Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grise og råvildt i Sverige
#1
Hejsa.

Hvor langt nord på i Sverige skal man for at der ikke er råvildt og vildsvin.???

Jeg var på jagt oppe ved Sveg for 1 1/2 år siden og der var minimalt med råvildt og ingen grise. Den gang var det nu heller ike det vi skulle jage ,men er blevet tilbudt noget jagt ved Darlana.

Mvh.

Bka.
Svar
#2
Ha... der har jeg også været... der var masser af elglortedynger rundt i terrænnet.. men ellers så vi kun et par urfugle og et par tjurer....
Mht. grise og råvildt, skal du nok ikke længere op end store søer, hvis du vil have en nogenlunde tæt betand....

.....nu også ejer af en pumpehagler :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Jeg har lejet jagt i Dalerne i 11 år nu. Det er 3 mil nordvest for Borlänge. Her er der næsten intet råvildt og en enkelt strejf gris. Her er næsten heller ikke dyrket jord. Skov på 90% af arealet.

Men lige syd for Borlänge ser jeg masser af råvildt på markerne.

Flere hårde vintre i træk trænger grænsen for råvildtet og vildsvinene sydpå.
Jeg ville nok ikke leje jagt så langt nordpå hvis det primært er de 2 vildtarter du er ude efter.

Men her er skovfugle og bævere. Elgen er på retur efter at ulven er kommet til byen.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#4
Ok tak for jeres input.....Og Ran,ja det var lige præcis det vi oplevede også.Det blev kun til et par urfugle på 5 dage til 3 mand.Men vi så dog lige røven af en rå, også blev der skudt en Elg kalv i området imens vi var der.Bjørnen så vi aldrig, kun spor fra den.[Smile]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)