Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Strid om jagt på Stige Ø
#1
DN og DOF siger nej

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
I don`t shoot innocent animals, only the ones that looks guilty
Svar
#2
DN og DOF er en og samme person omkring Odense fjord i form af Kurt Due Johansen, der i en meneskealder har kæmpet mod jagten i området, se lidt mere her - http://www.jaegerforbundet.dk/page863.aspx?recordid863=1842

Mvh. Claus
Mvh. Claus Lind Christensen
Svar
#3
Ja nu bor jeg i Odense, og kommer jævnligt på Stige Ø og lufter hunden. Som regel har man det næsten for sig selv, men det sker da at der er et par ornitologer eller mountainbikere. Så den med at fuglene bliver mere håndtamme i forhold til det øvrige publikum æder jeg ikke, for publikum findes ikke...

Min egen pram ligger på den anden side af fjorden, ca 3-4 km væk i fugleflugt. Jeg møder sjældent andre jægere, og hører heller ikke mange skud. Der vil selvfølgelig komme et øget jagttryk på stige Ø, men mon dog det betyder det helt store - den del af Stige Ø der er i spil er et geografisk ret lille område i Odense Fjord-sammenhæng, og biotopen er heller ikke super attraktiv sammenlignet med andre steder i og ved fjorden. Mine efterretninger fra en erfaren kravlejæger med 20+ år på fjorden siger at udbyttet her ofte er et par gråænder. Derudover kan jeg ved selvsyn konstatere at der holder store mængder svaner og blishøns til omkring stige Ø

Umiddelbart nord for stige Ø ligger Vigelsø der er reservat. Her må kun DN og DOF forstyrre dyrelivet. Kurt Due mener åbenbart at det skal være sådan i hele fjorden - bare han ikke får ret. Der skal være plads til os alle, og med alle de restriktioner der allerede nu er i fjorden, mener jeg ikke at jagten kan indskrænkes yderligere og stadig bevares. Det vil være et stort tab for kulturen omkring fjorden, hvor jagten altid har været en naturlig del.

MVH. Asbjørn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)