Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
langtidstegning
#1
Jeg vil lave en sadelsteg i morgen fra en dåhjort jeg har skudt og vil prøve og langtidsstege den hvor lang tid skal den ha jeg sater selv på ca 5 timer ved omkring de 80-90 grader? hvad skal jeg kryder med pare salt og peber ?
Svar
#2
Jeg tror det er for varmt. Du skal nok ned omkring 65-75 grader for at komme op på 5 timer. Men brug et stegetermometer og følg med i hvor hurtigt centrumtemperaturen stiger. Går det for hurtigt kan du evt. helt slukke ovnen ind imellem.

Hvis det går for hurtigt afgiver stegen væske, og kødet bliver tørt. Kan du strække stegetiden længe nok bliver kødet både mørt og saftigt. Det er ganske enkelt fremragende.

Du kan krydre med hvidløg, enebær og røget flæsk. Du kan selvfølgelig bruge almindelig bacon, men jeg synes godt det kan give en lidt for kraftig røgsmag.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
så skal den bare ind på mindre varme.og jeg har kun læse mig til omkring de 57 gr i center temp.den er med spæk lage på så tror ikke det er nogen ide i og kommer spæk på.
Svar
#4
Væld overstået middag ! det er ikke sidste gang det bliver lavet! 4 timer ved 50 gr og en time ved 80 gr og så lode jeg den trække en time! det var så mørt man tror det er løgn
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)