Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til jagt i England
#1
Hej
Står her med et lille problem. Jeg har været så heldig at få fat i noget due jagt i england udenom selvskab, igennem en jeg kender privat, men ved ikke helt hvad man gør og hvad man må! Kan i hjælpe med det, bla med hvilke papirer skal man have og skal min ven fra england gøre noget, og må man bruge sin halvautomat med selvfølgelig kun plads til 2 skud derover også?
Håber i kan hjælpe mig

Mvh Lars
Svar
#2
Du skal have en sponsor i UK til at søge om et Visitor's Shotgun Permit for dig.

Din ven kan evt. blive godkendt af politiet, som sponsor og søge tilladelsen for dig. Til ansøgningen skal du sende dit originale EU våbenpas (enkelte politikredse accepterer et kopi).
Der skal være installeret våbenskab eller andet tilsvarende sikkerheds arrangement, som er godkendt af politiet, der hvor du skal bo.

Du kan få et Visitor's Shotgun Permit til en halvautomat med max tre patroner. Til en halvautomat med mere end tre skud skal du bruge et Visitor's Firearm Permit.

Hilsen Renegade
Svar
#3
Ok det vil sige at der ikke er kommet nye regler for brug af halvaut. jagtgevær og det kun gælder for rifler? Det med våben skab ved jeg så ik om de har, skal man bevise det for nogle?
Mvh Lars
Svar
#4
Når din sponsor skal søge om dit Visitor's Shotgun Permit skal han oplyse den adressse hvor du skal bo i UK. Politiet vil så undersøge opbevaringsforholdene, hvis de ikke allerede har gjort det.
Hvis ham du kender privat har haglvåben og godkendt våbenskab så kan han muligvis opbevare din haglbøsse uden yderligere godkendelse.
Med rifler gælder der andre regler.
Mange små hoteller og B&B har allerede installeret våbenskabe, hvis de jævnligt har jagtgæster.

Hilsen Renegade
Svar
#5
Ja det tror jeg ik han har våbenskab, men måske det b&b, det undersøger han. Men det med halautomatisk jagtgevær, der er ik noget eller hvad?
Mvh Lars
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)