Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ladedata til 308 Win med 165 grains Sierra MK
#1
Hej Alle

Er der nogle der har ladedata til Ladedata til 308 Win med 165 grains Sierra Match King?
Norma hylster og fed 215 fænghætte.

Normas ladedata er til en 168 grains Sierra MK...

Mvh.
Anders
Svar
#2
Umiddelbart kan jeg ikke finde noget der kan bekræfte eksistensen af en 165 gr Sierra MatchKing, men maaske det er en gammel kugle der er gaaet ud af produktion. Eller er det en Game-King kugle istedet?

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#3
Ja sørme [:I]

Havde bestilt Match King og har så modtaget Game Kig istedet - læste blot vægten og tænkte blot - de må have lavet den lidt om... [:I]

Well, det må jeg finde ud af med Rex og lade nogle Game King så længe.

Tak for "pointing out the obvious" [Smile]

Mvh.
Anders
Svar
#4
Jeg har altid opnået gode resultater i flere forskellige våben med følgende data:

Normahylster
Cci 200 fænghætte
70mm patronlængde
42-42,5 grains N201

Starter du 1,5 grains under og arbejder dig frem med 0,5 grains ad gangen, finder du sikkert en ladning der virker tilfredsstillende...

[Image: press1.gif]

[Image: skelet025.gif]

Wildcatters does have more fun...

Et æble om dagen holder Doktoren væk...
Hvis du kan ramme mig!

Dr. Strangelove


Wildcatters does have more fun...

Dr. Strangelove
Svar
#5
Hej

Tak for opskriften. Desværre har jeg kun Norma 203B, men der fandtes data i Ladeboken for denne. Dog ikke med Magnum fænghætte som var det eneste jeg kunne opdrive. Jeg er dog startet fra min og arbejder mig op.

Hvad angår fænghætteisætningen så giver den dog lidt problemer [:I] Jeg stødte ind i 3 hylstre (engangsafskudte Norma), hvor jeg simpelthen ikke kunne få fænghætten i fænghættelommen og måtte støde fænghætten ud igen (meget, meget forsigtigt) for at få hylstret ud af hylsterholderen - bruger pressen til at isætte fænghætter.

Ved at inspicere hætten kunne man tydeligt se en fremkommet krave på den. Hylsteret er vasket og fænghættelommen grundigt renset. Resten af hylstrene var der ingen problemer med - omend fænghætterne gik noget stramt.

Mvh.
Anders
Svar
#6
Hej jeg har også haft problemer med Norma 308win hylster og Fed 215 derimod går de fint i Lapua hylster.
med venlig hilsen
Per
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)