Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jæger: Jeg så en ulv i nordjysk skov
#41
Det var ikke hesten, da den er fundet igen

http://www.facebook.com/home.php#!/photo...3273310321

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#42
Bvahaahaa
Svar
#43
Har fulgt med i debatten og har lyst til at dele mine tanker/bekymringer om emnet.

Jeg bor op til skoven hvor det pågældene dyr huserer. Vi bruger skoven meget både til fods og til hest. Har små børn og mange heste, der har fold op til skoven. Desuden har vi en hund der løber i skoven sammen med os. Om det er en ulv eller en hund bekymre mig så meget. Det er mere det faktum at den fremtræder agressiv/angst - og derfor kan være farlig for især vores børn.

Igennem den seneste tid har vores hund været helt tosset om aftenen. Når hun lukkes ud løber hun med børster rejst og vildt gøende mod skoven. Og hun fortsætter med at skælde ud til hun kaldes ind igen. Mon det er en ræv el. lign - eller kan det være "ulven" der lurer på skraldespanden, vores katte eller vores føl? Uhh det gør en lidt utryg!

Noget andet - vores hund har lige været i sin første løbetid. I den periode har , som altid, været meget med os i skoven, hvor hun for det meste løber løs (skal siges at vi sjældent har mødt andre mennesker i det område af skoven vi bruger - og hun kommer ikke i skoven når der er jagt). Tænker nu på om hun kan have parret sig med den omtalte "ulv" - hvis altså det er en han!?

Hmm mange bekymringer, som forhåbentlig viser sig at være uden grund ;o) Håber "ulven" snart bliver fanget.

;o) S
Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by sindri

Har fulgt med i debatten og har lyst til at dele mine tanker/bekymringer om emnet.

Jeg bor op til skoven hvor det pågældene dyr huserer. Vi bruger skoven meget både til fods og til hest. Har små børn og mange heste, der har fold op til skoven. Desuden har vi en hund der løber i skoven sammen med os. Om det er en ulv eller en hund bekymre mig så meget. Det er mere det faktum at den fremtræder agressiv/angst - og derfor kan være farlig for især vores børn.

Igennem den seneste tid har vores hund været helt tosset om aftenen. Når hun lukkes ud løber hun med børster rejst og vildt gøende mod skoven. Og hun fortsætter med at skælde ud til hun kaldes ind igen. Mon det er en ræv el. lign - eller kan det være "ulven" der lurer på skraldespanden, vores katte eller vores føl? Uhh det gør en lidt utryg!

Noget andet - vores hund har lige været i sin første løbetid. I den periode har , som altid, været meget med os i skoven, hvor hun for det meste løber løs (skal siges at vi sjældent har mødt andre mennesker i det område af skoven vi bruger - og hun kommer ikke i skoven når der er jagt). Tænker nu på om hun kan have parret sig med den omtalte "ulv" - hvis altså det er en han!?

Hmm mange bekymringer, som forhåbentlig viser sig at være uden grund ;o) Håber "ulven" snart bliver fanget.

;o) S



Se her er så en der formentligt kan sætte sig i de der bor i Värmland sted. Jeg kan godt forstå at man hvis man bor med sine børn og husdyr i et område bliver utryg hvis der pludseligt er et dyr som ulven at skulle forholde sig til. Jeg så også nødigt at de begynder at vandre omkring i gaderne her i Malmø. Omvendt så synes jeg også at vi skal tage vare på naturens mangfoldighed, og derfor er det ikke en nem sag at diskutere. Men det glæder mig da hvis der med denne Nordjyske ulv kunne komme lidt flere nuancer med i den danske debat, selv om det nok havde været bedre med en i Gribskov.
Mvh.

Yeti
Svar
#45
Helt klart, sgu aldrig sjovt at møde noget stort der knurrer af en[xx(]

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#46
Set i 2009 og nu i 2011 af den samme person.

Helt ærligt, hvor har den været i den mellemliggende tid[?]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by sindri

...........I den periode har , som altid, været meget med os i skoven, hvor hun for det meste løber løs..............

Løber din hund løs i skoven?



Amateurs practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: Avatar.jpg]
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

@ ran
Hvorfor skulle en jæger vare bedre i stand til at identificere en ulv end alle andre, naar det drejer sig om et dyr der alligevel ikke findes i Danmark. Bør danske jægere kende alverdens fauna?
Hogmeister



Måske fordi jægere måske generelt er mere dyreinteresserede?
Måske fordi jægere har set en i Sverige?
Måske fordi jægere kender de fleste større hunderacer, og derfor måske nemmere kan udelukke et større antal hunderacer end den alm. dansker???
[Wink]

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#49
Jamen jeg vil da også gerne byde Sindri velkommen til VTF [:0]

Jeg tror at chancen for at din hun har paret sig med en Ulv, er lige så stor som chancen for at vi får sol og 20 grader i morgen.

[Image: chasse015.gif]
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)