Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Møder fremmed jæger på mit revir
#1
Da jeg sad og fik en kop formiddagste ved bilen efter sidste uges rævejagt i den statsskov vi har jagtretten i, trillede en bil forbi med jæger i fuldt jagtornat, med hund i bilen. Det foregik i bunden af et lukket vejloop inde i skoven på grusvej, der er åben for offentligheden til gåture mm. Han rullede vinduet ned og fortalte, at han ledte efter noget jagt i området der hed XXXXX, og han ikke lige kunne finde det. Han skulle lige ud og se området før han sagde ja tak. Da jeg talte med ham, scannede jeg ikke lige kabinen for våbenfutteral, det tænkte jeg ikke lige over på det tidspunkt.

Han spurgte om rådyrsæsonen ikke var ovre, og jeg forklarede som det var, at det var en ræv, der lå i den klare plastiksæk.

Der har været episoder med krybskytteri i vores region, dog ikke specifikt på vores revir, så folk er måske lidt på dupperne når der skydes fx efter rådyrsæsonen er slut. Jeg skal jo ikke kunne sige om han var ude for at checke mig.

MEN, nu er vi efterhånden, der hvor jeg vil hen, hele episoden har fået mig til at reflektere over hvordan man kan/bør reagere hvis man møder fremmed jæger på ens eget revir. Hvis han ikke medbringes våben hvad så ? Men havde jeg spottet et våben hvad så ?

Noterer I bilmmodel/reg nr, beder I om legitimation eller hvad?

Hører gerne om episoder og generelle holdninger[Smile]

Mange hilsner
Peter

PS. jeg fattede ikke mistanke til manden, han virkede flink og reel. Jeg fik hverken registreret bilmodel/reg nr.
Svar
#2
Hvis han ikke har synlig våben i bilen er der vel ikke meget man kan gøre på offentlig vej andet end at minde om at man ikke må køre på de pågældende veje.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#3
du kunne jo diskret tage et billede med mobiliosen (fx når han kører igen).. for alle tilfældes skyld, men så tæt på at nummerplade kan læses. Det har jeg gjoet I S når nogen jeg ikke umiddelbart kendte kom langt ind på min blindvejs indkørsel .. for så vende igen når de så mig (men normalt bare lokale/biler jeg ikke kender endnu)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#4
Hvis både du og ham, du møder, har rent mel i lommerne vil I jo begge uden videre udveksle mobilnumre mv. - vil man ikke det, mener jeg, der er grund til skal vi sige "skærpet opmærksomhed".

/bundgaard
Svar
#5
Jeg har også én gang mødt en person i fuldt jagtpåklædning incl. en riffel over skuldren i det område jeg havde bukkejagten. Han var ikke videre meddelsom og ville ikke vise sit jagttegn. Fulgte diskret efter ham og notere hans registreringsnummer og ringede 114.

Hørte senere, han fik en kraftig skideballe og en bøde fra politiet

Optræder personer mistænkeligt, beder De selv om ballade med politiet [}Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)