Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Problemer med hylsterholder til 7*61 Super
#1
Hej

Jeg har fået lidt vanskeligheder med at lade min 7*61, da hylstrene kun med stort møje og besvær kan trykkes i hylsterholderne.

Med andre kalibre har jeg ikke oplevet dette problem.

Jeg tror problemet altid har været der, men det bliver værre.

Jeg benytter 2 hylsterholdere i str. 5 og det giver problemer med 2 forskellige hylsterholdere.

Jeg tror at det er rillen der går på - altså fordybningen på hylstret.

Er der nogen der har nogen ide om hvorfor jeg får problemet og hvad jeg kan gøre ved det?

Mvh
JP
Svar
#2
Nu kan jeg simpelthen ikke hylsterholder numrene i hovedet. Men 7x61S&H er en smugle tykkere i hylsterbunddiameter end standard .375H&H baserede hylstre (lidt som 6,5x55 vs. standard .30-06).

Jeg gætter derfor på at du vil løse problemet ved at købe den rigtige hylsterholder (jeg har været lige præcis der hvor du er nu[:I]).
D93
Svar
#3
Det fremgår ikke hvilket fabrikat hylsterholder du bruger?
Jeg går ud fra at der er tale om en "7x61 Sharpe & Hart# og har egentlig ingen forstand overhovedet på denne kaliber, men havde lige en liste ved hånden. Bruger du RCBS hylsterholder skal du ifølge deres liste bruge en "shell holder no. 4".

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#4
Har ladet tusindvis 7x61´ere og ja rillen er ikke altid lige så dyb som den burde være.
Hylsterholderen kan uden problemer ændres så den kommer til at matche dine hylstre.
Noget andet er at den burde passe en almindelig "win mag" bund.

PS: har problemet med genladning til kaliberet helt inde på livet og er ved at få lavet kammer værktøj samt resizing die reamer samt en stak dieset efter egne spec´s således der undgås alle de problemer der har været med dette kaliber.
Ofte ses hylsterseperation efter 1. genladning grundet dimensioner der ikke matcher.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#5
Hej

Tak for input.

Jeg har nu været en tur i Østjysk med et hylster.

Jeg er ikke helt klar over hvilket fabrikat min nuværende holder er af, men jeg prøvede en RCBS i str. 4 og det virkede ikke. Så fandt den flinke mand ud af at en str. 43 skulle kunne gøre jobbet, og ganske rigtigt. Så nu er det problem løst.

Da der er en smule slup i holderen, er jeg spændt på hvorledes det ser ud når jeg skal til at kalibrere næste portion hylstre, men som GT skriver i an anden tråd - med 7'61 er man garanteret fast arbejde!
Svar
#6
Det skal nok virke.

Der er imidlertid andre mere væstentlige "issues" med dette kaliber[B)][Wink]

Bare for min nysgerrigheds skyld, hvor meget måler hylsterhalsen udvendigt på både et afskudt og et kalibreret hylster i din setup?

Hvor meget setback har du på skulderen??

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#7
Udvendig mål på et afskudt hylster er 8,13 - 8,14 mm.
Et kalibreret hylster måler 7,90 - 7,92 mm.

Jeg har ladet disse hylstre 4 - 5 gange, og har endnu ikke oplvet at de flækker i halsen.

Hvorledes måler jeg setback på skuldrene?
Svar
#8
Ok tak, jeg samler lidt info om kaliberet idet jeg får lavet et komplet sæt værktøj til den.

De mål du opgiver ser ikke umiddelbart alarmerende ud.
Med en blivende halsudvidelse i det område er ok.
Det er set MEGET værre.

Egentligt er det lidt svært at måle præcist uden en bøsning der passer ned over hylsteret. Et stykke kammer så at sige.

Kalibrerer du hylstrene helt i bund eller kun lige så bundstykket kan lukke over dem ?

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Hvad med at give den en 7mm.Rem-mag rival.og nye hylster dertil.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#10
De hylstre jeg bruger i øjeblikket - en 30 stykker, har jeg været nødt til at kalibrere helt i bund, ja faktisk har jeg taget en mm af den gamle hylsterholder, for at skidtet kunne kamre uden at klemme.

Der er ingen tvivl om, at det ville være meget lettere at kamre op til 7 mm rem mag, eller sælge riflen og købe en 3006, men det er jo ikke altid de letteste løsninger der er de sjoveste!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)