Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skotlandstur - hvordan?
#1
Vi (CP og to sønner) vil gerne en tur til Skotland.
Jeg vil skyde bukke og de to unge mennesker vil skyde hjorte. De vil gerne en tur i højlandet og "gå til de segner".
Kan det lade sig gøre at kombinere sådan en tur? Ja det kan det vel - men vi skulle jo gerne bo samme sted[Big Grin]
Nogen forslag til sted, arrangør, privat eller.....?

Kom frisk med indspark, ideer eller erfaringer.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#2
Google søgning på "estate stalking" giver en masse muligheder for selv at arrangere. Vær ude i god tid.

Jagttid
kronhjorte er 1 july til 20october
Bukke 1 april til 20 october

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Skovfogedelev Christensen

Google søgning på "estate stalking" giver en masse muligheder for selv at arrangere. Meeeennn!!!.... ikke sort bjørn jagt i Washington, USA [Big Grin][Big Grin][8][Sad!][:0][xx(][V][Big Grin]


Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#4
Eleven - Ja der er da noget at arbejde med - tak for det. Har der været mulighed for både hjort og buk der hvor du har været?

Nogen der har noget konkret.

CP
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Jeg har aldrig rigtigt interesseret mig for at skyde råvildt i skotland, og derfor ikke spurgt til det, men når jeg tænker tilbage, så er det forbavsende så lidt råvildt jeg har set på jagt..., men jeg har også jaget helt ude på vestkysten. Ville tro du skal mere øst på for at finde gode råvildt revirer. Middelbart har der ikke været annonceret med mulighed for buk på de 2 estates jeg har jaget på.

@Eric: The google search on my hunt in Washington state most have been something like"Blackbear hunt, Clueless guide, ripped off, fattest guide on earth, greater chance of winning the national lottery then shooting a blackbear and expensive as hell" [Big Grin]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#6
Aye Eric. He's still sore
H
Hogmeister
Svar
#7
Prøv at søge lidt i BASC eller BDS bladene og ring annoncørerne op direkte.
It WILL work[Wink]

@eleven, så prøv at tage der over i starten af maj eller starten af august og ikke i hjortesæsonen[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by GT
@eleven, så prøv at tage der over i starten af maj eller starten af august og ikke i hjortesæsonen[Wink]



Hvorfor skulle jeg tage der over hvis jeg ikke skal skyde kronvildt?[Big Grin]

Når jeg tænker tilbage drøftede faktisk råvildt en gang i forbindelse med afskydning politik med den en stalker på en estate, (frit efter hukommeren) så drev de ikke kommerciel jagt på råvildt, da der ikke var ret meget. Der var nogle enkelte fra estaten(altså ikke gæster) der skød en buk. Så det er sq ikke fordi jeg er blind[:o)]

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#9
Citat:quote:

Hvorfor skulle jeg tage der over hvis jeg ikke skal skyde kronvildt?

For, som trådstarter spørger om, at skyde råvildt[Wink]

Men vil man lave en tur på begge dele så er det vigtigt at få spurgt ind til det inden bookingen.

De steder hvor jeg har kommet i området fra Inverness og ned til tilsvarende midt på Lochness er der både kron, sika og råvildt. Der er blevet skudt endda ret gode bukke der. Men det er bare det bedste at skyde bukkene i brunsten i den del af Skotland.

Det andet med at kombinere er lidt det samme som at købe en skruemaskine der også kan slå søm i....... den dur ikke til nogen af delene[B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#10
Nå - jeg har en Makita boreskrueslagmaskine - der er enda vist et hammer symbol - er det ikke til når man skal slå søm i?

CP

Ps har også fundet ud af det er bedst enten bukke eller hjorte - derfor har jeg (forlængst) oprettet en ny tråd (Claus Petersen og Claus Petersen er den samme .-))
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#11
Prøv lige Scottish Hunting Tours.

http://www.scottishhuntingtours.dk/dk/forside.html

Lille seriøst selskab, der har både bukke og hjortejagt i kanten af Pertshire (øst).

Mvh Søren
Svar
#12
Nå- så er der kun få timer til afgang, hvis ikke det lykkes de S..... Islændinge at ødelægge det hele.(og Obama - vi kommer nok ikke over London med våben i morgen[8D])
Vi (260rem., Kalle(i bad standing)og undertegnede) skal flyve fra Kastrup kl. 10.40 i morgen, til Edingburg.
Skal jage bukke på Whitehope Farm, nær Moffat/ Lockerbie fra torsdag og en uge frem.
Måske det ikke lykkes at flyve derover i morgen - men vi kommer derover - HELT SIKKERT.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Hej Claus!

Glemte sg* da helt at spørge ind til turen da du var forbi! Øv!
Tager jo selv til Skotland i August, og vil super gerne høre om turen.
Den må jeg få herover, med billeder, når I kommer hjem igen.
Knæk og bræk!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#14
Er selv ankommet til Aberdeen her til aften. Det tog godt nok lang tid, og det første fly blev også aflyst. Men det kan lade sig gøre! [Smile]

Knæk & Bræk

Christian
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by CFR

Er selv ankommet til Aberdeen her til aften. Det tog godt nok lang tid, og det første fly blev også aflyst. Men det kan lade sig gøre! [Smile]

Knæk & Bræk

Christian



det var da dejligt at hørre hvor fløj du fra og hvordan fik du det til at lykkes .

hilsen den ene af de 3

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar
#16
Oprindeligt skulle jeg have fløjet direkte Kastrup Aberdeen i morges med SAS. Den var dog aflyst inden jeg nåede at tjekke ind. I stedet fløj jeg til Heathrow med BA, hvor jeg også fik at vide at min flyver derfra til Aberdeen var aflyst. De jeg var nede og udbede mig min kuffert, fik jeg at vide at den var blevet lastet i den flyver jeg skulle med. Så kunne jeg jo pænt gå igennem security engang mere, og flyve til Aberdeen lettere forsinket.

Nu ved jeg ikke hvem i skal flyve med, men det skal retfærdigvis siges, at når min flyver er aflyst, så ringer jeg til hovedkontoret, så finder de søde piger en anden flyver, og de skeler ikke så meget til hvilket selskab de skal booke en ny billet hos. SAS tilbød at flyve mig til Manchester i morges, og det er jo ikke så interessant, men sikkert bedre end at stå i Kastrup. Men jeg har også fået fortalt, at eftermiddagsflyveren Kastrup – Aberdeen fløj som normalt. Men det er jo temmelig dynamisk, og man kan jo kun håbe på det bedste.

God tur, og endnu engang knæk & bræk.

Christian
Svar
#17
Knæk & Bræk
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#18
Så er vi hjemme igen. Mange erfaringer rigere. Turen gik glat.

Der var ikke så meget råvildt på området som vi havde håbet og det der var, virkede MEGET sky - tror de bliver jaget hårdt. Dyrene var desuden meget svære at se. I nyplantninger, hvor de gamle stød ligger brækket op, er der særdeles svært at få øje på dyrene, jeg har aldrig oplevet en person bruge kikkerten så meget som stalkeren på stedet.
Vi så næsten udelukkende gamle og meget stationære pladsbukke - vi skød i alt 5, heraf 3 rigtig flotte, stærke 6-endere, 1 god 6-ender samt en gaffel. Der blev desuden skudt forbi til 2 virkelig store 6-endere.
Alt i alt en fin tur - med mange eftertanker. Her bagefter kunne man jo nemt lige have skudt 3 mere - nu ved man jo hvor de er[8D]
Kommer sikkert igen

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#19
Det lyder som en rigtig fin tur, men du slipper ikke uden billeder [Wink].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#20
Okay det kan CP vist ikke finde ud af så jeg må vist lidt igang.

je´g har dog taget over 100 billeder og gider simplethen ikke ligge dem her ind . så har lagt dem på facebook i en åben mappe så ALLE burde kunne se dem .

http://www.facebook.com/?ref=logo#!/phot...=1&theater

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)