Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Haglladning 12/70 med VP65, 32gram stål
#1
Hej

Skal en tur i det jyske næste uge og købe ind til haglladning. Hos Østjysk kan jeg se at de har VP65 der er lavet til 32 gram hagl.

Jeg har data hvor den kun lades med 28gram og der så fyldes en korkskive i, men vil egentlig gerne have 32 gram stål i. Er der nogen der har data til en sådan? Der skal gerne være noget spark i - 450 m/s eller derover.

Alternativt har jeg data med en LBC 43 haglskål, men kan ikke finde ud af hvor de forhandles.

Nogen forslag?

Pft.
C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#2
Hej

Jeg/vi bruger genbrugs hylster 12/70 fra flugtskydningsbanen.
Vp 65 31,5 gram 3 stålhagl og 39,0 grains Steelpowder 616 fænghætte.
selve krudtladningen bliver trykket mega hårdt med haglskålen oven på evt. med et hjælpe værktøj. over 200 punds tryk.
Dette er en ladning fra USA (76mm)som er lavet om til 70mm.(Billig hylster)
Men den er Uhyggelig effektiv på alt vildt.vi har ca.anvendt 7500 stk patroner. pt uden problemer og med stor effekt.

Ladningen er selvfølgelig på eget ansvar! Mvh. Sniper2 [8D]
Svar
#3
Jeg lader med den samme haglskål med 39.0-40.0gr Steel.

Den ladning jeg bruger mest er 28g stål, med LBC43 eller VP65, netop med kork i bunden, samt 6 slidser i skålen 2/3 ned. Den går over 500m/s, og skyder rigtigt fint i min Browning med 71cm løb. Den lader jeg med 41/42gr Steel. Udover det, klipper jeg ca 3-4mm af haglskålen, når de skal i en 70mm hylster, derefter lidt kork i bunden. Det passer perfekt til 28g hagl og 41gr Steel. Dermed er der 12mm hylster tilbage til en fin stjernelukning.

Steel er meget fyldigt krudt og skal komprimeres for det hele kan være i en 70mm hylster. Men det viser sig at være gavnligt for hastigheden, da det krudt kan lide ordentlig "startmodstand" for at brænde ordentligt. Ved at komprimere det hårdt, kan man hente op til 20m/s med samme krudtladning.

Jeg Rollcrimper alle mine stjernelukninger og presser hylster så hårdt, at det sommetider begynder at bule ud i bunden.
Det giver meget ren forbrænding og fine hastigheder.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#4
Super - tak for hjælpen.

Er der nogen der laver lignende ladninger med andet end Alliant Steel? Så vidt jeg kan se er den steget fra 300 til 500 for 454gram hos Østjysk, så det bliver sku nogle dyre bønner.... Til den pris kan man jo få 1kg VV.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#5
Jeg har prøvet lidt forskelligt krudt, men Steel giver absolut højeste hastigheder.

Derudover er Steel meget temperaturstabilt krudt. Super krudt!

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by chrstn_olsen

Super - tak for hjælpen.

Er der nogen der laver lignende ladninger med andet end Alliant Steel? Så vidt jeg kan se er den steget fra 300 til 500 for 454gram hos Østjysk, så det bliver sku nogle dyre bønner.... Til den pris kan man jo få 1kg VV.

C



hej.

søg og du skal finde finde[Wink]

vh.dan

hagl-ladning, der vil fremad
http://www.patrontest.dk
hagl-ladning, der vil fremad
patrontest
Svar
#7
Se hvad jeg har fundet [:p]

http://www.patrontest.dk/topic.asp?TOPIC...=Lade-data

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#8
Det ser da rimelig fornuftigt ud.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#9
Ser ud til at Vectan kan købes hos Skov, men jeg er fra Sjælland. Nogen alternative indkøbssteder?
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
Pas på med vectan!
Det er noget fint pulverkrudt, som gerne vil krybe op forbi haglskålen...= FLOOFFF[Sad!]

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#11
Nu har jeg fået købt noget Vectan - så må vi se hvordan vi kan undgå FLOOOFFF WinkAlternativt fik jeg også noget VV 3N38. Nogen data med hhv. H-43 skål eller VP-65 skål?
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#12
Lidt gammel tråd, men nu fik jeg ladt nogle 12/70 med Vectan SP-2 og testet dem på en duejagt. Patronerne gør helt sikkert sit, når skuddet placeres korrekt. Der er også tydeligt mere rekyl end mine std jaguar 12/70 30 grams, hvilket jeg tolker som at de går hurtigere - har dog ikke målt, da jeg ikke har Chrono.

Jeg har ladt dem med 5'er hagl og forventer at det er en god allround ladning til alt flyvende på landjagt. Regner med at lade nogen med 3'er hagl til gås, dykkere og ænder sidst på sæsonen samt firbenede.

Alle sagde bang og der var ikke forskel i knald og rekyl fra patron til patron, så ingen problemer med krudt der kryber hen hvor det ikke skal være, men jeg trykkede dem også godt.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)