Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
patron mængde i hjemmet
#1
nogen som har det rigtige svar på dette her[?]

nederst på våbentilladelsen står.

til eget brug kan erhverves og biside intil 500 patroner.

er dette pr våbentilladelse [?] el totalt på alle ens tilladeælser altså IKKE over 500 patroner i skabet selv om man har eks 10 tilladelser[?]

på en skytteforeningsriffel er det vist 1000 patroner.

og så er der jo osse haglpatroner det er j0 2000 stk uandset hvormange haglbøsser du har i samme cal. eks 1270

men hvad m cal 16 og 20 [?]

nogle klare bud på dette[Wink]

mvh
pc
Svar
#2
Den har vist været vendt og drejet mange gange på NVF (før jeg blev smidt ud for at være uenig med Gunnudden[Big Grin])

Det er for hvert våben. Ellers kunne du jo heller ikke købe patroner til din riffel nummer 2 med anden kaliber hvis du allerede har 500 til den første.
Der er dog et samlet max antal. Jeg husker ikke hvor mange det er [V]

Lad nu være med at opfinde problemer der ikke er der [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
det lyder da fornuftigt [; bare det er sådan[?]

der er sikkert mange som ligger inde m mere end 500 stk skarpe.
hvis man har 3-6 tilladelser[Wink]
Svar
#4
SKV grænserne er så vidt jeg ved ikke per våben - det er totalt for alle SKV våben.

På jagtvåben er det som std. 500 per våben, dog kan man søge om at få tilladelse til flere.

Mht. haglgeværer kan jeg ikke finde noget om et max nogen steder, bare det er i skafor blå skab - måske på SKV, men ikke for jagtvåben.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Hej

Jeg har en tilladelse til 5000 stk. 308 så rammerne er rimeligt vide hvis man spørger pænt [Smile]

Det jeg var efter var egentligt blot ikke at have begrænsningen på 500 som måske/måske ikke gælder hele tilladelsens levetid. Det jeg fik er en tilladelse til at indkøbe 5000 stk. på en gang... Jeg tænker at det også betyder at jeg må opbevare 5000 stk. Hvis jeg altså kan få dem mast ind i skabet [Big Grin]

Mvh.
Anders
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)