Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Krage ugle
#1
Hej.

Er der nogle her inde der er gode til at gøre en platicugle mere levende ved at sætte noget hareskind, fasanhøne vinger osv på?

Kunne godt tænke mig en anden ugle end plastic uglen jeg har, som
Forresten virker godt. [Smile]

Og er der nogle der kan forklare mig hvordan man får uglen højt op på pind som set på billeder?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Kig lidt på projektet her:

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=...v#p1250808
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Super tråd..
Har bare slet ikke de ting der skal bruges mht. fjer.

Er der nogle der kan lave en ugle hvis jeg tilsender plastic ugle samt betaler for det?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by yeti

Kig lidt på projektet her:

http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=...v#p1250808



Er der nogen der kan sige mig hvilken lim han bruger til uglen?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#5
Hej.[Smile]

Prøv at sætte nogle vinger på fra unge sølvmåger!! Det ser åndsvagt ud, men det virker!!!
De kan sættes på de bevægelige vinger med kraftige postelastikker.

Ang. stang til ugle kan jeg anbefale een til et fortelt til campingvognen som er malet grøn.
De fås i flere forskellige str. og kan gå ind i hinanden.
Svar
#6
Tror jeg vil proppe nogle fasanfjer på som vinger.
Faktisk vil jeg prøve og efterligne den svenskeren i linket har lavet.
Stang-problemet har jeg løst, det lev en 2 meter høj bjælke med et hul i toppen hvor uglen kan sidde i. Der er sådan en pind i bunden af uglen.

Vil stadig rigtig gerne vide om der er nogle der kan komme frem til hvilken lim der er blevet brugt i linket ovenover.
Er det en limpistol?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#7
Jeg synes at have læst at der bruges limpistol. Men søg lidt på "Uv" på sitet, der er flere der har været i gang med at pimpe ugler.
Mvh.

Yeti
Svar
#8
Jeg prøver at gå ud fra den første i linket du sendte, den er virkelig flot og den ser effektiv ud[Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Stang-problemet har jeg løst, det lev en 2 meter høj bjælke med et hul i toppen hvor uglen kan sidde i. Der er sådan en pind i bunden af uglen.

En jagt kammerat har samlet en laaaang stang af stativet fra et gammelt fortelt, den bruger han til lokkekrager i de høje læhegn

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#10
Hej igen..

Nu er jeg så gået i gang med at modanisere min ene platic ugle, så den forhåbentlig kommer til at se mere levende ud.

Jeg kontaktede min farbror som er hønsefarmer, for at spørge om han havde nogle hønsefjer. Jeg fik beskeden på at jeg bare kunne hente dem, og det gjorde jeg så. Dog var fjerne hvide, hvilket ikke var helt optimalt, da jeg havde regnet med en brun ugle. Tankerne om en sneugle kom ind i billedet, men tror nu det bliver en brun ugle.

Jeg har ledt og ledt efter nogle flere fjer, eller endnu bedre, en hel fjerdragt som kunne limes på samlet. Det ville speede processen lidt op, og har måske fundet noget. Fjerne limes på med lim pistol.

Dog ville jeg rigtig gerne igang med projektet, og skyndte mig med det samme at halshugge uglen, så hovedet kan komme længere bagud og den kan se mere "pissed ud" når kragerne angriber (forhåbentlig) den.

[Image: 3b71a910.jpg]

Har købt 2 dåser brun og 1 dåse mørke-grå spraymaling til de hvide fjer. De skal ikke over sprøjtes, men de skal ikke være helt hvide. De bliver sprøjtet når jeg lige har fundet ud af hvad der skal ske med kroppen, som jeg håber at finde en læsning til.

Men her er uglen med dens fjerdragt på hovedet. Og har testet den i vinden og ikke en eneste fjer fløj af [^]

[Image: 435683c3.jpg]
[Image: bbf83ce3.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#11
Når du er færdig med selve uglen så kan du også lave en "krage" som den holder i kløerne
Mvh.

Yeti
Svar
#12
Mmh det kunne være en idé. Klipper lige vingerne på den næste krage Keg likviderer [Smile]
Tak for input!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Julemanden med næb?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Julemanden med næb?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Kragerne kan nok ikke lide julemanden.
Men nu er den jo ikke færdig!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#15
Den er da fin-du er på rette vej...............

[Image: 11-13-kravlenisser-lille.gif.jpg]

[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#16
Øv!
Troede det var en rigtig ugle jeg efterlignede :/

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#17
Tror jeg har en nissehue liggende hvis du vil have den....

Du kan helt sikkert farve fjerne med narvsværte som får i mange nuancer.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#18
Ha ha ha ha-rolig nu[Big Grin][Wink][Wink] Den bliver sikkert god,og det er jo mig der bliver til grin når du har skudt 50 krager over den[Smile] Bare klø på med projektet....[Smile][Smile]

Citat:quote:

Og er der nogle der kan forklare mig hvordan man får uglen højt op på pind som set på billeder?


Jeg har før brugt "Tonkin-bambus" til at få en krage-ugle højt til vejrs. Det kan købes i store havecentre og byggemarkeder

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#19
Vi får at se hvem der leer sidst [Wink]
Uglen stod bare og kiggede i carporten, så det skulle prøves, og håber da det bliver bedre end det her [Big Grin]

Har løst problemet med at få uglen til vejrs..

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#20
Glædelig Uuuul [Smile]

Den skal nok blive fin når den har været forbi frisøren.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)