Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hvem kan klare den for mig???
Citat:quote:

Originally posted by win94

Citat:quote:

Det er korrekt.
Men om det er fabriksladet eller hjemmeladet, så beviser det bare over for WIN94, at en forket ladet patron, kan være livsfarlig.



Hov hov ingen grund til at bevise noget for mig...[Big Grin]
Har da aldrig stillet spørgsmål til faren ved en defekt patron.



Hov ... undskyld "win94", det var ikke dig men "solvedk" jeg mente [:I]

To Molboer, der skyder .... Two Molboes shooting ....
Nej, jeg kender desvære ingen "smarte" citater.
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
@Rex - nej det understreger tydeligt, at det ikke er legetøj. Har selv oplevet problemer pga for lange hylstre med både RWS og Norma.
Ja og så en del ting som kunne have være gået langt værre, end det heldigvis gjorde, med genladet ammuntion. (Her af en patroner fra en velrenormeret erhvers godkendt genlader og det er ikke Frank i gabestokken[Wink]).

At bruge skydevåben er og blive en tillidsag i forhold til dem der har fremstillet ammunitionen.

D93
Svar
Sad og kiggede lidt inde på hans side og fandt over følgende:

>> Citat fra : http://www.riffelpatroner.dk/firmaprofil_2.html <<

og faldt over følgende:
Garanti:
Patroner fra riffelpatroner.dk er alle håndladede med anvendelse af de absolut bedste komponenter.

ALLE ladninger vejes på de bedste digitale måleinstrumenter. Fra det afskudte hylster til den færdige patron, indgår der mange selvstændige operationer og kontroller, alle er manuelle og kræver, at jeg har fat i hver enkelt patron.
Skulle der mod forventning alligevel opstå et eller andet problem, kan patroner købt ved riffelpatroner.dk normalvis tilbageleveres.

Hvordan kan man garantere de absolut bedste komponenter når man køber brugte hylstre og tror de er engangsafskudte[?]

Og hvad er definitionen af normalvis?? Er det hvis der ikke er sket en sprængning eller lign så kan de tilbageleveres?

Kan da se han har lavet ny beregninger på sine priser derinde, så de ikke hedder 50% allesammen...

"Fighting for peace,
is like fucking for virginity"
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
Så mangler bare den rå kopi af explosive.dk´s produktprogram[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Jeg er bekymret - samme dag jeg fik et ''Jagtblad'' hvor jeg faldt over Jægerfranks kontrafej, havde jeg besøg af et andet medlem der havde købt nogle stumper han skulle afhente - herunder nogle færdige patroner.

Jeg forklarer ham at alle er ladet ca. midt i Normas min/max tabel.

Han fortæller så om en oplevelsen med ammo købt af en hjemmelader hvor hylsteret otte ud af ti tilfælde revnede ved hylsterhalsen. (308W)

Jeg sad med bladet indenfor rækkevidde - og viste ham billede af Jægerfrank; svaret var - jo det er ham.

Hvordan pokker kan bladet Jæger tillade spalteplads til et så tvivlsomt produkt.

Ref.: en yngre troværdig jæger/Jæger - 20. Årgang - april 2011 - side 47

[b]
Vnl bemærk - det våben patronerne skulle bruges til, er det der blev handlet[8D][/b]

Moderator har henledt min opmærksomhed på mit indlæg mangler underskrift, det bliver der herved rettet op på [Big Grin]

Med Venlig Hilsen

Nu har mit fulde navn hængt til tørre så længe, at jeg mener det er tiden til at tage det ned fra snoren[^]. tror Jægerfrank har set det!

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
jeg havde ellers droppet at skrive mere i denne tråd
men nu er jeg vist nød til det
for sådan som jeg ser det, virker det som om der er nogle "genladere" som har lidt ondt i numsen, over jeg får noget reklame
så jeg skriver igen......
jeg bruger kun engangs afskudte hylstre.....
jeg lader ALDRIG over max ladning,,, ej heller hvis kunden ønsker det

og jeg har ALDRIG haft en klage (endnu) kan jo ske det kommer

ønsker jer alle knæk og bræk i de kommende mdr..
Svar
Maaske et dumt spørgsmaal, men hvis jeg giver dig et tomt hylster og lover med guld og grønne skove at det kun er affyret en gang, mens det i virkeligheden er affyret 5 gange. Hvordan ser/maaler du forskellen???
Hogmeister
Hogmeister
Svar
Citat:quote:

Hvordan ser/maaler du forskellen???


Kva årtiers erfaring som professionel genlader[Big Grin][Big Grin][:o)][B)]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
Citat:quote:

Originally posted by JægerFrank

jeg havde ellers droppet at skrive mere i denne tråd
men nu er jeg vist nød til det
for sådan som jeg ser det, virker det som om der er nogle "genladere" som har lidt ondt i numsen, over jeg får noget reklame
så jeg skriver igen......
jeg bruger kun engangs afskudte hylstre.....
jeg lader ALDRIG over max ladning,,, ej heller hvis kunden ønsker det

og jeg har ALDRIG haft en klage (endnu) kan jo ske det kommer

ønsker jer alle knæk og bræk i de kommende mdr..

Nu er max ladning jo ingen garanti for at det ikke kan gå galt. Der er forskelle i krudt lots, samt den menneskelige faktor, plus en masse andre variable. Hylstersortering ex.
Derudover så har jeg endnu ikke fået at vide hvordan du holder løftet om engangsafskudt hylstre, når du sjakrer hylstre på forskellige hjemmesider.
I min verden ville det klæde dig at bruge lidt krudt på at forklare dette.
Og hvis jeg var professionel hjemmelader, så ville jeg nok holde mig til kun at genlade kundernes egne hylstre, alternativt tilbyde dem nyindkøbte hylstre. Det ville feks være fjong at få personlige hylstre med laserætset logo på.


Svar
Citat:quote:

Originally posted by JægerFrank

jeg lader ALDRIG over max ladning,,, ej heller hvis kunden ønsker det



Max tryk er individuelt fra riffel til riffel. denne tråd er det diskuteret hvorledes man kan finde frem til max tryk http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=22171

Alternativt kan man investere i feks en PressureTrace, har selv en jeg bruger på et haglgevær, til riffel bruger jeg hylster ekspansions princippet

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
så jeg skriver igen......
jeg bruger kun engangs afskudte hylstre.....

@ Jægerfrank
du købte ellers 243 hylstre af min kammerat: han ved ikke hvor mange gange de er afskudt [:I]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
Hej.

Jægerfrank - jeg har omkring 25 kg frasorterede hylstre - de skulle egentlig have været til skrothandleren - men måske kan du bruge dem ?
De ser ganske fornuftige ud - måske en revne eller to - og en smule anløbne, men med lidt knofedt kan de blive "næsten" som "engangsafskudte"[Big Grin]
Du kan få dem billigt - 20,- pr. kilo.

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
Jeg har kontakten ham der er skrive ting&tips i Jæger. Og gjort ham opmærksom på de ting vi har snakket om i denne tråd.

For jeg mangler stadig at få bekraftet om alle forsikringer er på plads. Så evt reklamationer kan dækkes.

Og stadig er priserne ikke rigtige.

Citat:quote:

30-30 spar 50 %
Hornady kugle
20 stk. 360 kr.

50 stk. 800 kr.
100 stk. 1400 kr.


kilde riffelpatroner.dk

Så skulle hornady´s egen ammo koste 720kr æsken hvilket de ikke gør!!

Og hvis Jægerfrank bliver støt...så mener jeg at tvivlen skal komme kunden til gode. For det er ham der sidder med fingeren på aftrækkeren.
se evt denne tråd
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=22451
Svar
hold da op mand.....

what dosent kill you, makes you stronger
what dosent kill you, makes you stronger
Svar
Jeg fik forøvrigt en henvendelse fra Jægerfrank per pm (Citronsurt[V]) umiddelbar efter mit seneste indlæg.

Mit svar følger her i ''kopi'':

Som Du har set har jeg ikke fjernet mit indlæg !

og gør det heler ikke.Du må godt nok have et stort våbenskab hvis du kan garantere at levere engansafskudte hylstre [8D]


[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
hold da helt op hvor en flok kællinger [V][Sad!]
Svar
@TSX: Vi er helt på samme side. Det er godt, at du er åben ved at lægge tingene direkte frem her (inkl. dit svar til JægerFrank).

Personligt bryder jeg mig ikke om, at JægerFrank forsøger at kvæle sagen ved direkte henvendelser til di gom at fjerne dit indlæg, i stedet for at svare på de spørgsmål, som han tidligere er blevet stillet af flere af os herinde. Og er blevet rykket for svar for.

Mvh Club338
[Image: Brunbjrn.jpg] ... min næste Sako skal være en L461 Vixen .223R :-)
Mvh Club338
... min næste Sako BLEV en L461 Vixen Varmint .223R med Lothar Walther pibe :-)
Svar
Club338 kan kun give dig ret.
Svar
Generelle betragtninger.

Jeg arbejder i servicebranchen i olieindustrien, og når vi laver fejl kan det ultimativt kosten kunden alt fra 30-250 mio kr. Åbenhed og ærlighed omkring egne fejl og hurtigt at gøre opmærksom på dem er eneste mulige vej dér. Det gælder sikkerheden , det gælder business og kernen af dit moralske stof. Jeg mener, at samme kodeks bør gælde her.

I forbindelse med denne tråds emne er den ultimative pris et menneskeliv og derved sammenligneligt med et hvilket som helst tænkeligt pengebeløb.

1. Selvfølgelig kan du ikke vide om hylstre du aftager fra ukendt hånd er engangsafskudte, det kan, har jeg læst mig til her på sitet, til en hvis grad testes og måles hvor slidte de er. Men 1-gangsbrug kan selvfølgelig IKKE garanteres medmindre man har fulgt hylstret fra uåbnet æske til affyret.

2. Det er nemt at svare på, om alle nødvendige forsikringer er på plads og fremvise dokumentation. Stolthed og stædighed fx vil dog kunne forhindre dette, hvis de er på plads.

3. Forretningsmoral ifm kopiering af konkurrenters hjemmesider omhandler ikke sikkerhed som sådan, men kan tolkes som en personlighedsbrist ifm ønsket om at tage en let genvej. Det tager virkeligt ikke lang tid at lave sådan en side i HTML. Hvor omfattende er denne brist? Rækker den fra PC’en hen til ladebordet? Er dette spørgsmål ikke legalt?

Personligt synes jeg at denne tråd repræsenterer noget af det bedste ved internetfora, nemlig at stille kritiske spørgsmål til folk der sælger produkter, det være sig jagtrejser eller ammunition. Kommende kunder skal kunne skelne skidt fra kanel og de dårlige forretningsfolk skal gerne blive bedre eller blive væk. Hvorfor skulle vi ønske andet?

I mit forbruger- og professionelle liv har jeg set to typiske reaktionsmønstre på sådan et forløb som dette, hvor forretningen sættes i kritisk lys. Den der lukker sagen lettest, er hvor den forretningen vedgår, at der er begået en, to eller flere fejl og fremlægger dokumentation (fx interne procedurer og opdateringer af disse) for at dette ikke sker igen.

I modsætning står den stolte businessman, der ikke nedlader sig til at skulle svare på kritik, føler ikke at han kan fremlægge dokumentation af den ene eller anden grund og bare prøver at holde en positiv maske til det hele er gået over. Sagen er blot, at disse nymodens medier ikke går bort, denne tråd bliver vel ikke slettet? Om du så mobiliserer den største (!) propagandastorm i alle landsdækkende medier, så vil den googlende forbruger finde foratråde og debatindlæg om forretningen og dens metoder.

Mvh Peter
Svar
Citat:quote:

Originally posted by allan 2

hold da helt op hvor en flok kællinger [V][Sad!]



Ja de kan da godt være vi er en flok kællinger med jeg vil gerne møde de andre kællinger og give dem min hånd til hilsen hvis de ikke har mistet den, jeg vil gerne se dem i øjne hvis de stædigvæk har dem og jeg gider bestemt ikke at slæbe en af kællingene her til et jordhul. Bare på grund af tvivlsomme genladet ammunition hvilket er lavet af materialer som måske ikke er sikkerhedsmæssigt forsvarligt pga tvivlsom herkomst og tilstand.
Så kald du mig bare en kælling![:o)]

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)