Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ansøgning om genladetilladelse - opklarende spørgs
#1
Jeg har netop gennemført et genladekursus og skal til at ansøge om genladetilladelse...

-på blanketten er der et felt hvor jeg skal anføre hvilken art patroner jeg ansøger om tilladelse til at genoplade. Hvad menes der med det??

-centraltænding?
-jagt- og træningsammunition? (mit bud)[Smile]
-riffelpatroner?
-eller??

Hvad har i skrevet??

/Kalle
Svar
#2
Fik min tilladelse til "alle til jagt i Danmark lovlige kalibre" eller sådan noget lignende selv om jeg havde søgt om 3 specifikke kalibre. Meget praktisk hvis man nu udvider bestanden af rifler eller skal lade for kammerater. Ring og spørg dit lokale politi om ikke de kan skrive noget tilladelse.

57
9,3*57
Svar
#3
"alle gængse kalibre"

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#4
Nå hvis man nu skal ud i at citere fra sin egen tilladelse, så står der "Alle i Danmark lovlige jagtkalibre" - Nordsjællands politi, så det kan være de har en anden formulering i resten af landet. Hvis du skriver "alle gængse kalibre" så skal du ud i en diskussion om hvad "gængse" kalibre er og hvem ved om du så må lade "sjove" kalibre som 7,5*55 eller wild-cat kalibre, der ikke er gængse.
God fornøjelse.

9,3*57 fordi livet er for kort til de kalibre alle andre bruger
9,3*57
Svar
#5
Min har denne korte ordlyd: ''Alle kalibre'' så det er adgangen til komponenter der sætter grænserne.[:o)]

[Image: ajbutton1.gif]
mvh
Svar
#6
På min stod der "diverse kalibre". JEg spurgte nede på politigården, hvor jeg udfyldte tilladelsen... den rare politimand sagde jeg skulle skrive "diverse kalibre" på, da jeg jo på et tidspunkt nok kunne finde på at lade til nogle jagtkammerater, der havde en anden kaliber end den jeg selv skød med... :-)

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#7
Som MP skriver skal den bare udfyldes med ordlyden "alle gængse kalibre".

jeg udfyldte selv med en ordlyd der var begrænsende, og den venlige politimand gjorde mig opmærksom på at jeg skulle skrive "alle gængse kalibre" hvis jeg skulle undgå kaliberrestriktioner. Efter at have kigget i selve tilladelsen kan jeg se at ordlyden er som følger:

CITAT
Der meddeles dem tilladelse til genopladning af følgende patroner til jagt-/skytteforeningsbrug:
Alle gængse kalibre.
CITAT SLUT

Det var saa Odense politi, men jeg tror bare du skal finde en ordlyd så det indedrager alt

Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Ligegyldig hvordan du vender og drejer det. Røven vender altid bagud.
Svar
#8
Ååeeh på dén lumske måde[Big Grin]

Jeg havde skrevet de kalibre jeg har...jeg ændrer det til "alle gængse kalibre"

Mange tak for hjælpen [Smile]

/Kalle
Svar
#9
Jeg ville have til alle gængse kaliber, ved Aalbgorg politi, Det var ikke muligt, med mindre jeg søgte en erhvervs tilladelse[V]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#10
Hmmm, nå jeg prøver med alle gængse kalibre, så må jeg se hvad der sker?

...fortsættelse følger!

/Kalle
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Hmmm, nå jeg prøver med alle gængse kalibre, så må jeg se hvad der sker?

...fortsættelse følger!

/Kalle



Er der noget nyt i historien?

Mvh.
Finnbear
Svar
#12
Jep [Smile]

Jeg fik min tilladelse til "alle gængs kalibre"!

Og jeg har netop fået krudt, fænghætter og kugler hjem, så weekenden skal gå med at få fabrikeret nogle forskellige .222 ladninger med 53 grs TSX

/Kalle
Svar
#13
På min står der "tilladte kalibre til skytteforenings- og jagtbrug"
[Big Grin]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Jep [Smile]

Jeg fik min tilladelse til "alle gængs kalibre"!

Og jeg har netop fået krudt, fænghætter og kugler hjem, så weekenden skal gå med at få fabrikeret nogle forskellige .222 ladninger med 53 grs TSX

/Kalle



Lækkert! Så tror jeg, at jeg vil vove pelsen og søge på samme måde. Bliver spændende, det er trods alt i Århus jeg skal ansøge om tilladelsen! [:0]

Mvh.
Finnbear
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Finnbear

Lækkert! Så tror jeg, at jeg vil vove pelsen og søge på samme måde. Bliver spændende, det er trods alt i Århus jeg skal ansøge om tilladelsen! [:0]

Mvh.
Finnbear



Hvordan er det gået?? Fik du din tilladelse?

/Kalle
Svar
#16
Hej.. jeg skulle angive hvilke kalibre jeg havde tilladelse til, dvs. ejede på min helt nye tilladelse, det var meget vigtigt... angiveligt.. men med hvilken betydning, det er jo kun krudtet du skal have tilladelse for at købe og hvem afgør hvilket hylster du kommer det i!! så det er vist kun et administrativt problem som jeg ser det. mvh. Dennis.
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by højen

Hej.. jeg skulle angive hvilke kalibre jeg havde tilladelse til, dvs. ejede på min helt nye tilladelse, det var meget vigtigt... angiveligt.. men med hvilken betydning, det er jo kun krudtet du skal have tilladelse for at købe og hvem afgør hvilket hylster du kommer det i!! så det er vist kun et administrativt problem som jeg ser det. mvh. Dennis.



Kugler er osse tilladelseskrævende. Derfor !!

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by højen

Hej.. jeg skulle angive hvilke kalibre jeg havde tilladelse til, dvs. ejede på min helt nye tilladelse, det var meget vigtigt... angiveligt.. men med hvilken betydning, det er jo kun krudtet du skal have tilladelse for at købe og hvem afgør hvilket hylster du kommer det i!! så det er vist kun et administrativt problem som jeg ser det. mvh. Dennis.



Hvilken politikreds?

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Kugler er osse tilladelseskrævende. Derfor !!

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Hvad med hylstre? .308 kugler kan jo lige så godt stoppes i en .308W som en .30-06...?

Mvh.
Finnbear
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by willhuntforfood

Citat:quote:

Originally posted by Finnbear

Lækkert! Så tror jeg, at jeg vil vove pelsen og søge på samme måde. Bliver spændende, det er trods alt i Århus jeg skal ansøge om tilladelsen! [:0]

Mvh.
Finnbear



Hvordan er det gået?? Fik du din tilladelse?

/Kalle



Hej Kalle,

Jeg har først lige fået afleveret ansøgningen igår, så nu bliver det spændende at høre, hvad Hr. Poulsen siger til det. Der skal nok komme lidt sjov ud af det, da adresse for genopladning og folkeregisteradresse ikke er den samme. Vender tilbage når der er nyt i sagen!

Mvh.
Finnbear
Svar
#20
Det var løgstør politi..
Jeg er nu aldrig blevet spurgt om tilladelse til at købe projektiler.. men som sagt, det falder jo også lidt til jorden når halvdelen af alle projektiler passer i mere end en kaliber..
Desuden er der jo ikke vedtaget hvor hurtigt du må bruge dit krudt, så hvis du kun køber et par kilo af gangen kunne det gamle jo allerede være brugt!
det samme med resten af komponenterne..
Egentlig kunne der have stået: gør som du har lyst til, der er kun en der har ansvaret hvis noget går galt!

Og det er nok ikke mængden der afgør om noget går galt, det er proceduren..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)