Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mangler Ladedater 270W
#1
Hej alle sammen Jeg har været rund på ca.100 hjemsider for at lede efter ladedater til 270w(Speer) trophy bonded bear claw 140 grain.Og kunne ikke finde dem.[Sad] måske kan i hjælpe mig.Spørg alle jeres venner og bekente i hele verden.
Dette ville været super hvis i kunne hjælpe mig!!!
Tak på forhånd .

Krengel[/size=3]
Hilsen Lille

Svar
#2
Hej Krengel

Personligt kigger jeg efter hvilken kugle der ligner mest, af dem jeg har ladedata på. Udfra det vælger jeg så nogle data, og starter på en middel ladning først. Kan jeg finde data på Nosler Partition tør jeg jeg godt starte med den ladning ved andre kugler, da data for NP ofte ligger 1 grains under grundet den massive tværvæg. Meget ofte finder jeg et brugbart udgangspunkt i "Ladebok" (den norske ladabog). Dog skal man huske at når LADEBOK oplyser en max ladning - så er det MAX, som man ikke bare starter på.

For 270win har Ladebok ladedata for Win. FailSafe 140 grains som med 56 grains MRP giver 875 M/s og med 58 grains oplyses til 918 M/s. Jeg ville med Bear Claw starte på 55 grains MRP og bevæge mig lidt op, alt efter ambition vedr. hastighed.

Mvh. Ole ( http://www.okhansen.dk )

Citat:quote:

Originally posted by Krengel

Hej alle sammen Jeg har været rund på ca.100 hjemsider for at lede efter ladedater til 270w(Speer) trophy bonded bear claw 140 grain.Og kunne ikke finde dem.[Sad] måske kan i hjælpe mig.Spørg alle jeres venner og bekente i hele verden.
Dette ville været super hvis i kunne hjælpe mig!!!
Tak på forhånd .

Krengel[/size=3]


Svar
#3
Hej "krengel"

Mine "referencer" siger:

.270W Speer TBBC 140 grains
Startladning: 48,5 grains VV N560, skulle give ca. 2600 fps..
MAX (MAX)!!!!: 52,0 grains VV N560, skulle nå ca. 2900fps

Husk lige på at det er ladninger der er lavet til 1 riffel, med 24" pibe... I din riffel er det måske noget helt andet...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
http://www.speer-bullets.com/default.asp?s1=5&s2=15
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)