Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
S&L Classic
#21
Re: Explorer - min Classic er absolut ikke kræsen; den skyder meget godt med alt den har fået hidtil.

Re: Laminat til S&L så kommer GRS (http://www.grodasriflestock.com) med jaktfelt- og langholdsskæfter disse dage, og de fræses for de fleste nyere S&L-kasser. Der kommer også klassiske enkle og justerbare jaktskæfter i laminat. GRS er det firma som tidligere producerede KKC, men som nu satser hårdt på en helt egen mærkevare. Jeg personlig har stor tro på dette og har akkurat bestilt et GRS jaktfeltskæfte til min Sauer 202 (får den om en måneds tid). Hvis det justerbare jaktskæfte bliver godt ender jeg vel også med sådan et på en ren jaktrifle.
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Barks

Re: Explorer - min Classic er absolut ikke kræsen; den skyder meget godt med alt den har fået hidtil.

Re: Laminat til S&L så kommer GRS (http://www.grodasriflestock.com) med jaktfelt- og langholdsskæfter disse dage, og de fræses for de fleste nyere S&L-kasser. Der kommer også klassiske enkle og justerbare jaktskæfter i laminat. GRS er det firma som tidligere producerede KKC, men som nu satser hårdt på en helt egen mærkevare. Jeg personlig har stor tro på dette og har akkurat bestilt et GRS jaktfeltskæfte til min Sauer 202 (får den om en måneds tid). Hvis det justerbare jaktskæfte bliver godt ender jeg vel også med sådan et på en ren jaktrifle.



Linket virker ikke
Mvh.

Yeti
Svar
#23
http://grodasriflestocks.com/?cID=2539

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#24
Ja sådan er det når man laver et godt produkt, så er der altid nogle "klaphatte" der skal nasse/kopiere[Big Grin][Big Grin][Big Grin][:o)]

Men så må vi håbe KKC gør det rigtige og sænker prisen så kopisten ikke kan følge med[Big Grin][B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
Hvem der har rettigheder til hvad, ved jeg intet om, men

[Image: jaktfeltskjefte.jpg]

[:p][:p][:p]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#26
Undskyld. Her kommer det rigtige:

[Image: jaktfeltskjefte_links.jpg]

[:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p][:p]

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#27
GRS har produsert KKC ganske lenge. De er også erfarne innen produktutvikling generelt. At de på et tidspunkt selv utvikler et mulig bedre produkt er ikke nødvendigvis galt. om de samtidig ikke kopierer men faktisk lager noe mye bedre (tror det er bedre, men ved ikke - har begge skæfter om noen uker så jeg kan sammenlikne) er det jo bra for forbrukerne.

KKC senker ikke prisen. Tvert imot. For en Sauer koster de nu 6600 mot 5000 for en GRS.
Svar
#28
Det er ikke jaktfelt- og langholdsskæfte jeg var ude efter, det blev et dejligt ret standard Classic skæfte i laminat der i forhold til monte carlo gør at rekyl går i skulderen og ikke gennem kikkerten og lige i øjet [Smile]
Et jaktfelt- og langholdsskæfte er for mig klodset og uhandy til jagt / pürsch og kan ikke se nogen benefit til denne jagtform

Dette laminatskæfte er på en Victory så jeg ville tro det er monte carlo
[Image: victorry_black.jpg]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#29
Så fik jeg den hjem, uden kikkert og montage vejer den 3300 gram og virker meget handy, der kommer et sæt Leupold QR med en Zeiss Varipoint 1,5-6x42 på den

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#30
Øv der er kun den originale S&L montage, ikke nogen huller til andre montager, hvordan er jeres Classic?

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Øv der er kun den originale S&L montage, ikke nogen huller til andre montager, hvordan er jeres Classic?

MVH Bjarne



På den Classic DL som junior lige har fået er der huller til baser

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#32
Citat:quote:

Originally posted by Nemo

På den Classic DL som junior lige har fået er der huller til baser


Ok min er dog kun en Classic med fast pibe

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#33
På min classic der er med fast pibe, er der lavet huller til baser. Jeg købte min for to år siden, så om der er lavet om på det siden skal jeg lade være usagt[?]

Johansen
Svar
#34
Jeg har ladet mig fortælle at hullerne var undladt på de første modeller [B)] så jeg må enten have fingre i slide & lock eller også have gang i boremaskine og snittap

Her et billede af skyderen

[Image: SLClassic.jpg]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by Barks

GRS har produsert KKC ganske lenge. De er også erfarne innen produktutvikling generelt. At de på et tidspunkt selv utvikler et mulig bedre produkt er ikke nødvendigvis galt. om de samtidig ikke kopierer men faktisk lager noe mye bedre (tror det er bedre, men ved ikke - har begge skæfter om noen uker så jeg kan sammenlikne) er det jo bra for forbrukerne.

KKC senker ikke prisen. Tvert imot. For en Sauer koster de nu 6600 mot 5000 for en GRS.



Så er der nok et KKC-skæfte til salg......

Har begge skæfter på to forskellige rifler nu og tror at KKC går en meget hård tid i møde. Når man samtidig ved at GRS også arbejder med at udvikle både "klassiske" safariskæfter i laminat og justerbare jagtskæfter (i.e. en lidt mere strømlinjetformet udgave af jagtfeltskæftet) så har de et veldig stærkt produkt. De laver også et lækkert langholdsskæfte som kommer til at blive en stor success.
Svar
#36
Hej

Hmm, jeg havde egentligt tænkt mig at jeg skulle supplere med et KKC skæfte, men efter at have været ved vaabensmeden og pille ved både KKC og GRS blev det ....

[Image: IMG_0001.jpg]

GRS [:p]

Her lidt tættere på:

[Image: IMG_0001_1.jpg]

Og her ved siden af sin lillesøster - jagtskæftet - der kan lide at sende rekylen gennem kikkerten og ind i øjet [Smile]

[Image: IMG_0001_2.jpg]

Mvh.
Anders
Svar
#37
[:p][:p][:p][:p]
Må ha´

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#38
Citat:quote:

Originally posted by Barks

Re: Explorer - min Classic er absolut ikke kræsen; den skyder meget godt med alt den har fået hidtil.

Re: Laminat til S&L så kommer GRS (http://www.grodasriflestock.com) med jaktfelt- og langholdsskæfter disse dage, og de fræses for de fleste nyere S&L-kasser. Der kommer også klassiske enkle og justerbare jaktskæfter i laminat. GRS er det firma som tidligere producerede KKC, men som nu satser hårdt på en helt egen mærkevare. Jeg personlig har stor tro på dette og har akkurat bestilt et GRS jaktfeltskæfte til min Sauer 202 (får den om en måneds tid). Hvis det justerbare jaktskæfte bliver godt ender jeg vel også med sådan et på en ren jaktrifle.


Hej Barks.

Fik du din nye GRS. skæfte til din Sauer 202[?]

Hvordan med finish og evt. tilpasninger[?] (evt. billeder)[:p]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#39
Citat:quote:

Originally posted by Nemo

[quote]Originally posted by Barks
Hej Barks.

Fik du din nye GRS. skæfte til din Sauer 202[?]

Hvordan med finish og evt. tilpasninger[?] (evt. billeder)[:p]

Mvh. Nemo


Ja. Fantastisk - overgår langt KKC (som jeg også har på en anden riffel) i finish, detaljer og kvalitet på dele og laminat. Jeg skal prøve at tage et par billeder.
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by Barks
Jeg skal prøve at tage et par billeder.

Ser at det kan knipe med at tage billeder lige med det først. Uanset, tilpasninger etc er meget flotte og der er ikke noget som giver efter noget sted. Forskæftet sidder som støbt og jeg merker ikke noget til at det er todelt (jeg kan virkelig ikke lide Sauers originale forskæfter som føles bløde og kan vrides mod pipen).

Jeg har taget 2-3 strøg med sandpaper på et 1x1cm område på indersiden af stokken der hvor "tappen" som holder magasinet fast sidder. Dermed er det lidt lettere at løsne magasinet. Dette var ikke nødvendigt, men jeg gølte at det gav en lidt glattere gang på magasinknappen.

Ellers er det bare at skrue skæftet på og skyde.

Min store overvejelse nu går på om jeg skal bytte KKC'en på S&L'en med en GRS eller skifte hele riflen i samme runde. GRS skal de blive uanset.

Laminatkvaliteten og fræsejobbet er det bedste jeg har set, godt arbejde. Metaldelene (kindstøtte og kolbeforlængelse) er meget præcist indpasset og kræver et godt grep de første gange man justerer de, men efter nogle justeringer går de glat.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)