Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En Dåhjorts skæbne
#1
http://www.fyens.dk/article/1774036:Nord...-paa-skole [xx(]
Svar
#2
Jeg bliver ikke kællingehysterisk over, at et dyr skal aflives. Jeg sidder dog tilbage med spørgsmålet om, hvorvidt dyret f.eks. kunne være blevet bedøvet i en eller anden grad af en dyrlæge. Man kunne vel skyde en pil i rumpen på den, som de gør det i Zoo, når de ikke ønsker nærkontakt.
Walnut
Svar
#3
Bedøvelsen ville sagtens have kunnet lade sig gøre i mine øjne.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Bedøvelsen ville sagtens have kunnet lade sig gøre i mine øjne.

Mvh.
Boldsen


Øhh, så det kunne komme under kyndig pleje indtil det var raskt nok til at komme ud på den frie vildtbane og blive skudt ordenligt?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#5
Korrekt ID.
Der skydes årligt tusindvis af dådyr i DK, så ville det sgu da være komplet tåbeligt at bedøve, transportere og igen vække en dåhjort.

Børnene fik en anderledes oplevelse, og det hele blev gjort af en dygtig jæger. Kunne ikke være gjort bedre.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#6
Ikke at de helt sikkert har handlet som de skulle!
Og kan sagtens sætte mig ind i det du siger.
Hjorten kunne vel bedøves så de kunne vikle den fri og derefter lade den komme til hægterne igen. Den skulle selvfølgelig ikke have en kæmpe dosis bedøvelsesmiddel [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by KGSAKO

Korrekt ID.
Der skydes årligt tusindvis af dådyr i DK, så ville det sgu da være komplet tåbeligt at bedøve, transportere og igen vække en dåhjort.

Børnene fik en anderledes oplevelse, og det hele blev gjort af en dygtig jæger. Kunne ikke være gjort bedre.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W



Ikke at jeg gider fluekneppe en lang og akademisk tur på denne historie, men jeg har dog ikke i min kommentar skrevet noget om "at bedøve, transportere og igen vække en dåhjort". Den levende dåhjort, som jeg ser på billedet, står på sine ben. Der gøres meget ud af i artiklen at skildre, at det var et praktisk problem, der førte til aflivningen. Det pirrede opgaveløseren i undertegnede. I forhold til dette dyr er det da komplet uinteressant, hvor mange dåhjorte, der nedlægges i DK årligt. Jeg er da også meget tilfreds med at den (dygtige?) jæger vender situationen med skolelederen [Big Grin]
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)