Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Geco hylstre
#1
Er der nogle af jer der kender kvaliteten af Geco hylstre til genladning?

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#2
Dem jeg har prøvet at kalibrere i kaliber 243 yder så meget modstand i kalibreringen så man tror det er løwn....[xx(]

men så indeholder de kva den øgede vægtykkelse så til gengæld også mindre krudt[Big Grin]

/Gammeltoft
Shoot low, they might be crawling !!!!
"Boltlift forever......"
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Var det mine?[Wink]

MVH Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Er der nogle af jer der kender kvaliteten af Geco hylstre til genladning?

Mvh. Jakob



Hej Jakob.

I dag er det vel sådan, at Ruag ejer de fleste af ammunitionsfabrikkerne i Europa, og der handles med garanti på tværs af fabrikker og på tværs af lande, og man kan ikke være sikker på, at Geco hylstre er fremstillet på deres egene maskiner. Den nærmeste relation til Geco, er formentlig RWS, som har ry for at bruge forholdsvis meget messing.

At der også handles på tværs af verdensdelene er et fakta. For mange år siden købte jeg en hel del Norma hylstre i kal. 416 Rigby. Alle hylstrene var i originale Norma papæsker. Fint nok, men i en af æskerne var der to hylstre som var mærket Federal. Disse to hylstre vejede nøjagtig det samme som dem der var stemplet Norma, så det må været et par der ikke er kommet med til USA.

Et andet eksempel er Norma jagtmatch i kal. 300 Win. Mag. som sikkert er fremstillet hos RWS. Disse hylstre, som er mærket med et uorginalt Norma mærke, er meget tungere end Normas "normale". De vejede præcist det samme som hylstre fra RWS.
Derfor opgiver Norma også i deres ladebog, data for henholdsvis tunge og lette hylstre.

Derfor er det mere nødvendigt end nogen sinde. at holde styr på hylstrene fra samme lot. nr. Kan man ikke det, bør man faktisk veje hver enkelt hylster.

Selv anvender jeg helst Norma og Lapua hylstre, fordi de er af meget høj kvalitet, og kan genlades et utal af gange.
Fra lot til lot, oplever jeg, at Normas hylstre har den mindste variation med hensyn til vægten, hvorimod når der er tale om det samme lotnr, så er Lapuas mest ensartede. I parantes vil jeg dog bemærke, at variationerne er så små, at det ikke har nogen mærkbar indflydelse på præcissionen i nogle af mine jagtrifler.
Har jeg en gang imellem brug for at lade på andre hylstre, bliver hver enkelt hylster vejet.

I min ladebog, har jeg ud for hvert kaliber angivet vægten på hhv. Normas og Lapuas hylstre, og bruger jeg så et andet fabrikat som er tungere, bliver krudtvægten reduceret.

Personlig har jeg ikke nogen erfaring med Gecos hylstre, og jeg vil, uden at være sikker, sammenligne dem med RWS`.

Med venlig hilsen

375ras

Rigtige autister har deres eget kaliber.
Svar
#5
Tak 375ras og jer andre

Grunden til jeg spørger er at der tit er forholdsvis billige Geco 9,3x62 hylstre på Egun, og 9,3 hylstre hænger jo ikke på træerene her i DK, så jeg må vist hellere prøv at købe en stak..

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#6
Eller man kan lave dem selv fra 30-06...
Mvh.
Leif R.

The Shootist
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Tak 375ras og jer andre

Grunden til jeg spørger er at der tit er forholdsvis billige Geco 9,3x62 hylstre på Egun, og 9,3 hylstre hænger jo ikke på træerene her i DK, så jeg må vist hellere prøv at købe en stak..

Mvh. Jakob



Du kan da plante et ved siden af bletræet[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

Penge er ikke noget værd før de bliver brugt!!
Svar
#8
Hvad mener du (GT eller andre) ellers om Geco .243 hylstre, bortset fra at de er hårde at kalibre? Har du/i genladet samme hylster nogle gange?
Tænker på at købe nogle på Egun.

[quote]Originally posted by GT

Dem jeg har prøvet at kalibrere i kaliber 243 yder så meget modstand i kalibreringen så man tror det er løwn....[xx(]

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by Sako

Tak 375ras og jer andre

Grunden til jeg spørger er at der tit er forholdsvis billige Geco 9,3x62 hylstre på Egun, og 9,3 hylstre hænger jo ikke på træerene her i DK, så jeg må vist hellere prøv at købe en stak..

Mvh. Jakob



Hej Jacob.

Har du set her :
WINCHESTER 9,3X62 HYLSTER - 100 STK. 600,-

http://www.korsholm.dk/jagt/produkt.html...755bb5fa81

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#10
Nu er det jo en gammel tråd der er taget op igen, men jeg tror ikke Jakob har interesse i 9,3x62 hylstre mere[Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Nu er det jo en gammel tråd der er taget op igen, men jeg tror ikke Jakob har interesse i 9,3x62 hylstre mere[Smile]

Mvh Bjarne



UPS - havde ikke lige tjekket datoen [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Tex

Nu er det jo en gammel tråd der er taget op igen, men jeg tror ikke Jakob har interesse i 9,3x62 hylstre mere[Smile]

Mvh Bjarne



Nej det har du helt ret i Bjarne, nu skal de være 7mm i dia og to mm længere[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#13
Jeg har fornylig genladet med nogle GECO træningsammo hylstre.

De er tungere en mine Norma JagtMatch i 9,3x62.
De er blødere og meget lettere at arbejde med.
Der er ikke tegn på overladning med min max. ladning fra Norma JM.

Der er muligvis forskeld på jagtammo RWS hylstra og GECO's, men jeg bruger udelukkende RWS hylstre til 270W med fuld tilfredhed.

SUM: Jeg har ingen problemer med GECO.

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)