Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rådyrsyge
#1
Her lige en frisk video om emnet.

http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2301602.ece

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#2
Hjernebetændelse....
Gad vide om det kan være flåtbåret?
Der dukker jo af til flåter op fra andre dele af verden med fugle, som kan overføre lidet ønskværdige sygdomme.... :-(

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Jeg begynder efterhånden at tvivle på, at der er én enkelt årsag til sygdommen. Jeg tror, at hvis der var én virus, én bakterie eller én parasit der var årsag, så ville den være fundet nu.

Så jeg tror mere på en multifaktoriel lidelse. F.eks. stress p.g.a. for høj bestandstæthed i kombination med en eller flere andre faktorer. F.eks. virusinfektioner og/eller bakterier som normalt ikke giver problemer, men som i kombination udløser sygdommen.

Hmmm, men det er også bare gætværk, baseret på massiv mangel på viden [xx(]

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Dit gæt er lige så godt som mit.
Men jeg tror man muligvis skal kigge efter en anden vært i sygdomskredsløbet.... bare sådan en fornemmelse jeg har haft flere gange, når jeg fulgt med i debatten og det, der er kommet frem...
Der findes parasitsygdomme, som har flere forskellige værtsarter i sit livskredsløb. Så det kunne være sjovt at vide, om der var ander arter - f.eks. insekter eller andet, som har haft samme bestandsudviklingsmønster som rådyrsygen.... Som kunne være bærer af sygdommen.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Vil I ikke godt forsøge at holde trådene samlet[:p]
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=20872

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)