Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Norkonia kikkert
#1
Hej Alle

Jeg skal bruge en kikkert til min nye (og første)riffel i 6,5 X 55 som primært skal bruges til skydning på bane (ingen nat/skumringsjagt).

Jeg er faldet over dette tilbud, men kender ikke mærket og ved derfor ikke, om det er noget værd, men besparelsen lyder jo OK.

NIGHT HUNTER 3-9X56
Jilas-Norkonia superprodukt
- 3-9x56 med lys
- sigte 4LP
- rødpunkt med 8 forskellige styrker
- 30 mm rør
- højeste x56 kikkert
vejl. 3695
Specialtilbud 1499

Er der nogen, der kan hjælpe mig?

På forhånd tak
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#2
som jeg gerne siger til min knægt... "du skal ikke gøre som jeg gør... du skal gøre som jeg siger..."

lad være med at gå efter besparelsen... det var ikke det du skulle bruge, vel? du skulle bruge en kikkert der er pengene værd... også om 5 år...

start med at købe det rigtige, første gang, så undgår du at bruge for mange penge på en i forvejen yderst bekostelig hobby...

skal du hovedsagligt skyde på bane er en 3-9x forstørrelse rigeligt...

(spørger du mig direkte om kvaliteten af den nævnte kikkert, vil jeg sige SKOD! men der er sikkert nogen der vil rose den til skyerne... (kun fordi den er billig)... [xx(]

husk at købe en fornuftig montage til din kikkert...[Wink]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#3
At købe en "billig" kikkert til riflen, svarer lidt til, at gå ud og ofre en formue på et HiFi-anlæg for derefter at forsyne det med 2 Dantax højttalere fra Metro til 395,-.
Jeg er helt på linie med Dr. Strangelove (i dette tilfælde [Smile]) - køb en kikkert der modsvarer riflens kvalitet....første gang.
Der findes ikke noget mere deprimerende end at stå i den svenske ødemark i p..øsende regnvejr og konstatere at kikkerten vil kunne anvendes fint som akvarie (vandet kan kun komme ind, ikke ud [xx(]).
Jeg har godt set, at du fortrinsvis vil anvende den til baneskydning, men det regner altså også på skydebaner.
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#4
Er der ikke noget med at Jilas betyder jagt import lageret A/S ?

MVH
Mugge
[Image: leopard.jpg]
MVH
Mugge

Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Mugge

Er der ikke noget med at Jilas betyder jagt import lageret A/S ?

MVH
Mugge



Jo Mugge, den er god nok.

Christian. Jeg ved du kommer til at fortryde den billige kikkert hurtigere end du tror. Jeg købte først en billig "no-name" kikkert... den var noget hø!
Ved bare at bruge lidt mere, får du meget mere.
Jeh synes ikke du absolut skal rende ud og købe Ziess/Swarowski e.l.
Der findes mange gode "mellemklasse" kikkerter. Jeg skyder selv med en Bushnell. Den er jeg rigtig glad for. Du kan se dem hos www.normark.dk
Min (en 4200 2,5-10x40) købte jeg hos www.cabelas.com (halv pris) og fik min der bor i New York til at tage den med hjem mig (dvs. ingen moms og told[Big Grin]) Men jeg vil påstå at selv til dansk pris er den et godt køb. 3200 serien er vist også ganske gode.
Der var en kikkerttest i "Jæger" for et par måneder siden. Den må du se og få læst.

VH

Anders

-------------
Guns don't kill, bullets do.
-------------
Svar
#6
Hej Chrstn.
Du kan også se priser hos Rex:http://www.gunsandpowder.dk/
Eller ring til ham. Han har mere end vi ved..[Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#7
Man kan sagtens købe guld for dyrt!
Jeg investerede selv i "den med ørnen", men det er IKKE nødvendigt at ofre helt så meget.
Som en anden sagde: kig hos Rex og få en Leupold, og køb så Leupolds QR montage.
Jeg har en kammerat der har en Norkonia kikkert og jeg må sige at det er en noget "tåget" oplevelse at se gennem den.
Held og lykke med dit køb.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#8
Hej, jeg har en Meopta Artemis kikkert, min er en 3-12x56 med lys, og jeg mener at den koster ca.6500 spir, men uden lys og ikke til skumring kan du jo nøjes med en 50mm eller måske en 42, feks Artemis 3000 3-9x42 pris 4000 hos Gamefair i nærum http://www.gamefair.dk .

Meopta er efter min overbevisning rigtig rigtig god til prisen...[Smile]

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#9
Mange tak for de gode svar.

Det var som jeg troede - for godt til at være sandt. Jeg har kigget lidt på Meopta og Bushnell tidligere, men Leupold er måske en overvejelse værd.

Igen tak for hjælpen!

Christian
Stort knald = stort smil :-D
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)