Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvem kan klare den for mig???
#81
Slettet. var for langsom
Svar
#82
ja Frank får sikkert en hårdere tur fordi han åbenbart kun har bedt om .. ikke givet/vist hvad han kan
1.. og som ret ny mand herinde kommer til at stå på to stole .. et er baggrund i at lave forretning og fremstå prof. og på anden side en forspørgsels serie hvor noget kan minde om en 'nyladers'
-> så det kan da ikke undre at det vil falde folk for brystet at der skal laves forretning 'på andres ekspertise'
2 der ud over 'hylsterjageri'..der måske kan opfattes som at 'udkonkurrere' privat-laderse adgang til billige hylstre
3 derudover 'produktmenuen' etc .-. jo selvfølgelige kan man skaffe diesæt ad hoc.. men hvor ligger overblik og forretningsvisionen hvis man ikke selv (kan) sammensætter sin produktportføjle (dvs have tænkt på hvilke kunder vil have hvad i hvilket omfang etc)

så hvis det ikke er 'synligt' for Frank at hans 'entre' og 'gi vs ta balance' kan give problemer i såen et 'nørd-forum' som dette .. så er det mangel på realitetssans

/wolf_skate

[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#83
Citat:quote:

Nu ved jeg ikke hvem der kalder sig experter, men måske du selv er éen???
Rygklapper??? aner ikke hvor du vil hen med det???

Om JægerFrank skal lukke firmaet, aner det ikke. Spørg ham??



Nej du, ekspert er jeg ikke, lader ikke engang selv, har ikke engang forstand på genladning, og det får jeg heller aldrig [^]
Jeg får ladet ved en jeg har tillid til, og som jeg stoler på og ser du, hvis nu alle gjorde det, så er det ikke sikkert at JægerFrank butik eksistererede ret længe, og så var al den her skriveri her unødvendig og ophidselsen i tråden her, ville lægge sig [Wink]

Per T Nielsen
"wulfric"
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#84
.....frank har ladet i 2 år.

Hvor mon erfaringen - opbygningen af ladninger ved en ''ad hoc'' kaliber kommer fra [xx(]

Jeg har ladet noget længere, og er nu nået til at kunne finde på at lave lidt patroner til en kammerat for materialeprisen - hvis jeg skylder i porten[:I] Men kun hvis jeg kender manden så godt jeg også ved hvad hans kone hedder og har haft riflen i hånden - jeg har nemlig ikke en erhvervsforsikring ! Når jeg gør det - følges vi på skydebanen - der er så forberedt 3 ladninger på basis af hvad der normalt egner sig til den kaliber. Jeg har ikke dieset til kalibre jeg ikke selv har eller har haft.

Videre ladning går efter resultatet på banen, hvor der køres kravlegård med check af hylstre/hætter og præcision.

Selvom .....frank skulle have en forsikring, vil jeg ikke anbefale folk at købe den slags patroner - for der kunne blive brug for forsikringen. [xx(]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#85
Citat:quote:

Originally posted by Club338

Journalister kan som bekendt godt lide at være kritiske og få en sag fra flere vinkler. Jeg har derfor sendt journalisten (som skrev artiklen http://www.jv.dk/artikel/1078595:Kolding...gtpatroner) et link til denne tråd.

Uden i øvrigt specifikt at opfordre ham til, hvad han skulle konkludere af den ud over at læse den.



Her er det så at filmen knækker lidt for mig, journalisten fortæller jo kun at Frank har startet et firma, at vi så herinde er kritiske og ikke specielt imponerede af Franks "reklame" kan være ligemeget og rager ikke den brede befolkning.

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#86
Citat:quote:

Jeg får ladet ved en jeg har tillid til, og som jeg stoler på og ser du, hvis nu alle gjorde det, så er det ikke sikkert at JægerFrank butik eksistererede ret længe, og så var al den her skriveri her unødvendig og ophidselsen i tråden her, ville lægge sig



He he, det tror jeg nu ophidselsen gør alligevel, altså lægger sig[Big Grin]

Men ret!

Nå men jeg vil ud og lave lidt mere genladning nu blodtrykket er højt igen[Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#87
Hvis jeg læser hans kaliberoversigt rigtig, har han dies til 101 forskellige kalibre. Paa billederene af hans ellers relative lille laderum ser der ikke en gang ud til at være plads til saa mange.
En af mine venner genlader for andre kunder. Hvis man ønsker at faa genladet ammunition hos ham indleverer man samtidig riflen og han 'opbygger' den maksimale ladning for kunden og afprøver den i kundens riffel og garanterer den. Han vil tillige vide hvor kunden har tænkt sig at gaa paa jagt og hvilken vildtart. Sommer eller vinterjagt og højde over havet.
Han er MEGET dyr og lader for det meste for 'High end' safari jægere der ikke vil have nogen overraskelser naar de staar midt i Afrika men en vandbøffel foran sig.
H
Hogmeister
Svar
#88
Citat:quote:

Hvis jeg læser hans kaliberoversigt rigtig, har han dies til 101 forskellige kalibre.


Det stemmer nok meget godt med listen. Han har ihvertfald et rum på 3x3m fyldt med dies og projektiler[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#89
jeg er ikke ven af nogle tror jeg .
jeg syntes bare at man skulle holde sig til den tråd der blev startet med .

Syntes måske også at der nogle her inde som faktisk ved meget om alt der bliver skrevet her på VTF. og så mange på over 100år kan der jo umuligt skrive på VTF
Svar
#90
Rigtig fornuftig snak Allan2. Jeg syntes ogsaa at flertallet af indlægene burde dreje sig om det tråden startede med.

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#91
Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Om man har ladet i 2-3 eller 10år er sagen lige gyldig. [?][xx(][xx(]
Jeg fatter ikke at man kan få en erhvervs tilladelse som totalt spejlblank genlader [xx(][xx(][:0][}Smile]


Du kan også (læs osse på VTF formands sprog [Smile]) blive bøssemager uden at være udlært

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#92
Citat:quote:

Originally posted by Explorer

Citat:quote:

Originally posted by blackbird

Om man har ladet i 2-3 eller 10år er sagen lige gyldig. [?][xx(][xx(]
Jeg fatter ikke at man kan få en erhvervs tilladelse som totalt spejlblank genlader [xx(][xx(][:0][}Smile]


Du kan også (læs osse på VTF formands sprog [Smile]) blive bøssemager uden at være udlært

MVH Bjarne



Ja. men der har man muligheden for at starte lidt forsigtigt med at montere en rembøjle og skrue et sigtekorn af, hvis man ikke er helt sikker på sine egne evner [Wink].
Man kan jo og også godt starte som hjemmelader med kun at rense fænghættelommer, men det bliver hurtigt kedeligt [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#93
Citat:quote:

Originally posted by Kima
Her er det så at filmen knækker lidt for mig, journalisten fortæller jo kun at Frank har startet et firma, at vi så herinde er kritiske og ikke specielt imponerede af Franks "reklame" kan være ligemeget og rager ikke den brede befolkning.



Hej Kima, hvis du nærlæser mit indlæg, så kan du se, at jeg forholder mig specifikt til sikkerheds- og forsikringsforhold.

Og disse emner må være relevante for alle potentielle kunder. Specielt, hvis ikke de er klar over, at der muligvis er et problem. [^]

Skulle journalisten vælge at gøre mere ud af det, så er det vel egt. bare forbrugerorientering. [Wink]

Jeg bryder mig da heller ikke om, at man smykker sig med lånte fjer uden at bekende kulør. Men det er en anden og mere subjektiv diskussion.

Nå - DHL er netop kommet med mit nye netskæringsværktøj, så nu vil jeg videre med min Sako AII renovering. [Big Grin]

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
#94
Jamen herre gud. Hvor farligt er det egentligt det jeg gaar og roder med? Er der egentlig nogle der har førstehåndkendskab til folk der er døde af dårlig genladning? Eller alvorlige skader der inkluderer varige men?
Jeg er egentlig spændt på feed-back da der aldrig har været omtalt andet en ild/røg bagud.

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#95
Citat:quote:

Originally posted by solvedk

Jamen herre gud. Hvor farligt er det egentligt det jeg gaar og roder med? Er der egentlig nogle der har førstehåndkendskab til folk der er døde af dårlig genladning? Eller alvorlige skader der inkluderer varige men?
Jeg er egentlig spændt på feed-back da der aldrig har været omtalt andet en ild/røg bagud.

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.



Jeg kender til en sag fra ÅPK i Århus, hvor en genlader ved et uheld havde lavet en dobbeltladning i en .38 Spec. patron.
Resultat ... en sprængt revolver, hvor tromlen strøg op igennem loftet.
Havde tromlen ramt manden i hovedet på vej op mod loftet, ja så kan du selv forestille dig, hvad der kunne være sket [xx(][xx(][xx(]

Så kender jeg til en af mine venner ovre fra "djævleøen", der havde et uheld med en færdiglavet patron, hvor hylsteret var for langt.
Resultat en sprængt riffel og en meget heldig person, der stadig havde sit syn men ansigtet fuld af små metalsplinter.
Butikken, hvor han havde købt ammunitionen nægtede kategorisk, at det var ammunitionen, men efter resterne var sendt til RUAG i Tyskland og de fandt frem til, at det var en for lang patron, der var skyld i det, så fik han erstattet sin riffel.

Andet eksempel ... en CCI .17HMR patron, der eksploderede mens vi var på rågejagt sidste år.
Resultat et totalt ødelagt magasin, klappen på den bagerste Butler Creek var flået af, og min kammerat der havde susen for ørerne i et par dage.

Sidste eksempel ... Guntex tilbagekaldte noget ammunition, der ved en fejl var forkert ladet og derved livsfarligt.

Jeg kan såmænd nok finde flere eksempler hvis du ønsker det.
Men dem jeg har beskrevet, er alle nogle, jeg personligt kender til.

Og så lige et par billeder:

[Image: 44magnum1.jpg]

[Image: 29737d1266448820-dont-use-wolf-ammo-wolf-ammo.jpg]

[Image: m1_gar10.jpg]

[Image: kaboom_02-tfb.jpg]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#96
@Rex - er det korrekt forstået at tre ud af dine fire eksempler skyldes fabriksladet ammunition[:I].
D93
Svar
#97
Jeg vil ikke blande mig i denne tråd, det er der vist nok der gør.
Har dog lagt mærke til at man ikke kan undgå at se hans annoncer div. steder, alt der lugter lidt af jagt der er der en annonce.

Men jeg kan ikke lade være med at trække på smilebåndet over hans "store opsats" samling der kan ses i artiklen på billedet af genladningsrummetWink
Svar
#98
Tja jeg kan ikke lade være med at tænke på hvad en sådan egentlig produktion af hjemmerullet måske på sigt kunne komme til at betyde for priserne på ammo generelt. Hvis hjemmeladet på den måde blev tilgængeligt for alle så kunne man vel godt tænke sig at priserne på fabriksladet ville komme under pres. For at det lykkedes skal kvaliteten selvsagt være i orden, for sådan en forretning overlever næppe uheld som dem Rex henviser til. Det skal man nok være lidt større for at klare, for S&B ser ud til at kunne.
Mvh.

Yeti
Svar
#99
Citat:quote:

Originally posted by D93

@Rex - er det korrekt forstået at tre ud af dine fire eksempler skyldes fabriksladet ammunition[:I].
D93



Det er korrekt.
Men om det er fabriksladet eller hjemmeladet, så beviser det bare over for WIN94, at en forket ladet patron, kan være livsfarlig.

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
Citat:quote:

Det er korrekt.
Men om det er fabriksladet eller hjemmeladet, så beviser det bare over for WIN94, at en forket ladet patron, kan være livsfarlig.



Hov hov ingen grund til at bevise noget for mig...[Big Grin]
Har da aldrig stillet spørgsmål til faren ved en defekt patron.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)