Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Staldtips til fotografering af våben
#1
[Image: DSC04355.jpg]

Jeg har tit, under fotografering, tænkt på, om ikke en eller flere af de kompetente fotografer herinde kan give nogle "lowbudget" tips til, hvordan man opnår bedre billeder.
På vedhæftede billede har jeg arbejdet med at få lysrefleksen væk fra skæftet. Det var ikke let, hvorefter jeg parkerede den yderligt. Hvordan laver man f.eks en stærk "indirekte" belysning, der ikke afslører lyskilden?
Walnut
Svar
#2
Jeg ville bruge 4-5 indirekte lyskilder og så prøve at flytte rundt på dem. Men det har du måske eksperimenteret med?

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#3
....gå udendørs....

Det er langt det nemmeste og klart billigste

[center][Image: ajbutton.gif]
Fattigdom - det er en sindstilstand
[Image: logo01_old.jpg][/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#4
Under forudsætning af at der ikke er højt solskin

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#5
Lav en lyskasse.

Byg en (træ)kasseramme der er stor nok til at rumme objektet. Den skal have så store huller i siderne og loft + bagvæg som muligt. Læg et stykke hvidt papir (papirdug) i bunden og lad det bue blødt ½vejs op ad bagvæggen.
Beklæd alle vinduerne undtaget fronten med hvidt stof.

Belys kassen udefra alle sider med kraftigt lys. Det kan være halogen arbejdslamper, men ikke for tæt på.

Kassen vil være fyldt med blødt lys og uden skygger. Det hvide papir kaster lyset retur så skyggerne forsvinder inde under rundingerne af objektet.
Mål hvidbalancen og indstil kameraet. Prøv med og uden opblødnings blitz. Sæt kameraet på stativ og skyd løs.

Upload og læg på VTF [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Lav en lyskasse.

Byg en (træ)kasseramme der er stor nok til at rumme objektet. Den skal have så store huller i siderne og loft + bagvæg som muligt. Læg et stykke hvidt papir (papirdug) i bunden og lad det bue blødt ½vejs op ad bagvæggen.
Beklæd alle vinduerne undtaget fronten med hvidt stof.

Belys kassen udefra alle sider med kraftigt lys. Det kan være halogen arbejdslamper, men ikke for tæt på.

Kassen vil være fyldt med blødt lys og uden skygger. Det hvide papir kaster lyset retur så skyggerne forsvinder inde under rundingerne af objektet.
Mål hvidbalancen og indstil kameraet. Prøv med og uden opblødnings blitz. Sæt kameraet på stativ og skyd løs.

Upload og læg på VTF [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



[:0][Big Grin] Holy Mother! Jeg hader brugsanvisninger! Det her er sgu´da på kanten af at være for svært [Big Grin] Jeg havde tænkt på at eksperimentere med en lille hvid paraply magen til den skolefotografen bruger [:o)][Big Grin]

Men ellers tak for alle de gode staldtips [Smile] Jeg tror, at jeg vil bruge uge 7 til at fremstille The M@X Box [Big Grin] Måske begynder jeg med nogle af de andre tips.

Walnut
Svar
#7
Vil anbefale de der valnød i overskud, at sætte det til salg nu. Kan fornemme en vis efterspørgsel.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
Lysreflekser kan nemt fjernes ved fotooptagelsen. Du skal bare bruge et pol-filter... så kan du filtrere det meste fra... :-)
Det vil du også få stor fornøjelse af ved udendørsfotografering, hvor du kan manipulere med himlens farver og fjerne reflekse i vinduer og bilruder etc....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ran

Lysreflekser kan nemt fjernes ved fotooptagelsen. Du skal bare bruge et pol-filter... så kan du filtrere det meste fra... :-)
Det vil du også få stor fornøjelse af ved udendørsfotografering, hvor du kan manipulere med himlens farver og fjerne reflekse i vinduer og bilruder etc....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



[:o)] jeg er helt på rumpen! Jeg kender et kaffe filter..... Et polfilter? [Big Grin]
Walnut
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

Vil anbefale de der valnød i overskud, at sætte det til salg nu. Kan fornemme en vis efterspørgsel.

CP



Nej Claus. Jeg var jo så ærlig forleden at skrive, at brændværdien er skuffende ringe [Big Grin]
Walnut
Svar
#11
Det M@X skriver om kaldes ofte for et lystelt http://lmgtfy.com/?q=lystelt men det hele handler om at undgaa direkte belysning. en simpel maade kan ogsaa være at benytte en blitz med en diffuser og så skyde denne op i loftet, saa du belyser vaabenet med indirekte lys. Lyset bevæger sig saa hurtigt at det ikke betyder noget at det skal op at vende paa loftet.
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Det M@X skriver om kaldes ofte for et lystelt http://lmgtfy.com/?q=lystelt men det hele handler om at undgaa direkte belysning. en simpel maade kan ogsaa være at benytte en blitz med en diffuser og så skyde denne op i loftet, saa du belyser vaabenet med indirekte lys. Lyset bevæger sig saa hurtigt at det ikke betyder noget at det skal op at vende paa loftet.



Det er osse en måde at gøre det på, men du får godt nok ingen reflekser, men du får ikke rigtig oplyst skyggerne på undersiden af skæftet.

En lyskasse kan laves af en papkasse og et lagen. Det tager 5 minutter at lave den. En Walnut model af træ kan bruges igen og igen.

De der telte er fine og for dem der ikke er fingersnilde [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

De der telte er fine og for dem der ikke er fingersnilde [Wink][/green]



Ja eller dem som hellere vil bruge tiden paa at lave noget som skal fotograferes [Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#14
Hva' faen M@X, er du osse fotgraf ?
H
Hogmeister
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Hva' faen M@X, er du osse fotgraf ?
H



Nikon styrer [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#16
...for vildt [Wink]
Mvh.

Yeti
Svar
#17
Aldeles uenig med dig M@X Canon 7D is my choice
H
Hogmeister
Svar
#18
Mine is a D200 with a 18/70; 70/300 and a 60macro topped by a SB800 flash.
Mvh.

Yeti
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Aldeles uenig med dig M@X Canon 7D is my choice
H



Jamen det er et rigtigt godt kamera der ligger helt i top i diverse tests. Det kunne have været min favorit hvis jeg ikke havde de Nikon objektiver.

Billeder tages ikke med et fancy hus, men med optikken og det mellem ørerne på fotografen [Wink]

D40X, 18-55, 18-200, 60mm Macro, 80-400(desværre virker autofocus ikke på dette objektiv i kombination med mit hus [V]), Metz 58 AF flash

men jeg drømmer da om et D7000 eller et D300s

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#20
Du M@x...
Var det ikke noget at sælge det 80-400 objektiv
til mig, når nu det ikke virker på dit kamarahus. ??
Jo kom nu, selvfølgelig vil du det.
Venligst mons
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)