Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Halvautomat i england??
#1
Jeg er blevet fortalt at man ikke må medbringe sin halvautomat til duejagt i England, kan det passe?
Svar
#2
Hvem har fortalt dig det?
Svar
#3
Der er et eller andet med halvautomater og England. Ved at halvautomatiske rifler større end salonkalibre er no-go. Bla derfor de har straight-pull rifler baseret på AR-15.

Om det samme gælder med haglbøsser ved jeg ikke.

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Se mit svar i den anden tråd. Der er intet i loven, der forbyder halvautomatiske haglbøsser med op til tre skuds kapacitet i UK.

Hilsen Renegade
Svar
#5
Hej Renegade.
Jeg er blevet fortalt det af en som selv ejer en halvaut. og som har været på jagt i england et par gange, men han kan selvfølgelig også have misforstået det, med riffel og jagtgevær?
Men nu skal jeg snart afsted med min halvaut. så må jeg jo se om jeg kan få den med ind!
Svar
#6
Hvis bare du får halvautomaten skrevet i dit Visitor's Shotgun Permit så får du ingen problemer med at få den med ind i England.

Husk at det kan tage op til 6 uger at få dit Visitor's Shotgun Permit udstedt.

Hilsen Renegade
Svar
#7
Tak for hjælpen Renegade, jeg håber at min engelske ven kan få det ordnet i tide ;-)
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by Renegade

Hvis bare du får halvautomaten skrevet i dit Visitor's Shotgun Permit så får du ingen problemer med at få den med ind i England.

Husk at det kan tage op til 6 uger at få dit Visitor's Shotgun Permit udstedt.

Hilsen Renegade



Jeg har læst at halvautomaten skal være plomberet efter U.K. foreskrifter, dvs. plomberingen skal være godkendt i et af 2 "proofhouses" i U.K. og at det derfor er ekstremt usandsynligt at halvautomaten er kvalificeret medmindre den har været i U.K. før. Men giver det nogensinde problemer ved indrejse ? står nemlig i samme situation og HAR fået min halvauto i mit visitors license - men derfor kan det jo vel stadig godt gå galt. Jeg er lidt en tøs hvad sådan noget med regler angår da kunne være en ret træls måde at starte sin jagtferie på. Men har du ofte medbragt halvauto i U.K. uden problemer ? Jeg håber lidt at høre folk sige hvor let og smertefrit det plejer at gå så jeg ikke er så nervøs :-)
Svar
#9
Jeg indførte en halvautomat fra DK permanent og fandt senere ud af at den slet ikke var plomberet!!
Da jeg så ville have den plomberet fandt jeg ud af det samme, som du har fundet ud af. Nemlig at plomberingen skal godkendes og stemples ved et af de to Proofhouses.
Hvis du allerede har fået et Visitors Shotgun Permit udstedt, så er der faktisk ingen risiko for at du bliver stoppet i tolden pga manglende stempel. Det eneste tolderne vil se er serienummeret.
Vil du være helt sikker til næste gang kan du få et Vistors Firearms Permit i stedet for, for så er der ingen restriktion på skud kapaciteten. I dette tilfælde må den dog kun bruges til duer og kragefugle, samt harer og kaniner, men ikke til fasan, and, gås, sneppe og grouse.

Hilsen Renegade
Svar
#10
var i uk i februar, der er ikke en tolder der bekymre sig om noget bare nr på våben passer med din firearms cerfitikat.Den må dog ikke indholde mere en 3patroner hvis han spørger for så er det en anden firearm c du skulle have haft . ved dog ikke hvilken tolderen spurgte da jeg rejste hjem omhvor mage patroner den kunne indholde og forklarede dette.
Jeg har altid skudt med halv auto til duerne både i irland og uk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)