Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Trijicon Accupoint
#21
Hej rkn
Jeg syntes det lyder vildt at det svinger 4cm, er du sikker på at det er rigtigt.

Mvh Maubla Ole
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#22
Kender ikke Trijicon men Bushnell Elite 6500 kommer i 1-6,5x24 med lys

[Image: reticule.jpg]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej rkn
Jeg syntes det lyder vildt at det svinger 4cm, er du sikker på at det er rigtigt.

Mvh Maubla Ole



3,5 cm svinger den[Wink]
Magnification 1.25x-4x
Objective Size 24
Bullet Drop Compensator No
Length (In) 10.5
Weight (oz) 11.7
Illumination Source Fiber Optics & Tritium
Reticle Pattern Triangle
Day Reticle Color Amber
Night Reticle Color Amber
Eye Relief 4.8 to 3.4 12,192 cm til 8,636 cm
Exit Pupil 16.9 to 6.0
Field of View (Degrees) 11.6 to 3.9
Field of View @ 100 yards (ft) 61.6 to 20.5
Adjustment @ 100 yards (clicks/in) 4
Tube Size 1 in.
Housing Material 6061-T6 aluminum, hard coat anodized per MIL-A-8625, Type III, Class 2 dull & non reflective

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#24
Så fik jeg min Trijicon 1,25-4*24 kikkert[:p]
Første hånds indtrykket er kvalitet, og fint designe. Nu skal den bare lige på rygggen af kanonen, og indskydes. Sigtebilledet er fint skarpt, og det gule sigte er meget nemt at se, uanset lysforhold.
Åbningen til lyskilden er dog større end billedet fra deres hjemmeside, vilket virker lidt mystisk... Måske en gammel model, eller hvad ved jeg. Men skidtet virker, så pyt med det.[Wink]
[Image: trijicon-scopes.jpg]
Min har samme lyskilde som modellen på øverste billed.
[Image: TR21_45.jpg]
Fandt lige et billed af en model mere, nu er jeg da helt forviret[Smile]
[Image: trijicon-accupoint-1-25-4x24-rifle-scope.jpg]

[Image: 25111_1272475497633_1402269416_30747806_3077077_n.jpg]
Det her vist en kopi..[:0]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#25
Så er Leupold QRW 1 tommer low montagen ankommet..[Smile]
Nu skal den lille lækkere Trijicon, bare monters, og testes.
Håber at den kan holde til rekylen, fra 8 mm Remington Magnum[Big Grin]
Testen af kikkerten kommer senere.[Smile]
Opdate...
Så er kikkerten skudt ind, god klik fasthed, juster skruen kan løftes op, og nul stilles som på dem med ørnen. Billedt er godt og skarpt. På 100 meter afstand går det fin, når den er på 4* forstørrelse.
Virkelig et fed sigte, har leget lidt med det i haven, og kastet en bold, som den lille hund løb efter, han er meget nem at følge[Big Grin]
Efter min mening er det virkelig pengene værd, men det bliver først til vinter, at den skal vold testes med vand, sne og andet skidt. Så må vi se om den også holder til det.[Smile]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#26
Nyt problem..[Smile] Skal en tur til Sverige i uge 29, sammen med min frue.(ikke noget problem, håber jeg da..)
Nu sidder den der lille dejlige Trijicon kikkert på min "store" riffel, så jeg tænkte på om den kan bruges til nat jagt efter svin...[?] Vi har fast belysning på pladsen, som tænder automatisk når der kommer noget frem.[Smile]
Er der nogen som har prøvet nat jagt med lys, og lille kikkert...?

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#27
Så blev vidundert testet på elg banen i Herning.
Det gav et guld mærke[Big Grin] Det er helt fantastisk til løbende elg skive, havde forstørringen sat på 2*, også kørte det ellers bare der ud af. Er vildt tilfreds med den kikkert, virkelig alle pengene værd[:p]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#28
Jeg havde lige hele modelserien imellem fingrene forleden da den svenske agent var forbi MacNab i Sønderborg.
Alle kikkerter imponerede mig med hvor let den gule trekant fanger øjet.

Der er osse nogen "taktiske" modeller med høje kliktårne (5-20 x 50)

Nogen af modellerne fås med duplex sigte, men de er ikke så interessante.

Pas på med at købe dem i Tyskland. De modeller der sælges i Tyskland er på grund af lovgivningen IKKE forsynet med den lille radioaktive celle der belyser trådkorset under de mørkeste forhold. De er osse mindre værd som brugt.
De "rigtige" modeller kan kendes på at texten på undersiden er Svensk.

Jeg blev lun på drivjagtsmodellen 1-4 x 20 med 30mm rør, men så må en af mine andre kikkerter vige.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#29
Disse kikkerter har fået navn efter deres "Tritium"(svagt radioaktiv Isotop af Hydrogen med 3 protoner) lyskilde.. en lille glas-kugle/ampul med radioaktiv tritium gas, i en lille glasbeholder med en belægning på indersiden der afgiver et svagt lys når det rammes af strålingen (Beta-stråling) fra gassen. Alt efter fosfor-belægningen på indersiden, kan man få forskellige farver...

lys-intensiteten halveres i løbet af ca. 12 år (Tritium har en halveringstid "Half-life" på ca. 12 år.)
Uanset hvad fabrikanterne skriver i deres lovprisninger af produkter med Tritium-lys, så er dette et fysisk faktum..

Radioaktiviteten fra sådan en "Tritium-perle" er meget svag, og er ikke skadelig.

Men i Tyskland er den slags klassificeret som "Thermonuklear" og dermed Verboten.....[V]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#30
Jeg fik oplyst at lyset (om natten) dør ud efter 15år og det vil koste en tudse at få skiftet cellen.

Om dagen og i skumringen er det det normale dagslys der kommer ind gennem vinduet på okularet som giver lys på sigtemidlet.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#31
Naboer søn virker til Trijicon fabrik i Novi,Michigan....han er optiks engineer der. Han er til at bringe mig en nyt Trijicon kikkert i August . Jeg vil gøre en fisk charter for nyt kikkert.[:p]

Jeg behov kikkerten til Ræv og Raccoon rundt mork denne afteråret og vil install på mit Savage tung piben .204.
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#32
Tritium som lyskilde er ikke forbut i tyskland kan købes både i sigtekikkerter, ure osv. ingen problemer i de.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Lille

Tritium som lyskilde er ikke forbut i tyskland kan købes både i sigtekikkerter, ure osv. ingen problemer i de.

Lille

Hilsen Lille



Siger du at jeg lyver ? Det er muligt at det er tilladt, men så lyver grossisten. Og det er heller ikke monteret i dem på det tyske marked

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Citat:quote:

Originally posted by Lille

Tritium som lyskilde er ikke forbut i tyskland kan købes både i sigtekikkerter, ure osv. ingen problemer i de.

Lille

Hilsen Lille



Lyver

Siger du at jeg lyver ? Det er muligt at det er tilladt, men så lyver grossisten. Og det er heller ikke monteret i dem på det tyske marked

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Lyver du nej Max men du er vel jyde[Big Grin]
Jeg ved ikke hvorfor der ikke bliver solgt i Tyskland.
Prøv og starte Ebay.de og søg Uhr od Tritium.
Jeg kan huske for to år siden blev de solgt på Wild und Hund messen i Dortmund med Tritium belyst sigte.

Lille

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#35
Så blev kikkerten indviet på jagt. Hold da helt op, hvor den bare virkede perfekt.
Se linket her...http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=14653

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#36
Nu har kikkerten været med i alt slags vind og vejr.
Den er helt vandtæt, og dugger ikke. [Smile] Den har fået rigtig meget vand, og en del slag og stød. Den holder virkelig godt ved, og skal også bruges de næste sæsoner.
Næste kikkert jeg køber, bliver helt bestemt Trijicon 2,5-10*56
[Image: TR22-2.jpg]
eller deres 5-20*50 model.[Image: TR23-2.jpg] De virker som de skal, og koster ikke en bonde gård.[Smile]
( Arbejder ikke for Trijicon )

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#37
Nogen der har pillet ved deres kliktårne - for hvad er jeres fornemmelse i forhold til kvaliteten - evt- sammenlignet med S&B, Zeiss m.fl.?

J.
Svar
#38
Så fik jeg da også lige prøvet den lille Trijicon på lidt afstand.
Skød en fin rå på 166 meters afstand. Nu har den lille kikkert snart været brugt til alt muligt, og den er stadig min bedste kikkert til dags dato.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)