Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regler for skydestillinger til jagtfeltskydning
#1
Grundet omstændighederne er jeg i gang med at frigøre mig fra mine gangstativer i forbindelse med jagtfeltskydning. Det indebærer at øve de tilladte skydestillinger og derfor ville jeg gerne se nogle regler for disse. I reglerne for jagtfeltskydning står der bare: "I skydningen skal følgende elementer indgå: Skydning fra liggende, knælende/siddende og fritstående stilling". Så er der vist noget der hedder højt liggende og lavt liggende.
Er der nogen der ved hvor jeg kan finde reglerne?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#2
@ ujensen.

jammen det bliver jo en spænende tid.når du skal frigøre dig[Wink]

regelsættet hvor ledes skydestillingerne skal udføres
har der engang været en billedserie om .

nu har jeg jo været med et par gange til forbundsmesterskabet (DM) jeg ved nu ik om jeg må kalde det for DM @ GT[Big Grin]og tolker reglerne så ledes[Big Grin]

den stående ja uden noget andet end rem og hanske.

knælende/siddende er normalt valfrit hvilken stilling man vælger
dog en gang til udtagelsen var det tvunget at skyde knælende (skytteforeningsknælende) men den kænder du jo for kulhuseskydningen)[Wink]
næste station blev så siddende.

højt liggende er ligeledes skytteforeningsmodellen. m armen ca
45 grader i vinkel.

som du skriver lavt liggende er FRI SKYDESTILLING[}Smile]
intet andet,gør m riflen som du vil.

ps håber dette giver di lidt stof til din kommende feltskydning[Wink]

ps udtagelsen for kreds 7 er den 26-6 i jægerspris[Smile]
men du høre vel under kreds 6.

mvh
pc
Svar
#3
Takker. Jeg har fundet dette på DDS´ hjemmeside:

Liggende uden anlæg
Skytten kan ligge med eller uden måtte på standpladsen. Kroppen
skal være udstrakt på standpladsen med hovedet mod skiven.
Geværet skal støttes af begge hænder og den ene skulder. Kinden
må anbringes mod skæftet. Geværet må ikke berøre eller hvile mod
noget andet punkt eller genstand.
Begge underarme og ærmer på jakken skal være klart synligt løftet
fra måtten på standpladsen fra albuen og nedefter. Skyttens underarm
må ikke danne en vinkel på mindre end 30o fra fladen, hvorpå
albuen hviler.


Det må vel svare til høj liggende. Det er bare noget juks at det ikke er beskrevet i regelsættet for jagtfeltskydning.

Jeg skyder i kreds 7, så datoen er hermed plottet ind. Er der sparet penge nok op, så vi ikke kommer ud i sådan noget hø som sidste år?

Du ved ikke tilfældigvis hvornår DM afholdes (jeg tør godt, jeg er ikke bange for GT [Wink])?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
DM er den 18-9 2011 i ulfborg som altid[Wink]

mvh
pc
Svar
#5
Så har jeg fået skudt lidt i de forskellige stillinger, men synes at mine albuer skrider på mine knæ. Det er godt nok nogle glatte bukser jeg har på og det er muligt at det bliver bedre i jagtbukser Alligevel kom jeg i gang med at tænke. Er det ok at sætte "anti-glide" anordninger på albuer/knæ. Jeg tænker på ruskind eller evt. velcro?

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#6
@ ujensen.

lad være m at bekymre dig hvorledes en symaskine fungere m at sy antiglide anordninger på bukser og jakke.[Big Grin]

men find nogle bukser og jakke uden mellemlæg det er som regel dette som er skyld at det glider rundt og det er svært at finde stabilet
i skydestillingen[Wink]

pc
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by helautomat

@ ujensen.

lad være m at bekymre dig hvorledes en symaskine fungere m at sy antiglide anordninger på bukser og jakke.[Big Grin]

men find nogle bukser og jakke uden mellemlæg det er som regel dette som er skyld at det glider rundt og det er svært at finde stabilet
i skydestillingen[Wink]

pc



Mellemlæg? Er det det, der også kaldes foer?
Jeg må finde noget egnet at skyde i.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#8
ja foer og menbramer i tøj er ikke just noget som spiller[Big Grin]
og så ikke tøj i overstørelser[Wink]
prøv det[Smile]
Svar
#9
Jeg prøver og prøver of det bliver da også bedre og bedre. Utroligt så heldig man bliver af træning [8D].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#10
Hej Uffe

Vigersted åbner snart igen. Jubiiiiiiii
Så må vi finde nogle dato'er vi kan træne sammen.

Ellers må vi til KBH eller Tåstrup i weekenderne.

Schrøder
Svar
#11
Det lyder bare godt. Jeg kan knap nok huske vejen til skydebanen efterhånden. Kan vi snart få noget forår [:p].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)