Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fornyelse af tilladelse, Update
#1
Jeg har idag modtaget en venlig påmindelse om at fornye min genladningstilladelse.

Skal man udfylde den normale ansøgning helt for fra igen, med alle bilag, eller er der en lettere måde ??

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#2
Da jeg fik min fornyet gik jeg blot ned på våbenkontoret med den gamle tilladelse og bad om at få den fornyet. Jeg fik en ny og så var der ikke mere i det[Smile]

Johansen
Svar
#3
Nu er tilladelsen gratis, og om du skal tage en kopi af jagttegn og kursusbevis eller af den gamle tilladelse er vel nærmest et fedt.

I virkeligheden burde det være nok at indsende ansøgningsskemaet, for de har jo registreret at du har en tilladelse, og de har dig i jagttegnsregistret, så de har sådan set oplysninger nok til at udstede en tilladelse. Men send dem nu kopierne med alligevel, så går det uden bøvl.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Den sidste tilladelse som jeg skulle forny (den kom i denne uge) det var en påmindelse om at den gamle var snarligt udløbet. På denne påmindelse var der en skrivelse nederst på papiret hvor jeg bare skulle skrive dato samt underskrift såfremt jeg ville forny denne. Det ville jeg og jeg satte gebyret ind på politiet´s konto samt sendte den gamle tilladelse retur. Vupti 6dage efter var den i hus. Dette er i Midt-og Vestjylland Politi kreds.

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#5
Skynder mig at undskylde mit indlæg, havde ikke læst at det omhandlede et genladnings tilladelse. Sorry[:I]

Mvh. Nemo
  3 Skuds-regel, det er spild af 2 patroner.

Mvh. Nemo
Svar
#6
Jeg takker !

Jeg har en kopi af den gamle tilladelse, så den bliver afleveret sammen med ansøgningen i morgen, og fulgt op med en opringning om de mangler andet.[8D]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#7
har været inde og aflevere anøsgning om fornyelse af tilladelse for end 2½ uge siden (dvs hele tjavsen igen.. der er kun alm ansøgninsg skema .. ikke nogen rubrik til fornyesle.. viste osgå min gamle tilladelse, jagttegn kursus bevis .. og fik at vide alt er ok papirmæssigt, det skulle de nok tage sig af). Siden kom også en reminder skrivelse fra RP.. ringede og checke de hvad det skulle betyde => de der reminders bliver 'maskin udsendt' .. nå men ikke set nogen fornyet tilladels endnu og der er kun ca en uge tilbage på den gamle.. så håber Poulsen får den sendt en af dagene nu

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Så har jeg været ved Våbenkontoret, og det var ret modsætningsfyldt oplevelse.

Det positive først :
Det brev man får med påmindelsen, skal blot underskrives og lægges ved den nye ansøgning, så klarer Politiet resten !![Big Grin]

Det negative :
Der bliver pt. ikke udstedt genladningstilladelser, fordi Rigspolitiet har ikke den nye blanket klar og de må ikke bruge den gamle [xx(] Der er ingen tidshorisont på hvornår dette er løst.[:0][:0]

Jeg må gerne opbevare det jeg har, da jeg har søgt om fornyelse og ikke fået afslag.
Så jeg har nu 14 dage ind til den gamle udløber til at powershoppe komponenter [Smile]

Update : Københavns Vestegns Politi

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#9
hvilken politikreds? - kan være jeg også hænger i samme klemme (burde jo være ligegyldigt.. men erfaring er jo at tilsyneladene ikke alle kredse behandler ens)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#10
I Odense har de fundet ud af at vedlægge et bilag, så de stadig kan forny tilladelserne.

[Image: scan0001.jpg]

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#11
Odense har ikke seneste nyt med.

Jeg havde jo en meningsudveksling med Fyns politi i sommeren 2009 fordi de ikke ville udstede genladningstilladelse uden at kontrollere mit laderum. Det syntes jeg på det tidspunkt var i orden, så jeg bad dem komme og kontrollere det. Men de syltede sagen, så jeg ikke kunne få nogen genladningstilladelse, og så brokkede jeg mig. Jeg anførte at de jf. våbenlov og -bekendtgørelse kun har ret til at kontrollere krudtoplaget, og kun hos folk der har genladningstilladelse.

Det reagerede Fyns politi ikke på, så jeg var nødt til at klage til Rigspolitiet, jeg kommer nemlig ikke med tomme trusler. Så skyndte Fyns Politi sig at give mig en tilladelse, og opfatte min klage som en klage over vilkår nr. 6 i genladningstilladelsen, hvor der står, at politiet kan kontrollere udstyr, lokaler og krudtoplag.

Den klage har RP nu afgjort. Jeg har fået medhold i, at politiet kun har hjemmel til at kontrollere krudtoplaget.

men hvorfor det så skal bruges til at stoppe al udstedelse af tilladelser forstår jeg til gengæld ikke. Vi får jo allerede en blanket med overstregninger, og et vedlagt rettelsesblad til tilladelsen, så man kan jo bare tage en sætning mere med på rettelsesbladet.

Eller droppe systemet med fortrykte blanketter. Vi andre offentlige institutioner har da forlængst indset at en autotekst med central styret opdatering er noget mere smidig når der kommer ændringer.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#12
Hej Lasse,
det er netop rettelsesbladet de ikke må bruge efter 1/1-2011, de har bare ikke fået den nye blanket, med de nye regler, på plads.

Det kan vel ikke tage ret meget mere end 15sek at opdatere sådan en Word-skabelon [?][?][?]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#13
O.K.

Det giver bare stadig ikke mening at de vil have en stak fysiske fortrykte blanketter. Politikerne kan jo diktere ændringer i våbenloven fra dag til dag, så de nye blanketter kan sagtens være forældede før de forlader trykkeriet. Det er måske endda det der er sket, da det gik op for dem at vilkår nr. 6 skulle rettes.

Jeg beklager virkelig, at jeg indirekte kommer til at forårsage, at I er nogen der må vente på tilladelserne. Men under sagsforløbet pralede Fyns politi ligefrem med, at de afviste 80 % af ansøgningerne fordi ansøgeren efter deres opfattelse ikke havde " orden i tingene" i laderummet. Det fik mig lidt op i det røde felt, da det jo tydeligvis var politiet der ikke havde orden i tingene. De kan bare holde snotten ude af laderummet. Så jeg håber det på sigt bliver nemmere at få en genladningstilladelse, ihvertfald på Fyn.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Jeg beklager virkelig, at jeg indirekte kommer til at forårsage, at I er nogen der må vente på tilladelserne.


Det kan da godt være du må give en kvajebajer, hvis vi en dag løber på hinanden [Big Grin]
Ellers har jeg stor repekt for din indsigt i lovgivningen, så bare klø på [Wink]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#15
Lasse.

Hvad er seneste nyt som Odense politi ikke har med. Min tilladelse som er udstedt af Randers politi, er vedhæftet et lignende tillæg ?

mvh
Svar
#16
Har fået fornyet erhvervstilladelsen for nyligt uden nogen former for problemer.
Stor hjælpsomhed fra Odense politi.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#17
Haterock

Hvis du ser på selve tilladelsen, så står der som pkt. 6, at politiet til enhver tid uden retskendelse har adgang til at kontrollere udstyr, krudtoplag og arbejdslokaler. Det er en fejl. Politiet har kun lov til at kontrollere krudtoplaget.

Det er en fejl der har eksisteret stort set uden problemer i 25 år. Men politiet her på Fyn tog den lige et skridt videre, og begyndte at kontrollere arbejdslokaler før de ville udstede en tilladelse. Det gik også godt i lang tid, men da jeg havde inviteret dem kunne de ikke finde tid i kalenderen til kontrolbesøget. Det blev bare udsat og udsat og udsat.

Så jeg meddelte dem, at de meget gerne måtte udstede tilladelsen først, så kunne de altid komme på tilsynsbesøg og se på krudtet senere. Og det er den fremgangsmåde jeg nu har fået gennemtrumfet.

Men nu benytter Politiet så lejligheden til at slå beklagende ud med hænderne, og stoppe for al udstedelse af tilladelser. De har nemlig ingen blanket med de rigtige betingelser !

Det er sådan et problem vi andre løser med et par klik på computeren, men politiet kan tilsyneladende altid finde en måde at tørre lorten af på våbenejerne. Det behøver jo ikke være sværere, end at finde en kuglepen og gøre sådan her:

" 6.) Politiet har til enhver tid uden retskendelse adgang til at kontrollere udstyr, krudtoplag og arbejdslokaler."

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#18
OK

Tak for svaret.

mvh
Svar
#19
Så er der modtaget en ny genladetilladelse [Big Grin]
Der er gået et par uger med konstant opfølgning på det lokale våbenkontor, samt en del snak med en konsulent hos Jægerforbundet. Han har også kontaktet politiet.

Stykket med kalibre er faldet bort, til gengæld er der nu 2 sider med diverse betingelser for genladetilladelsen.
Der er en del referencer til bygningsreglementet, som jeg ikke forstår, da alle bygninger i DK i forvejen skal følge reglementet.
Til gengæld er der diverse henvisninger til eksplosivstof regler, el-regler i sprængstof rum (uden afstande) mm. som muligvis kan give lidt udfordringer.
Jeg sender en kopi til forbundet, så må de kontrollere lovligheden af kravene [Wink]

Mvh
[Image: Zoli1.jpg]

Nu med S&L [Big Grin]
Mvh


Svar
#20
@Zoli - kan du så ikke samtidig bede dem give en ''civiliseret'' udlægning i form af en fortolkning af kravene i den højde hvor vi genladere opererer. (der er jo nogen forskel på de drivmidler vi benytter, og det pyroteknikerne anvender[:I][8D][Big Grin])

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)