Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
nogle bud på en god kugle til 30,06??
#1
Hej
Jeg skal til og lade nogle 30,06`er for første gang til mig selv og en kammi, begge rifler er S&L classic 30,06, så bud på gode ladninger modtages meget gerne(kugletyper/vægt/krudt osv)...

Jeg havde tænkt lidt på mellem 165-180gr kugler!!...

Og de skal bruges til lidt af hvert?!... alt fra rådyr til grise!!... eller er det et for stort spring med samme kugle??...

LilleLars
LilleLars
Svar
#2
Lapua Mega er en god kugle, Den er billig og virker også godt på papir. 180 grains.
Svar
#3
Nosler partition, eller barnes tsx

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Hvad med Sierra Game King??...

LilleLars
LilleLars
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by lillelars

Hvad med Sierra Game King??...

LilleLars



Glimrende kugle og til en 30-06 er 180 grains næsten en slags standard du ikke går fejl af.

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#6
Nosler Accubond 165 grain. Hvis du vil betale for kvalitet med kontroleret ekspansion og hårdhed. Råvildet går muligvis lidt længere, men til gris og hjort er den perfekt.

Hornady InterBond BT 165 grain, den har et par venner og undertegnede brugt meget til råvildt og gris i Polen. Erfaringen: ingen gennemskuds garanti ved spids skud til meget store grise, ellers dør vildet.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#7
Bruger også accubond men i 180grains til min 30-06 sauer 202 til rådyr,svin,elg. Godt tilfreds.

og hornady sst 180 grains til skydebanen
hilsen
ivan
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#8
Jeg ville vælge 180 grains - og en af følgende tre kugler: Nosler Partition el. Accubond eller Norma Oryx.
D93
Svar
#9
Hornady 190gr SPBT - ladet til godt 800m/s. afsindig præcis og den tykker sig gennem rigtig meget gris!

Ladedata haves hvis du har interesse...

J.
Svar
#10
Hornady interbond - 180 grs.

Holder en fornuftig restvægt - god ballistik.

Har gode resultater med N204 - 52,5 grs. Men det er ikke sikkert den ladning paser til din riffel (så ladning oplyst uden ansvar [:o)])

Meen - Barnes TSX styrer - 100% restvægt - god gennemtrængning, men er knap så præcise som Hornady Interbond. (men hvad betyder et par cm i en jagt situation) Har ikke erfaring med ladning til 30.06 - bruger den i 300WM.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#11
Hejsa

Lapua mega 200gr me 58gr RP22 bagved - rasende præcis, giver en del ild og røg i min mundingsbremse

Alternativt 165gr Hornady Interlock m 54,4 gr N140 ligger omkring 855m/s pænt flad - den river store huller i råvildtet, meget behagelig at skyde med
Svar
#12
Hej med Jer

Jeg ville vælge mega eller accubond. Har tidligere sværget meget til Oryx men syntes der er lidt for mange meldinger om for lille expansion.

Her ligger lidt billeder af projektiler der er taget ud af vildt : http://www.okhansen.dk/skudvirk.htm

Her ligger billeder af projektiler skudt ned i en 200 liters vandtønde : http://www.okhansen.dk/Skudvand.htm

Her er billeder af de skader forskellige projektiler har påført vildt : http://www.okhansen.dk/skudeffekt.htm

Mvh. Ole
Svar
#13
Har tidligere brugt Lapua Mega i 185 gr med god effekt i både Rå,då og Kronvildt. 5 kr udgangshul.

Er skiftet til Nosler Accubond i 180 gr de er dog ikke prøvet i vildt endnu. Men der er rigtig god præcision i dem. 3 stk på en 1 kr.

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#14
Hej lillelars
Jeg har selv været i tvivl om hvilken kugle jeg har skulle vælge.
Jeg har brugt min 30-06 til Dåvildt og grisejagt i Polen.
Jeg har prøvet Hornady interbond 165gr. Super kugle, virker fint.
Nosler Partition 165 og 180gr. de laver for lille udgangshuller til gris.
Barnes TSX 165gr super kugle, til anstandsjagt.
Lapua Mega 185gr. Brugt til gris, virker fin der hvor der er gennemskud.
Remington Premier Core-lokt ULTRA BONDED, en super kugle som virker til UG+, Jeg forstår ikke, at der ikke er flere som bruger den kugle. til gris og dåvildt, super super. Det bliver mit valg fremover. Den ligger meget op af Nosler Accobond.

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#15
hey, jeg har nu fået nogle 30,06 projektiler(Sierra Game King 180gr og Hornady SST 1800gr) som jeg skal til og lade med, men men jeg har fået andbefaldet Norma MRP/Rhino 22 som krudt med 56-58gr i!!, Jeg syntes bare at det ser ud til i qiuckload at Norma URP har en bedre fyldningsgradd samt bedre forbrændning af krudtet!, nogen der kan hjælpe mig?!?

Jeg regner med og bruge CCI200 fænghætter, er dette også ok?!?...

LilleLars
LilleLars
Svar
#16
sst1800gr godt nok en tung sst kugle [Wink]

out hunting
out hunting
6,5x47 L
300 wsm
Svar
#17
Ups!!!,

LilleLars
LilleLars
Svar
#18
Det ærgrer/undrer mig, at der ikke er flere, der anbefaler Nosler Partition 200 gr.
Jeg lader den den til minimum ladning ( kan ikke lige huske, hvad det er) med Norma 204 og jeg synes den laver et perfekt arbejde uanset om det er rådyr, hjort eller vildsvinsvin.
Svar
#19
@Leo - fordi den gammel - traditionel - og nok ikke så god som de nye.[:o)]
mvh
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by TSX

@Leo - fordi den gammel - traditionel - og nok ikke så god som de nye.[:o)]



Ja, jeg overvejede egentlig selv at antyde det samme, men i så fald var der nu andre kandidater, der havde været med på samme liste. Og uanset at der andre nyere konstruktioner, der muligvis er bedre, så mener jeg til fulde, at Partition opfylder lillelars' krav: en god kugle til alt fra rådyr til grise.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)