Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bushnell Banner
#1
Overvejer at investere i en Bushnell Banner 6-18x50mm til min nye S&L Classic i kal. 306 Win.
Er denne kikkert et godt køb, og kan den klare rekylet fra riflen?
Erfaringer søgesSmile
Svar
#2
Jeg har haft et par stykker, og må tilstå, at jeg helst ikke vil se dem på andet end min salonriffel. Men man får jo hvad man betaler for, og den koster jo ikke alverden sådan en fætter.

Hvad er dit budget for en sigtekikkert?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by Andreas E.

Overvejer at investere i en Bushnell Banner 6-18x50mm til min nye S&L Classic i kal. 306 Win.
Er denne kikkert et godt køb, og kan den klare rekylet fra riflen?
Erfaringer søgesSmile



Hvornår er de begyndt at lave dette kaliber hos S&L [:o)]
Mvh.

Yeti
Svar
#4
Citat:quote:


Hvornår er de begyndt at lave dette kaliber hos S&L [:o)]



Ja okay det var vist en slåfejl[Wink]
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Jeg har haft et par stykker, og må tilstå, at jeg helst ikke vil se dem på andet end min salonriffel. Men man får jo hvad man betaler for, og den koster jo ikke alverden sådan en fætter.

Hvad er dit budget for en sigtekikkert?

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"



Jeg skal til USA om et par måneder, og havde egentlig overvejet at købe en Zeiss Conquest 3-9x40 derovre. Den kan jeg få til 2200,-
Min overvejelse går så på, om jeg skal købe den og vente et par måneder med at skyde med min riffel, eller om jeg skal købe en billigere kikkert til nogenlunde samme beløb, så jeg kan komme ud og skyde nu.
Svar
#6
Jeg har en Bausch & Lomb 5-15 x 50 Du kan købe for en tusse... Så kan Du komme ud at skyde med Din 306 [Wink]
Den ligger bare og "glor"
1 " med sunshade og det hele, praktisk talt ikke brugt.

Bigfoot http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Bigfoot                      http://www.jagtmarked.dk

"Du lever kun én gang, men gør Du det godt, er det også OK !"
Svar
#7
Med fare for at gøre indhak i Bigfoots indtjening, vil jeg nok handle i USA. Dog er Conquest ikke på højdemed de tyske Zeiss, men stadig en verden til forskel til Bushnell Banner. Ellers kan du låne en kikkert af mig til du er hjemme igen, har faktisk en billig Bushnell til at ligge.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#8
Det svarer altså lidt til at sætte 12'' stålfælge på en ny bmw 5'er.
Leupold har alternativer, der i mine øjne er langt bedre og selvflg. en smule dyrere. Men hvis du indregner risikoen for, at du bliver træt af Banneren og skal skifte om et par år, så er der næppe den store forskel på totaludgiften. Og når nu Vilsgaard vil tage én med hjem til dig fra USA, så bliver den bare endnu billigere[Wink]

/bundgaard
Svar
#9
Bundgaard: Jeg skal ikke til USA, det skal han selv. Jeg har bare en gammel Bushnell liggende som han må låne indtil da.

[Image: jger.jpg] Man er først en rigtig mand når man er Morfar"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#10
Jeg har faktisk selv sådan en Bausch&lomb 5-15 x 50 ... og den bliver ikke til salg...
Det er MEGET bedre glas end en Bushnell Banner, og kan man samle sådan en op for en tusse, gør man ikke noget forkert..

Jeg mener dog at en S&L fortjener noget glas på toppen der matcher riflens egenskaber...

Min tommelfinger-regel siger at kikkerten skal koste mindst lige så meget som riflen... jeg ejer faktisk ikke et våben der er lige så dyrt som min dyreste kikkert[:I]... de er ikke engang i nærheden...[:I]

Find en god brugt "tysker eller østriger" DET vil passe på en S&L, en Leupold VXIII kan også gå an...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Andreas..... tjek ude den websiden.....

http://www.natchezss.com/images/products/WE94580.jpg

Closeout pris fra Natchez shooters supply @ 200.00 USD til 6x20x50 kikkert

Same glas som Weaver og meget bedre end Bushnell Banner.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Bundgaard: Jeg skal ikke til USA, det skal han selv. Jeg har bare en gammel Bushnell liggende som han må låne indtil da.



arrrrghh - det var den karakteristiske signatur i en reply der snød mig[Wink]
Sorry
/b
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)