Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvem kan klare den for mig???
#61
Harmonikaspiller?
Svar
#62
ikke fordi jeg gider sådan noget, men jeg skal lige sige at jeg har købt ret mange bønner hos Frank, og de har alle været i orden, de har siddet sådan, så hvis jeg skød 15 skud af, så sad de alle inden for en 2-krone. så kvaliteten er altså god nok.

Desuden syndes jeg at det er ærgelig at sådant et forum kan (mis)bruges til at svine hinanden til.

Frank startede med at spørge til at værktøj, og i begynder at tale om at at hans hjemmeside ikke er noget han selv har lavet og hvad så... det må han da selv om, ideen med hans kaliber oversigt viser da bare det som han er i stand til at lave nu, med det udstyr han har, jo han burde da selv havet lavet en, men det gjorde han så ikke, måske fordi han ikke er lige så dygtig til det, med nettet som til at lave ammunition

ang hans priser så kan jeg godt se hvad I mener, at hvis det ikke er 50% man sparer, så skal han sgu heller ikke skrive det.

uanset hvad så skal et forum, efter min mening aldrig bruges til at disse hinanden eller det vi laver, men bruges til at hjælpe hinanden og give gode råd.

hvis man så syndes at det virkelig er noget man bare skal kommenterer så kunne man jo bare smide ham en mail.

MVH
Anders
det er altid godt at have noget til gode - bare det ikke er tæsk
MVH
Anders
22 LR. 22 Win. Mag. 9mm luger 357 mag. .243W 6,5X55 .30-06 .375 H&H Mag
Svar
#63
Hej Anders.
Jeg mener ikke at Frank bliver svinet til. Men det her handler om troværdighed.
Hvis du havde fulgt med fra starten, så overtrådte Frank nogen regler om reklame for egen hjemmeside. Bl.a optrådte han som en glad kunde, men det var ham selv der stod bag.

Så kan man sige at han er kommet under skærpet tilsyn. Frank har på intet tidspunkt forstået "husreglerne" og nu er det for sent.

Det er nok mig der har "afsløret" Frank ved at linke til de spørgsmål han manglede svar på. Det er jeg glad for at jeg gjorde. Hvis du eller for den sags skyld, mine kammerater køber ammunition hos Firma XXXXX og bagefter finder ud af at indehaveren ikke engang har adgang til almindelige ladedata og kun har genladt i 2 år, så ville jeg i hvert fald være skeptisk.

At du har en god oplevelse med Franks patroner er da bare godt, men en svale gør jo ingen sommer.

Og med hensyn til forummet, så er det jo netop her at man kan udveksle fakta. Blandt andet om hvor gode eller dårlige firmaer opfattes.
Og fra den dag Frank blev momsregistreret da må han finde sig i positiv såvel som negativ kritik. Det er ikke for at svine HAM til, men for at oplyse DIG om nogen kendsgerninger så du selv kan forholde dig til firmaet.

Citat A N Rasmussen:
uanset hvad så skal et forum, efter min mening aldrig bruges til at disse hinanden eller det vi laver, men bruges til at hjælpe hinanden og give gode råd.

Har jeg ikke givet et godt råd til dig og andre?? Det mener jeg at jeg har.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#64
jeg mener nu at en ny bager,også kan lave kager hvis de kager er for dyre eller ikke smager, så finder man jo en anden bager , man kan jo også dø af at æde kager ikk.

Men nu startede tråden jo med at
manden søgte et stykke værktøj.

Ps Tror også han skyder med Blaser ......... nej lad nu det hele falde til ro så frank kan få solgt noget ammo til jer
Svar
#65
Efter min mening burde denne tråd låses da der hovedparten af indlæg intet har at gøre med hvad sagen oprindeligt drejer sig om. Andre ting som er irellevant for indlægget må startes i en ny tråd, ellers bliver det sku da umuligt at søge i denne database senere hen.
Dette har intet at gøre med ret eller uret omkring hovedparten af trådindholdet. Generelt må det være sådan at dem der vil diskutere andre ting end det oprindelige indlæg må starte en ny tråd. Der er naturligvis en gråzone, men denne tråd må vist af alle betragtes som "afsporet".
Efter som folk ikke kan finde ud af det, vil jeg hjælpe det lidt på vej og starte den selv. Det give andre muligheder for at navigere udenom, både nu og i fremtiden.
Jeg appelerer til at denne tråd låses og vidreføres med overskriften "afsporet tråd".

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#66
Ingen kritik her fra, kun et godt råd.

Frank, har du en "personskadesforsikring" ?
Jeg mener det er et krav, for at kunne genlade erhvervsmæssigt, at have en sådanne, der dækker op til kr. 10.000.000,-

Jeg er også erhvervsmæssig genlader, men uanset om det er et krav eller ej, så kunne jeg aldrig finde på at lade for kunder uden en sådanne forsikring.
Går det så galt, at en kunde bliver invalideret og man ikke har en sådanne forsikring, så kan man blive sagsøgt fra hus og hjem [xx(][xx(]

Har du forøvrigt nævnt for din forsikringsselskab, at du genlader ammunition erhvervsmæssigt ?
Det er ikke alle forsikringsselskaber, der vil forsikre sådanne fagområder.

@308 ... Det må du da vide en del om [Wink]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#67
Hej
Jeg troede virkelig vi er her for, at hjælpe hinanden.

Mvh Maubla
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#68
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Jeg troede virkelig vi er her for, at hjælpe hinanden.

Mvh Maubla



Gør vi da ikke det ????[:0]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#69
Hjælpe hinanden: jeg føler mig rigtig godt hjulpet af MAX blotlægning af omtalte butiks 'ekspertise niveau'.

Der er nogen en hård værkstedstone herinde en gang imellem .. men finder man ind i den, kan man som grønskolling får rå og hjælp fra dem med ekspertise. Og dem der har er ekspertise i våben og ammo 'sammeskruening' er der mange af herinde og de UDVEKSLER (dvs både GIR og TAR) også ekspertise indbyrdes herinde, som vi andre også kan lære af.

Når en ny butik starter med at lægger ud med flot hjemmeside og lige på ind af døren herinde .. og så lige med noget så kristisk som Ammo.. så forventer man ekspertise. Det viser sig så ikke kun et spørgsmål om at kopiere hele menu kortet men og i STORT OMFANG at bede andre om recepter , men kan ikke huske at have set lignende aktivitet med at GIVE egne erfaringer? .. dvs man har ikke egen/tilpaset kogebog der er egenhændigt 'tweaket' = tyder for mig på mangel på erfaring/ mangel på omfatende ekspertise. Der ud over stor aktivitet mht skaffe brugte hylstre.. hvor jeg kan komme i tvivl om der er lagt en firma strategi for hvilke fabrikater hylstre der satses på , kvali check og hvis man har flere fabrikater hylstre til samme patron .. om vil køre med parallel recepter eller ?? .

så selv om nogen af formændende herinde kan være noget 'hidsige' en gang i mellem, så føler jeg godt hjulpet med den information der er blotlagt i dette tilfælde og omtalte butik har selv sat sig i så udsat position som der er blevet i denne tråd

SÅ hvorfor blande sig?: har en kammerat der anskaffet en 270er og han fisker efter at få ladet .. jeg har anbefalt ham at købe 100 stk ok ammo og gemme hylsterne efter han skudt af til træning -> så gå til en hjemmelader der KAN/VIL og MÅ .. dvs nogen der HAR EKSPERTISE .. dvs har et erfarings grundlag der række ud over standard ladinger i de mest gængse patroner.. så de ved hvad indflydelse evt afvigelser har i de forskellige patroner.
'va så' _> jo jeg vil netop ikke anbefale nogen der tilsyneladene er mere grøn i hjemmeladning end jeg.

/wolf_skate en hjemmelader grønskolling der lige fået næste 5års fornyelse

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#70
@ wolf_skate
lige mine ord [Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#71
[quote rex]
Frank, har du en "personskadesforsikring" ?
Jeg mener det er et krav, for at kunne genlade erhvervsmæssigt, at have en sådanne, der dækker op til kr. 10.000.000,-

Jeg er også erhvervsmæssig genlader, men uanset om det er et krav eller ej, så kunne jeg aldrig finde på at lade for kunder uden en sådanne forsikring.
Går det så galt, at en kunde bliver invalideret og man ikke har en sådanne forsikring, så kan man blive sagsøgt fra hus og hjem

Har du forøvrigt nævnt for din forsikringsselskab, at du genlader ammunition erhvervsmæssigt ?
Det er ikke alle forsikringsselskaber, der vil forsikre sådanne fagområder.
[/quote]
Kunne jeg da også godt tænke mig at vide...
Svar
#72
Frank er i avisen idag.

http://www.jv.dk/artikel/1078595:Kolding...gtpatroner

MVH Bomba
[Image: ajbutton.gif]

Tikka 690LH lux 6,5x55 med Z6i 3-18x50 BT
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar
#73
Citat:quote:

Originally posted by Bomba

Frank er i avisen idag.

http://www.jv.dk/artikel/1078595:Kolding...gtpatroner

MVH Bomba
[Image: ajbutton.gif]

Tikka 690LH lux 6,5x55 med Z6i 3-18x50 BT
Tikka 695LH 9,3x62 med Doctor 1,5-6x42
Remington 700LH 223 med Bushnell Elite 4200 4-16x50
Blaser F3 Links
Baikal MP-153 plastik
Syntes det er træls at våbenfabrikkerne ikke har opdaget at venstre er den rigtige side




Dårlig timing! Smile
Svar
#74
Citat:quote:

ideen med hans kaliber oversigt viser da bare det som han er i stand til at lave


@Anders,

Forkert!! Den liste viser præcis hvad Thorup genladning http://www.explosive.dk, har die set til og dermed deres produkt portefølje!!! Dybt useriøst.....

Citat:quote:

Desuden syndes jeg at det er ærgelig at sådant et forum kan (mis)bruges til at svine hinanden til.


@Anders,

Forkert!, men hvis det er tilsvining når folk gribes med "fingrene i kagedåsen", så bevares og så tillige afsløres som uerfarne og dertil stjæler ting lodret fra en konkurrents hjemmeside så kan man da ikke tage det seriøst....

Mon JægerFrank har præcist det samme setup af dieset?? Tvivlsomt.

Mht Ladedata, så har jeg selv samlet ladninger siden jeg selv startede i 1988, det er blevet til små 1500 ladninger jeg selv har afprøvet.
Den erfaring eller hvad man nu skal kalde det kommer ikke på to år hvad enten man reklamerer som Norma eller Thorup Genladning

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#75
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Ingen kritik her fra, kun et godt råd.

@308 ... Det må du da vide en del om [Wink]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.




Jo det har jeg da.

Inden man sælger bør man have følgende på plads.

En produktansvarsforsikring hvor af det fremgår af den sikrede intersse, at man producerer og sælger genladt ammunition.

Det geografiske dækningsområde skal desuden svare til der hvor produkterne anvendes. Fx Norden, europa eller hele verden.

Hvis man ikke har en sådan bliver man ikke fritaget for erstatningsansvar, det er bare egen formue som er blevet til forsikringssummen.

Skulle jeg en dag få lyst til at købe ammo fra andet end en
etableret forretning, vil jeg da bede om at se policen.
Men nu er jeg jo også miljøskadet og bruger både livrem og seler.

Et tænkt skræk eksempel

Hjemmelader A sælger en stavl 300 win mag til Jæger B. B tager til Alaska for skyde en bjørn. Det gør han med et skud, og hele campen er imponeret af den fantastiske patron, som har 200 med af(Jeg har sagt tænkt situation).

Jægerne C og D som begge skyder 300 win mag og har leveret grimme anskydninger køber resterne af B, som kan få nogle nye når han kommer hjem.

Desværre har jæger C en riffel med strammere kammer end B.

Ammoen er lavet på engangsafskudt fra B´s riffel og hjemmeladeren, var lige så doven som mig selv og nøjedes med at necksize.

Da C kamre den første patron til indskydning går den stramt, men den kommer i.

Bang.

Heldigvis er kun riflen ødelagt.

Nu kan man stille sig følgende spørgsmål;

1. Hvis er skylden ?

2. Kunne B have forventet, at hans ammo ikke kunne bruges i alle rifler ?

3. Ved hvilken retsindstands tror i en amerikansk statsborger vil anlægge sag for en skade sket i USA ? Nemt spørgsmål.

4. Hvis der nu var personskade gjorde det så sagen nemmere ?

For ikke at blive opfattet som hellig kan jeg oplyse at jeg har ladet for enkelte andre, men kun med deres rifler til at måle på
og ved trinvis fremgang. Aldrig produceret hyldevarer.

Jeg ved ikke havd man kan tjene af penge på at sælge genladte patroner/problemer, men i forhold ovennævnte tænkte eksempel, prisen på grej, komponeneter og ansvarsforsikring(der er lavet rigtigt) tvivler jeg på den økonomiske gevinst

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#76
Citat:quote:

Jeg ved ikke havd man kan tjene af penge på at sælge genladte patroner/problemer, men i forhold ovennævnte tænkte eksempel, prisen på grej, komponeneter og ansvarsforsikring(der er lavet rigtigt) tvivler jeg på den økonomiske gevinst

VH Søren

Big Green for ever



Ja, jeg ved hvad min ansvarsforsikring koster årligt [xx(][xx(]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#77
Ja ja GT, whatever som du selv skriver, i et andet indlæg.
Om diesetter er hjemme eller ej, så kan det købes hjem ved en
evt. bestilling af et cal. som ikke er tilstede ved bestilling.
Man skal jo starte et sted. Frank viser viljen. Ikke at jeg er enig i fremgangsmåden.
Jeg ønsker ikke at deltage meget i denne tråd, men alligevel.
Den går meget på om man kommer med rigtige/urigtige oplysninger
eller ej.
GT, da du kommer med en "urigtig" oplysning, og bliver fanget i det, er din reaktion. Whatever. Og så bliver der iøvrigt ikke kommenteret mere på det.
Herinde, i denne tråd, er det meget sort/hvid. Og så mener jeg ikke man kan begynde at gradbøje troværdighed, lidt- mellem eller meget troværdig.
Den tråd jeg hentyder til,GT, er den der omhandler Duracote.
Venligst Mons
Mogens Nielsen
Skanderborg
Svar
#78
Jeg kan kun erklære mig enig med M@x, Strom, TSX, KIma, KSM, Rex, GT og andre med en kritisk holdning eller kritiske spørgsmål til manden og hans forretningsmetoder!

Det er simpelthen topmålet af indbildskhed og arrogance at skryde "om jeg har ladet i 2-3 eller 10 år er sagen ligegyldigt...".

Det er det overhovedet ikke! Og det er netop denne manglende ydmyghed overfor opgaven og egne, begrænsede erfaringer, som giver de store risici, når man arbejder med eksplosivstoffer. [Sad!]

Det ubehagelige er, at denne holdning kan give store skader på andres udstyr eller endnu værre deres liv og helbred. [Sad!][Sad]

Og at den anvendes bevidst af JægerFrank som et middel til at skaffe mammon på andres evt. bekostning.

GT og tilsvarende andre har vel efterhånden arbejdet med tingene så længe, at de kan kaldes "små-erfarne" [Wink] (har ingen økonomiske interesser i nogen af deres forretninger). Det kan JægerFrank bare ikke.

Jeg selv har kun ladet i små fire år, så jeg lærer stadig meget af "de gamles" gode indlæg her på forum. Tak for de indlæg! [Smile]

@JægerFrank:
Du skylder os svar på de forsikringsmæssige spørgsnmål, som Rex og Win94 stillede. Har du tænkt dig at svare?

Journalister kan som bekendt godt lide at være kritiske og få en sag fra flere vinkler. Jeg har derfor sendt journalisten (som skrev artiklen http://www.jv.dk/artikel/1078595:Kolding...gtpatroner) et link til denne tråd.

Uden i øvrigt specifikt at opfordre ham til, hvad han skulle konkludere af den ud over at læse den.

@Allan_2: Er du med ven JægerFrank eller hva'? [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#79
[/quote]
Forkert!! Den liste viser præcis hvad Thorup genladning http://www.explosive.dk, har die set til og dermed deres produkt portefølje!!! Dybt useriøst.....
[/quote]
Hvis Thorup genladning har et problem med at listen er kopieret så kan de da for helvede selv rette henvendelse til Jæger Frank.
Og nu hvor Jæger Frank så har hele den Svenske og Danske skare af "genladningseksperter" og deres rygklappere på nakken, hvad så, [?] ska han lukke firmaet[?] vil i så sove bedre om natten [?]
Kender ikke manden, Frank, men folk vælger selv hvor de køber deres ammo

Per T Nielsen
"wulfric"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#80
@Mons,

i Duracote tråden skriver jeg hvad der umiddelbart kan læses på en hjemmeside. Jeg må så tilstå at jeg ikke ringede og verificerede Korsholms oplysninger. Det skal jeg naturligvis beklage.
Der er så to personer der har haft kontakt til Korsholm.

Efterfølgende verificerede jeg med Korsholm for at se om det stemte overens.

Det gjorde det, derfor ikke yderligere. Hvad er der galt i det?

@Per T

Det er "sku da for helvede" ligegyldigt hvad Mogens mener i den sag.
Det er jo ikke ham der er blevet taget med bukserne nede[Wink]

Han havde iøvrigt personligt ikke andet end lidt hovedrysten tilovers for "plagiatet".

Det jeg og andre synes er lidt morsomt er at man fører sig frem som genladningsorakel sådan lidt på lånte fjer og samtidig søger ladedata ved lidt mere erfarne genladere. Det vil jeg nu have lov at synes er lidt morsomt[Big Grin]

Citat:quote:

Og nu hvor Jæger Frank så har hele den Svenske og Danske skare af "genladningseksperter" og deres rygklappere på nakken, hvad så, ska han lukke firmaet vil i så sove bedre om natten


Nu ved jeg ikke hvem der kalder sig experter, men måske du selv er éen???
Rygklapper??? aner ikke hvor du vil hen med det???

Om JægerFrank skal lukke firmaet, aner det ikke. Spørg ham??

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)