Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
458 Lott...ladninger?
#1
Hej.er der nogen herinde,der har erfaring med ladning af 458 Lott?

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Winman

Hej.er der nogen herinde,der har erfaring med ladning af 458 Lott?

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.



Der er ladninger på robsoft.nu til .458lott

http://www.robsoft.nu/databaser_en/ladda...p?MainID=4

________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
________________________
Mvh
Ivan (sjælland)

If God really wanted us to be vegetarian, why did he create the cow of food?
Svar
#3
Som jeg har skrevet tidligere - pas lidt på med Robsoft. Det er fint til inspiration, men for egen skyld - altid krydscheck til andre kilder, for nogle af brugerne er glade for meget hotte ladninger.
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#4
Jeg har ladet mere end 400 skud til 458Lott.. (faktisk 432, siger min journal, alle på nær 22 ER skudt af i en Ruger no. 1 Allweather Tropical.. de 22 skal med til Langeland på søndag [Big Grin]

Mange forskellige kugler og overvejende Vitahvouri krudt.. + Reloader 7 og 12.. + Hodgdon Bl-C2

Barnes X 300 grains
Barnes TSX 500 grains
Barnes Solids 400 grains
Hornady 350 grains RN
Hornady Interbond og Interlock 500 grains
Hornady Encapsulated FMJ 500 grains
Rhino MonoSolids 500 grains
Swift A-frame 500 Grains
540 grains hærdede blykugler m. gascheck (Saeco kugletang)
520 grains bly m. gascheck fra RCBS tang

Ruger no. 1 har den store fordel at den er enkeltskuds, så kugler som f.eks 500 grains TSX kan sættes meget langt ude, det giver ekstra plads til krudt ... og 2300 fps... = av min skulder..[Big Grin]over 7500 joule

Rugeren er også enormt stærk i låsen .. så den (jeg) har overlevet et par fejl-ladninger med f.eks. VV N530 ..[:I][B)]
(hylstrene var kaputt efter 1 afskydning, løse fænghætte huller og hylsterbund udvidet så meget at de ikke kunne gå i shell-holderen[:0]
(estimeret overtryk 2000 bar --- gys)

Man skal være varsom med at kopiere ladninger fra nettet helt ukritisk.. i dette tilfælde tog "quickload" også "lidt" fejl...

Jeg kører med en standard-ladning til "for sjov skydning" som hedder Hornady 500 grains Interlock + 80 grains N140 ... det er en "full house" Lott ladning, uden at være udenfor "grænserne" i min riffel..
Det er med standard COL og crimpet i rillen.

Hvilken riffel har du? (Hvis du har magasin SKAL der crimpes hårdt, ellers bliver kuglen trykket ned i hylstret af rekylen, og trykket kan vokse katastrofalt... bare 2 mm kortere COL kan give over 500 bar overtryk...) Jeg kan anbefale en separat crimp-die, Lee's 458 Factory crimp kan bruges med passende afstands-skiver mellem shellholder og die.

good luck --- spørg endelig... eventuelt på PM..

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hvilken riffel har du? (Hvis du har magasin SKAL der crimpes hårdt, ellers bliver kuglen trykket ned i hylstret af rekylen, og trykket kan vokse katastrofalt... bare 2 mm kortere COL kan give over 500 bar overtryk...) Jeg kan anbefale en separat crimp-die, Lee's 458 Factory crimp kan bruges med passende afstands-skiver mellem shellholder og die.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Hej Dravis. Helt enig. Jeg har dog ingen erfaringer med Lotten, kun med 458 AR. Ca 8-10% større hylstervolumen i AR`en, men i praksis ingen nævneværdig forskel. Jeg lader standard en 500 grainer til 2350 fps og til varme strøg lidt mindre - til 2300 fps. Fælles er dog at jeg bruger krudt/ladning som komprimeres ganske kraftigt. Kuglen har ikke en chance for at trykkes dybere ned i hylsteret pga rekylen, så jeg krymper dem aldrig...
Svar
#6
Tak for svar.Det er en winchester 70 Express.den er reguleret' op til Lott. Jeg har heldivis N140 på lager.
Og har købt hornady 500gr DGX til den.og ny hornady 458 lott hylster,hornady die-sæt.

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#7
Hej Ulrik...

Har du TESTET det der med ikke at crimpe? Jeg har også flere ladninger der er så komprimeret at jeg kan mærke det når jeg sætter kuglen.

De kan STADIG kravle nedad med rekylen.. dog havde min makker kun set det en enkelt gang, og kun ca 1 mm[:I]

Jeg ville ikke tage chancen.. så bøvlet er det heller ikke at crimpe...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#8
JA!! Primært i min 416 Wby men også nogle stykker i 458 AR`en efterhånden. Samt i min 577`er selvfølgelig... Jeg bruger i alle sammen ladninger med ganske kraftig komprimering. Har aldrig oplevet at kuglen flytter sig mere end max 1/2 mm som er rimelig uvæsentligt til alm jagtbrug.

Enig med dig at det ikke er så vanskeligt at krympe, men jeg finder det bare ikke nødvendigt med de ladninger jeg bruger.
Noget andet er det, hvis ladningen ikke er komprimeret eller kun er svagt komprimeret og evt kombineret med en dårlig "neck-tension" - så vil jeg selvfølgelig også krympe...

Mvh Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)