Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plombering af Maverick 88
#1
Hej Alle

Jeg har anskaffet mig en Maverick 88´til at tage med på fjorden. Den er købt uden plombe, så nu er det op til mig at få lovlig gjort bøssen i forhold til lovgivningen.

Er der nogen af jer der ligger inde med super ideén til hvordan man laver sådan en ?

gó weekend

Lauge

Shotgun wedding, det lyder som en super fest.

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#2
Original plumpen består af en blomsterpind med 2 o-ringe.
Den skal være ø5 mm og ca 260mm lang.
Den der kommer med fra ny er kun 230mm lang men så kan der være 2 patroner i magasinet[:0]
Din nye pind droppes ned oven på magasinet igennem det hul du skruer løbet fast i.
Svar
#3
Den med blomsterpinden duer ikke ...

Det skal være en plombering, der kun kan fjernes ved brug af værktøj.

Så det skal være noget der skrues i, eller stiftes fast.

K&B Clax [Wink]

[Image: hunt-an2.gif]

[Image: Gunorexi.jpg]
Er mere til Guns end roses ...
K&B Claxel Wink




Svar
#4
Du kan jo lave(lodde/svejse) en metal pind i passende længde til den indvendige tide af den prop som sidder på røret og så skrue den på igen

The Shootist

Hellere en Dralf end en Smølf
The Shootist
"Live and let live"

Svar
#5
Citat:quote:

Den med blomsterpinden duer ikke ...

Det skal være en plombering, der kun kan fjernes ved brug af værktøj.

Så det skal være noget der skrues i, eller stiftes fast.

K&B Clax



Den snak må du hellere tage med sheriffen i løgstør. Min er godkendt af ham
Nu taler vi om haglgevær ikke om halvauto. rifler
Der er intet i våbenloven der forbyder at eje haglvåben der kan indeholde mere end 2 skud. Heller ikke halv automatiske.
Ved permanent menes at du ikke må kunne fjerne plump uden at skulle skille våbenet ad. Og det skal du jo for at fjerne pinden.
Måske er det en Nordjysk fortolkning men vi kan leve med det[Smile]
Svar
#6
Nu skriver Lauge jo at han skal på havet med den og derfor antageligt også på jagt og der er jagtloven meget klar. 2 patroner i bøssen.
Det koster 1500 kr plus en konsfiskeret plus et besøg på din hjemmeadresse efter andre sjove ting du måtte have i dit skab. Læs http://www.strandoghavjagt.dk
Plumben skal værre fast og må ikke kunne fjernes uden værktøj
jeg har forsøgt at svejse et letmetalsrør i magasinrøret men det endte i ren kagemand og det er ikke lykkedes os at lave en ordentlig plumb. Bøssen står i skabet hos ejeren.

Jeg ved at politiet netop i disse dage er meget på vagt overfor halvautmater og pumbguns der kan indholde mere end 2. I et enkelt tilfælde havde politiet tjekket med 3 stk 67.5 patroner og det viste sig de kunne være der men 3 stk 70mm kunne ikke.
3 tilfælde kan nævnes bare i år hvor de har konfiskeret. Det er ikke at spøge med og netop mossberg er et problem.

Findes der en løsning hører jeg også gerne herom

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#7
Hej Alle

Tak for de mange input. De har klart givet en masse inspiration.

Nu må jeg vist bare have tænkehatten på, starte Balthasarmaskinen og finde ud af et eller andet.

jeg melder tilbage når jeg har fundet løsningen

men jeg eg stadig åben for nye ideer

PS. OKJ det varede lige lidt før jeg gennemskuede hvad o-ringene skulle bruget til. måske fordi at jeg i mit indre billede tænkte på en o-ring til VVS installationer. men såfremt blomsterpinden bliver løsningen, så sætter jeg et par små o-ringe på pinden så den ikke rasler mm. i magasinet

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#8
Jeg har set en hel del plomberinger udført ved, at der er trykket en rille på passende sted i magasinrøret vha. en drejebænk.

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#9
Jens...Det er squ hærværk [xx(]

Til de fleste pump/automater kan man sagtens få en ny magasinprop, denne ville jeg bore et hul i feks. 5,1mmm og så skære et 6mm gevind. Derefter ville jeg lodde/svejse en 5mm stang fast i enden af en 6mm pinolskrue. Denne kan monteres/afmonteres uden at splitte bøssen ad hver gang, og kan låses med en kontra møtrik. Originalproppen ville jeg gemme til et eventuelt salg...Især hvis det er lidt ældre finere sager det drejer sig om.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com
Great Dane

Svar
#10
I princippet samme system som på Browning A-5'. Her er en Ø 10 mm stang på 245mm gjort fast til magasinproppen via en "metalknop", i den udvendige del af metalknoppen er der et hul der passer til en aftageligt rembøjle, den indvendige del af "metalknoppen" passer så ned i røret via hullet i magasinpropen, hvor den er pinnet sammen med dette.
En pæn og funktionel løsning.
mvh

neuhof

"Audemus jura nostra defendere"

Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Jens...Det er squ hærværk [xx(]


Ja, men det er permanent hærværk....og så er det både hurtigt og billigt - sikkert derfor den foretrukne metode herovre...

[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... og skånegripen er en bald eagle!...og...det er muligt, at jeg ændrer holdning, men det rokker IKKE ved det faktum, at jeg har ret!


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#12
Jeg har plomberet min Maverick 88 ved at afskrue magasinrøret og lægge et alurør indvendigt. Alu røret er så tykt at det ikke kan gå gennem hullet hvor løbet skrues fast, og alligevel så tyndt at det kan gå inden i fjederen. Jeg vil tro omkring 10mm. Magasinrøret er bare skruet i låsestolen - men der skulle tages ved!!! Så det er en permanent plombering uden hærværk.....:-)
MVH
Henrik
Svar
#13
Denne her plombe er godkendt. Extenderen og det korte løb fjernes, det lange løb sættes på og omløberen med stålstangen sættes i.
[Image: Rem870-1.jpg]
Med venlig hilsen


Amatuers practice till they get it right. Professionals practice till they can't get it wrong.
[Image: dfdr.jpg]
Svar
#14
Glimrende løsning. mon ikke det bliver enden på det "hyggelige rummelige magasin"

I skal have tak alle sammen for jeres svar

knæk og bræk

Lauge

Citat:quote:

Originally posted by Great Dane

Jens...Det er squ hærværk [xx(]

Til de fleste pump/automater kan man sagtens få en ny magasinprop, denne ville jeg bore et hul i feks. 5,1mmm og så skære et 6mm gevind. Derefter ville jeg lodde/svejse en 5mm stang fast i enden af en 6mm pinolskrue. Denne kan monteres/afmonteres uden at splitte bøssen ad hver gang, og kan låses med en kontra møtrik. Originalproppen ville jeg gemme til et eventuelt salg...Især hvis det er lidt ældre finere sager det drejer sig om.

Mvh.
Lars/Great Dane
lars@reloadersnest.com



Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)