Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Brunering
#1
Her kommer dagens spørgsmål så... Har en aftrækkerbøjle, og lidt andre småting der skal bruneres.. Hvad vil I anbefale? at lade en bøssemager ordne det eller er det noget der er til at ordne selv? Har set at Midway sælger noget forskelligt, der skulle gøre opgaven.

Løbene til geværet er ikke slemme, men der er lidt håndslid på dem. Udover det synes jeg at de har en pæn farve på resten af løbene. De er fra 1929. Hvis jeg nu vælger at få dem bruneret hos en bøssemager, er der så forskellige slags bruneringer? Har nemlig set flere geværer, hvor de bliver meget blå/sorte og meget, meget skinnende. Det kunne måske passe til en ny smart skyder, men bestemt ikke til min gamle dame her.. Så vælger jeg at lade dem se ud som de gør :-)
Svar
#2
Nå dine løb er så gamle som de er. Vil jeg anbefale du får dem stryge bruneret, da de højst er antageligt er tin loddet, og der er en risiko for de skiller ad ved salt brunering, samt de er sjælen tætte i loddningen så der kan trække salt ud længe efter langs skinnerne og løbene. Men de massive dele kan man ment salt brunere.
Overfladens udseende afhænger helt af hvor fint de er poleret op før de bruneres. Jo blanker, jo mere blå og skinne bliver de.

Midtfyns Bøsse & Skæftemager

WWW://GunOlsen.dk

Mvh Skotten

Hunt whit passion not of greediness.


Svar
#3
Hej Morbech.

Jeg vil helt klart anbefale dig en ”Rustbrunering”, hvilket også giver den lidt matte overflade du nævner. Det er en lidt mere tidskrævende proces end ”Varmbrunering”, men giver også en stærkere brunering.
Der kan købes færdigblandede bruneringsvæsker til ”gør det selv” manden.

mvh. Swift

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#4
Hej tak for svarene.. Har i nogen ca. ide om hvad en brunering koster for løb og løse genstande som aftrækkerbøjle osv.. Burde måske få det hele bruneret så det fremstår ens.
Svar
#5
Rustbrunering og strygebrunering er det ikke det samme?

Jeg mener at jeg gav 1.800 kr for at få strygebruneret mit dobbeltløb 12/70 til min Beretta.

[Image: chasse009.gif]
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Vilsgaard

Rustbrunering og strygebrunering er det ikke det samme?



Jo!

Member of "Team Headshot"
[Image: logo1mini.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)