Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Formstøbte høreværn
#1
Jeg har fået et gavekort af min kone på et sæt Phonak Dot standard høreværn.[Big Grin]

Mit spørgmål er så til jer om jeg bør købe dem der hedder Serenity istedet. Jeg har tænkt mig at de skal bruges altid når der er våben til sted om det så er jagt eller skydebane. Hvad ville i vælge?

På forhånd tak for rådene.

Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Med venlig hilsen

Flemming
Fri jagt på gæs i januar
Svar
#2
har selv tænkt på serenityn DP (= dynamisk = aktiv)..2 ting + : central processing enhed .. dvs man bibeholder samlet stereo billed/retning.. hvilket ikke er helt muligt med indivuelle øregangværn. Det andet er den centrale nehed kan tage AA(A)/genoplades så man ikke er afh af små special batterier. Negativt : Pris .. men for mit vedkommende også at de til videre ikke kan koble ICom F34 radio på (radio til pasning er ikke generel men specific når man bestiller)

men serentiy SP (static passiv) har den fordel at den her og nu er billigere men senere kan opgarders til aktiv model (dvs afstøbingere er samme å hut jeg visker)

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#3
Kan anbefale Serenity DP og når nu muldvarpen alligevel er på vej op af foret skal du da købe dem. På skydebanen hvor der er mange skytter, må jeg dog anbefale, at du bruger almindelige kopper (alene eller sammen med de formstøbte).

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#4
Køb de aktive.... De er rarest at bruge, da du bedre kan høre med dem og de dæmper bedre ved skud

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#5
Nogen der har fået priser på hhv. DP og SP?
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#6
Hvad frekvens ligger et riffelskud på??? Jeg har kigget lidt på http://www.phonak.com/content/dam/phonak...ity_dp.pdf og synes ikke at dæmpningen på 16- 22 db virker af særligt meget. Men et er jo også derfor at kopper anbefales på banen.
Mvh.

Yeti
Svar
#7
Som jeg blev foralt det hos phonak i middelfart, den dag jeg var nede og få taget mål til mine...

DOT (mekaiske) dæmper alt lyd over 85 Db.

De elektronisk jagtværn forøger lydstyrken med 3-5 Db alt afhængig af ønsket indstilling (= høre bedre)... men dæmper under skud mm. dæmper også får pift lige ind i øret... der er bare lukket helt af (=fuldstændig lydfri)

Min erfaring med skud med 12/76 faststeel (højt knald!) hhv 308/30-60 riffel er, at man ikke hører knaldet. Man optager lyd gennem kraniet og hører noget der minder om et dumpt mere lavfrekvent drøn - på samme måde som med kop-værn.

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)