Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KPK vinduer
#1
Hej, skal snart have nye vinduer og KPK´s vinduer kan fåes til rimelige priser, men min tømrer siger det er noget lort, uden at han kan konkretisere det.

Er der nogen her der positive som negative erfaringer med KPK vinduer, så vil jeg gerne høre dem.

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#2
Hej Lani

Jeg købte også Kpk vinduer,4 Stk dobbelt bondegårds vinduer, de sidder i mine sydvendte kviste, som hører til ungernes værelser... Og indtil nu er der kun positivt at sige, malingen holder fint, de holder formen godt og det er ingen af glassene der er punkteret endnu... og ungerne er ellers ikke altid lige flinke ved dem... [Sad!]

Så jeg kan kun anbefale dem !!

Ups... Glemte at skrive at de har siddet i godt 6 år [Smile]
Vh
Morten

thirty-ought-six, Concrete killer for life
Vh
Morten

Jeg lider ikke af sindssyge... Jeg nyder det faktisk.
Svar
#3
Jeg har selv svaret ja til et tilbud fra KPK igennem en lokal tømrer, der skal skifte vinduer og terrassedør til april. Jeg prøver lige, at høre ham igen om der skulle have været nogen dårlige sager med KPK.

Energimæssigt lever de fuldt op til gældende krav, men det er kun et aspekt af kvalitet.

EDIT: Tømreren skulle mødes med en gruppe af mestre inden weekenden og ville lige høre om deres erfaringer med KPK. Mere følger.

Mvh Peter
Svar
#4
Med hensyn til energimæssige krav er det rigtigt at de lever op til de nuværende krav, men om få år så er de forældede, ligesom størstedelen af alle andre producenters vinduer.

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#5
Hvad med Hvidbjerg Vinduer?

De er i plast, men i stil og udtryk som trævinduer.

Spørg evt din lille tømrer, hvad han siger til dem?

Du er velkommen hernede i det sy´fynske, hvis du vil besigtige...

Mvh

Otterup
Svar
#6
Citat:quote:

Hvad med Hvidbjerg Vinduer?

De er i plast, men i stil og udtryk som trævinduer.

Spørg evt din lille tømrer, hvad han siger til dem?

Du er velkommen hernede i det sy´fynske, hvis du vil besigtige...

Mvh

Otterup


Plastic er til rifler, ikke til vinduer [Wink]

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#7
Lad os nu bare slå fast at det altid er sjovere at smøre et træskæfte, end at male et trævindue[Smile]

Altså plast til vinduer og træ til skæfter.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#8
Hejsa [Smile]

KPK vinduer er ikke pengene værd, de bruger ikke hele stykker træ til vindues rammerne men fingersamlet stumper. Indenfor et års tid vil man meget tydeligt kunne se hver samling gennem malingen. det med plastik vinduer er ikke sagen efter min smag man kun ikke særligt nemt justere noget på dem hvis de begynder at hænge lidt. og der er ikke særligt nemt at male dem når de bliver trist i farven. Du skulle prøve at få en pris på velfac de har en god kvalitet og de fleste steder kan man godt være så heldig at der er 20 % på liste prisen.
Svar
#9
der er både for i imod fingersamlinger, på den måde undgår man jo de værste knaster, som kan give brune gennemslag i malingen. Tror efterhånden at langt de fleste producenter bruger fingersamlinger.

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#10
Min tømrer om KPK og energikrav

Citat:quote:

Mht energien gælder talene i tilbuddet for hele vinduet inklusiv karme og rammer. Som I kan se af "Krav og konsekvenser - oversigten" i det gule felt "ombygning / udskiftning" gælder max u-værdi 1,65 - hvor jeres ligger på max 1,54 for dørens vedkommende - og mindre for vinduerne. Disse normer gælder til 2015 hvor der helt sikkert kommer nye og strengere krav, men det er fabrikken, efter sigende allerede gearet til.



Mvh Peter
Svar
#11
Hej.[Smile]

Jeg har arbejdet på KPK og mage til elendigt træ skal man sgu lede længe efter. [xx(][xx(]

Det kan godt være de er billige, men træet er også noget lort.[B)]

Jeg ville ALDRIG købe det skrammel.Der er mange andre som laver vinduer i DK.[8D][8D]
Svar
#12
Citat:quote:

Hej.

Jeg har arbejdet på KPK og mage til elendigt træ skal man sgu lede længe efter.

Det kan godt være de er billige, men træet er også noget lort.

Jeg ville ALDRIG købe det skrammel.Der er mange andre som laver vinduer i DK.


Det var ellers en melding man kan bruge til noget, der er ikke noget så godt som insider viden [Big Grin]

tror hellere jeg må holde mig fra dem så

LANI

Exclusive confirmed member of "Team Headshot"

DILLIGAF

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....
Mvh.LANI



Svar
#13
Velfac er klasse, alu yderst og træ inderst. De holder farven og lukke rigtig godt. Problemet er bare at alu er rigtig god til at lede kulde. Det optimale vindue er nok ikke opfundet endnu.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Velfac er klasse, alu yderst og træ inderst. De holder farven og lukke rigtig godt. Problemet er bare at alu er rigtig god til at lede kulde. Det optimale vindue er nok ikke opfundet endnu.



Nja, de af mine kammerater der har førstehåndskendskab[Wink] er ikke imponerede af de polsk fremstillede, en af kammeraterne tilbragte omkring 6mdr. på fabrikken dernede og han var ikke vild med standarden[xx(], skal dog indrømme at de danske er topklasse[^], jeg har, for en del år siden, arbejdet på fabrikken og har dem i badeværelset.
Mht. KPK vinduer, vi skiftede alle sydvendte vinduer til KPK for 14 år siden, de har ikke set skyggen af maling siden[:I] og de er stadig sunde og pæne[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Velfac er klasse, alu yderst og træ inderst. De holder farven og lukke rigtig godt. Problemet er bare at alu er rigtig god til at lede kulde. Det optimale vindue er nok ikke opfundet endnu.



Der er ingen problemer med træ/alu vinduer og døre. Ikke fra OUTRUP.
Outrup vinduer og døre har hjemme på Mors, i byen Outrup.
Dansk produkt, både når det gælder rene træelementer og træ/alu.
Træ/alu elementerne er opbygget med et lag alu yderst, dernæst en
komposit fals, som ikke er en kuldebro og træ inderst. Mener det er et lovkrav at der bruges mindst 90% kernetræ til alt der er i træ.
Søg evt. efter Outrup.dk
Evt. skriv en pm så finder vi en god pris på top kvali vinduer.
Venligst Mons
Svar
#16
[Image: ingeman.jpg]
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#17
http://www.kastrupvinduet.dk/

Hvis alt går efter planen - så får jeg trø/alu i fra dette firma til sommer.
Er der gode/dårlige historier om det mærke[?]

"Livet er for kort til upræcise rifler"
[Image: topp_vinter.gif]
[Image: topp_sommar.gif]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)