer til at omfatte langt mere end bare dem Rex vist frem. Den svenske 10j eller den tyske 7,5j tror jeg er mere realistisk at forvente. Bliver det saadan betyder det at rigtigt mange af dem som bare skyder lidt hjemme i haven ogsaa bliver omfattet og pludseligt skal til at vaere aktive i en skytteforening eller tage jagttegn for at fortsaette med deres hygge skydning. De fleste maa sikkert droppe det eller fortsaette og saa bryde loven. Og da jeg tvivler paa at det kommer til at give et mere sikkert DK saa synes jeg at det er en hoej pris for ingen ting.

Som lovgiver synes jeg at man er forpligtet til at forholde sig til effekten af den lovgivning man vil indfoere og helt afholde sig fra at indfoere et hav af love udfra avisernes overskrifter. Kunne vi da ikke faa nogle politikkere der baserer deres politik mere paa fakta end folkestemninger.
Mvh.

Yeti
Svar
#16
Synes det er meget rimeligt at våben som har samme eller større effekt end f.eks. en Salonriffel også bør være dækket af tilsvarende lovgivning. Om drivmidlet så er krudt, CO2 eller komprimeret luft det må da være underordnet. Som skytte og jæger burde jeg jo fortsat kunne få den fornødne tilladelse. Og at det så bliver 420 kr dyrere at købe et sådan våben... Nå ja... Det klarer man jo nok. At basere det på frygten for at de vil blive brugt til noget kriminelt synes jeg er useriøst. Der er næppe nogen af de våben der bliver brugt til kriminelle handlinger der er erhvervet på lovlig vis! Frygten for at folk ubevist/uagtsomt kommer til skade med dem mener jeg til gengæld er helt reel. Hvis folk står i baghaven og skyder til måls op mod plankeværket, så kan Fru. Hansen inde ved naboen jo hurtigt komme alvorligt i farezonen. Jægere og skytter ved jo formentligt bedre og ville sikre sig forsvarligt skudfang til det givne våben, end lægmænd der ikke har nogen speciel viden/uddanelse om våbenhåndtering og skydning.

Det eneste man kan frygte ved at sagen kommer i politikernes søgelys via overskrifter i pressen er at de laver en eller anden tåbelig "hovsa-løsning" som bliver fuldstændig ude af propertioner, ligesom med knivloven og loven om at tomme hylstre skal i våbenskab.

Yeti>> Med de politikere vi har i dag og har udsigt til at få i nærmeste fremtid, så kommer det næppe til at ske, at lovgivningen bliver baseret på fakta frem for at være populistiske.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Det er der vel ikke den store grund til når debatten netop er offentlig efter indlægget på TV2



At jeg forslog at den skulle fortætte i Members, var det fordi at den var startet der af REX, fordi at en debat kører i pressen er det ikke ensbetydende med at vi ikke kan debatere det samme i Members Only.[Wink]

Men nu har Kima så besluttet at flytte den hertil i Jura og Jagtpolitik,[8D] og samtidig i Members Only bedt om, at der kun debateres videre her og så gør vi da det.[Smile]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#18
http://ekstrabladet.dk/nyheder/article1493173.ece

[center][Image: ajbutton.gif]
Fattigdom - det er en sindstilstand
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Tikka4ever

http://ekstrabladet.dk/nyheder/article1493173.ece

[center][Image: ajbutton.gif]
Fattigdom - det er en sindstilstand
[Image: logo01_old.jpg][/center]



OK, den har jeg først set nu.
Troede ikke han gad skrive noget om dem, da jeg nævnte hvor få, der var solgt p.t.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#20
Nu bliver det så gentaget igen og igen i medierne at 9mm udgaven af Shin Sung geværerne "svarer til en 9mm pistol" eller cal. 38Special..

Men det er da noget af en tilsnigelse/overdrivelse..

En normal 9mm Para har en mundingshastighed på lige omkring 300m/s med et 8 grams projektil.. en 38Spl har ca 250 m/s med en 10,5g grams kugle
Hvor meget vejer det projektil der giver de viste 248m/s over kronografen i Rex's demonstration?

Desværre er de jo nok allerede blevet gentaget nok til at være en "medie-sandhed"[xx(]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)