Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rhino Bullets
#1
Sidder og lader 9.3X62 - fik nogle sat for dybt - og trak projektinerne af igen.

De sidder ligeså løst som en varm kniv i en pakke smør - bør de crimpes ?????

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#2
Hej TSX
Nu har jeg kun prøvet Rhino i 223 og de var coatet.
Jeg bruger Forster bushing die. til denne kaliber.
Her anbefaler de at man bruger en strammere bushing, til coatet kugler.
Håber du måske kan bruge det til noget [:I] nu er det jo ikke 9,3
Og ellers har du måske ikke fået hylsteret helt i bund. [:o)]

NOTICE
For increased bullet grip/greater press fit, subtract 0.003” instead
of 0.002” in the formulas above.
If using moly-coated bullets, the neck bushing may need to be up
to 0.003” smaller to maintain adequate bullet tension

Hilsen Steen
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#3
Når jeg lader 375 bruger jeg en crimpdie - men 9.3 er ny for mig da der lades til en kammerat. Når man sætter kuglen i hylstret er det som samleje nr. 2 indenfor 10 min [^]

Jeg piller involdene ud af seater dien - og giver dem et let kram [8D]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#4
jeg anvender lee faktory crymp på alle patroner fordi för eller senere kommer man altid ud for kuler som ikke sider fast, desuden
avgör du selv lengden på en patron.
Svar
#5
Som forventet (europæisk kaliber) kan Rex ikke skaffe en Leee Factory Crimper - så jeg er henvist til at klemme med RCBS Seating die.

Er der nogen der har erfaring med det ?

Jeg ved ikke om man risikerer at trykke skuldrene på hylstrene - men jeg kan jo prøve og så måle totallængden før og efter [:o)] Kuglen sidder der jo nu med korrekt dybde.

@Fisker hvad mener Du ? Og ellers har du måske ikke fået hylsteret helt i bund.

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#6
Hej.

Du kan købe en Lee Factory Crimp Die til 9,3x62 ved Reimer Johannesen i Neumünster.
De får fremstillet dem i en lang række forskellige europæiske kalibre.
Prisen ligger omkring 75€

Jeg tror også at Rex kan handle der som "Engros" kunde.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#7
man kan som privat også få lavet custom hos Lee..
http://www.leeprecision.com -> FAQ -> custom services
tager nogen uger (og de tager kreditkort info via tlf 'up front' hvis man ringer til dem og ordner bestilling den vej .-.. fik så email med ordre bekræftigelse).. det virkede sgu .. fik collect neck die set til 8x68S og 6x50R. Sendt som 'hand tools' .. gik glat igennem

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#8
Kender en der jævnligt ''passerer'' Johannsen - så han får en opgave.

TAKKER FOR INFO [Smile]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#9
Havde problemet med min 30-06 på et tidspunkt. Det blev løst ved at den fik lidt ekstra under re-sizingen, men det har du vel prøvet?

Har du prøvet at smide almindelige projektiler i også? Bare for at bekræfte at det kun er med Rhino der er et problem?

C
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#10
Hvilke mærke hylster bruger du? Har engang prøvet S&B hylstre som gav meget dårligt greb. Hvad vil du iøvrigt med Rhino kugler i 9,3x62?
Svar
#11
@freja

Rhino 250 grs. projektiler - Rhino hylstre - og Rhino krudt, så så tæt på originalen som muligt [:I]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#12
der er et par muliheder til poler expandern som går inden i hylsterhalsen eller ta den väk det plejer at hjälpe
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by Rhinobullets

der er et par muliheder til poler expandern som går inden i hylsterhalsen eller ta den väk det plejer at hjälpe



Problemet er jeg har samlet et hundrede stykker [:I]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#14
Prøver lige igen. En 9,3x62 med Rhino kugler lyder for som en vanvittig kombination. Har meget dårlig erfaring med de kugler.
Svar
#15
de först år var 9,3 kulerne fra Rhino veldig håre, dette proplem har väret löst i mange år, vores 9,3 300 Grains er blevet en favorit til
mange elg og grise jägere, svamper op til 24mm 100% restvekt sterk nok til böfeljakt, en god ven i jagtresebransen har skut 8 böfler medet skud per böfel, dette kunne måske väre grunden til at velge Rhino?
Svar
#16
Har efaring fra 250 grain i 338 Win brugt i Afrika. Ren fiasko. Kugler opførte sig som fuldkappet ammo. Året efter, samme jæger samme riffel og det samme vildt, blot med 250 grain Nosler Part=succes.
Alaska sort og brun bjørn med 416 Rem. Phino 350 og 450 gr. Virkede som FMJ.
6,5x55 120 grain Rhino til buk. Virkede som FMJ.
Selfølgelig dør dyrene på et tidspunkt, men flugtstrækningen er meget lang. Konklusion: Kun til stort tykskindet kudstærkt vildt.
Svar
#17
Citat:quote:

dette kunne måske väre grunden til at velge Rhino?


Jo jo Michael, men hvordan med leveringssikkerhed af Rhino kugler og krudt[Big Grin][Wink][Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#18
både jeg og danske impotörer var ude i god tid med vores order på krut men Bofors har haft veldig lange leveranse tider op med et halvt år,men vi lärer alle af dette og kommer i fremtiden at holde störe lagre
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)