Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
kaliberkrav i Sverige
#1
Hejsa

Er der nogen herinde, der kender mindstekravene til riffelkaliber i Sverige, når det gælder kronhjort, dåhjort og vildsvin? [?]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
de svenske krav læner sig op ad de danske... minimum 9,0 grams kugle...

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by ran

Hejsa

Er der nogen herinde, der kender mindstekravene til riffelkaliber i Sverige, når det gælder kronhjort, dåhjort og vildsvin? [?]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



Hej Ran.
Kravene er de samme som til elg.
1. E 100 2700 Joule, projektilvægt min. 9,0 gram
eller
2. E 100 2000 Joule, projektilvægt min. 10,0 gram

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by 375ras

Citat:quote:

Originally posted by ran

Hejsa

Er der nogen herinde, der kender mindstekravene til riffelkaliber i Sverige, når det gælder kronhjort, dåhjort og vildsvin? [?]

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)



Hej Ran.
Kravene er de samme som til elg.
1. E 100 2700 Joule, projektilvægt min. 9,0 gram
eller
2. E 100 2000 Joule, projektilvægt min. 10,0 gram

Venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber



Thanx! (Going there on october 13th...[Big Grin])

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
hej

det ligger på denne side

http://www.vildsvin.se/kaliber.htm

mvh skipper
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by skipper

hej

det ligger på denne side

http://www.vildsvin.se/kaliber.htm

mvh skipper



Tak for det.
Hjemvendt fra vildsvinejagt kan jeg så oplyse, at jeg ikke fik brug for nogle kugler overhovedet.
Jeg kunne have skudt et par råer og lam i løbet af dagene, men undlod dette. Havde besluttet mig for kun at skyde buk og vildsvin - og måske en grævling, hvis der kom en for....et grævlingeskind er jo sådan set meget pænt....

Vildsvinene var der på terænnet, hvor der dagligt var friske spor og sølehuller der lugtede af gris, ligesom de også dagligt (eller rettere natligt) besøgte foderpladserne.

Jeg kunne høre dem rundt omkring tårnene i mørket, men ingen kom inden for syns-/skudvidde.

Jeg så ingen grævlinge.

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)