Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
new zealand
#1
Hejsa!
Jeg har gennem flere år gået med tanken om en tur til New Zealand på jagt efter tahr, gemser,
måske vildgeder og hvad der ellers er mulighed for.
Faktisk startet min interesse af en velskrevet artikel i Jæger i 1994, og er kun vokset siden.
Er der nogen derude, der er frisk på sådan en herretur?
Er der nogen, der har forbindelser derover? Fif, ideer, billigste fly (Billund – Hamborg ) eller på anden måde kan hjælpe?
Jeg har en ide om april eller maj i år eller næste år. Længden af turen skal nok ligge indenfor 2-3 uger.
Jeg/vi nok nød til at have en PH med. Eller skal vi bare leje en helikopter, godt fyldt med alt vi har brug for i 3-6 dage?
Jeg håber, at nogen har erfaring og kan oplyse om mulighederne derover. Jeg er i øvrigt meget åben for andre tiltag, vildt arter og evt. 1-2 dage dybvandsfiskeri.
Jeg en frisk, rap i replikken, har prøvet en del jagt og er i god form.
Venlig hilsen Lars Buchard
Svar
#2
brug søg funktionen og så skulle du gerne finde tidligere post der omhandler det samme.. i hvert fald sted at starte

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Hej larsb

Velkommen til forummet[Smile]

Der var en der på et tidspunkt skulle have en riffel fragtet til NZ, jeg kan ikke huske hvem det var[Sad] men måske Skotten kan[8D], det kunne være at ham der nede kunne hjælpe med råd og vejledning.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#4
Santo henviser nok til den her tråd:

http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...ew,zealand

God fornøjelse - vi forventer helt klart billeder bagefter! [:p]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#5
I maj 1999 var jeg dernede på Mesopotamia station http://www.mesopotamia.co.nz/index.html gennem nu afdøde Agner Zachariassen, Nelson.
[Image: IMG_0013.jpg]
Ejeren fløj os op og præcis 1 uge efter hentede han os. Hvis vi ikke var klar måtte vi selv gå ned ;-)
Pragtfuld oplevelse. 1 uge i bjergene uden at se et andet menneske end min makker og så thar/tahr, kea papagøjer og andre spøjse arter.
[Image: IMG_0001.jpg]
Her nanny thar, fik også en mindre bull thar som var ved at trække mig med udover kanten 70 m ned, da jeg ville stikke den. Læg mærke til den uundværlige stok med jernspids, terrænet er stejlt!
[Image: IMG_0020.jpg]
Mørbrad stegt i olivenolie, ris, salt, peber og fra Agners have persille og citron! Husk at få den rigtige type sprit med op! Vores medbragte flammede voldsomt op, det kunne heldigvis klares med at spæde spritten op med vand.
[Image: IMG_0021.jpg]
Over trægrænsen er der ingen læ og storme kommer uvarslet, vi mistede en gryde fra tragiasættet som trillede flere hundrede meter ned af bjergsiden og en af teltstængerne knækkede som en tændstik og måtte repareres med plaster og røret fra en kuglepen.
Eneste anke er at rejsen er lang for kun 14 dage. Vi fangede ål i ruse med trafikdræbte possum. På absolut udansk, men lovlig natjagt med lygte efter possum og hare med lokal mester i øksekast. Kom til at røre hans økser, som straks fik olieklude;-)
Lånte riffel og mødte kun absolut flinke og imødekommende lokale myndigheder og civile. Kan kun anbefale landet.

Mvh Sune
Svar
#6
Jeg har været på jagt der nede i 2002 med en Wlater Speck
Kan kontaktes på +643680677741 eller info@thechalet.co.nz
Prøver pt. om det kan lykkes mig at komme på jagt der nede i juni

Littlebear
Svar
#7
@ larsb. Jandet bar skrive til Gavin, han har de kontakter der skal til, kanon flink gut og han er dansk gift,og forstår selv en del dansk. Så du kan prøve at sende ham en mail. gavin.schist@gmail.com. Han sage man bare skulle sige til vis man ville en tur der ud og gå amok.

Mvh Skotten

Midtfyns Bøsse & Skæftemager

WWW://GunOlsen.dk

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#8
. Hej wolf skate.

Jeg har brugt en del, tid på google, og ja rigtigt ny på denne site.

Hejsa santo. Tak tak, for fifet.

Hejsa Club338. tak for dit link, jeg har læst det.

Heysa Sune. Tak for fin fortælling, lyder til i havde en super tur, kanon billeder.
Godt klar over det er noget af en tur for 2-3 uger men det svært at finde mere tid med arbejde/familie/børn……Desværre

Hejsa littlebear.
Hvordan gik din jagt i 2002????
Og hvad skal du på jagt efter til juni?, er i flere? Og til sidst plads til en til?[Big Grin]

Hejsa Skotten.
Super med dit link, tak for det.

Til jer alle tak for tiden
Svar
#9
I 2002 skød jeg 2 Thar en lille på lidt over 10" også en lidt større på godt og vel 13".
Denne gang er det så Gemse det gælder.
[Big Grin]
Svar
#10
Hvis du stadig har brug for hjælp, kan du så ikke sende en PM.
Vh
Flanz
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)