Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
RCBS expander Ball
#1
Den expander ball der sidder på Decapp/expanderen (spindel) er utrolig ru (7x65R sizer).

Ved nærmere eftersyn på mine andre RCBS dies, så er de også ru. Derimod er Hornady'es helt glatte.

Spørgsmåler: Skal de være ru el. helt polerede. Man kan som bekendt ikke polere uden at fjerne gods[:0]. Derfor, inden jeg får polerer alle de ball's[Big Grin][Big Grin][Big Grin] vil jeg gerne have et lille hint.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#2
Du burde kunne polere dem op. Med de rigtige polersten ( ikke smergellærred fyfy), og teknik mister du ikke mere end 0.02-0.03 mm, og det ligger inden for tolerancen
Svar
#3
ha ha.. polert balls[Big Grin] det lyder spændende

HVORFOR GÅ PÅ ARBEJDE.. NÅR MAN KAN GÅ PÅ JAGT
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#4
Hejsa Torlak...

På mine RCBS ( 222 - 6,5x55 ) er der over det ru stykke, en lille glat ring, som er en anelse større, så det ru stykke kommer slet i kontakt med halsen..

Mvh Per
Svar
#5
Maanen har den farve maanen skal have (Clara Pontoppidan)
Lad dem vare, de er som de skal vare!
hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
Faldt lige over dette gamle topic.
Er der ikke noget med at Horny laver et expander kit, som opgradering til Rcbs die sæt....[?]
Kan bare ikke finde det nogen steder, kunne godt tænke mig at prøve det i mit neck sizer die, til 8 mm. Synes nemlig at der skal rykkes noget hårdt i håndtaget, når expanderen skal ud igen[V]
Jeg smører godt nok indvendigt og udvendigt, men det går stadig træls.

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Man kan sagtens forsøge, at give en let polering, det kan ikke skade - og ja der skal smøres godt [Wink]

Det egentlige problem er ikke expanderen, (der ofte trækker halsen skæv), men det faktum, at dien presser halsen alt for langt ind, inden expanderen så udvider den igen.

Samlet giver det alt for meget motion til halsen, og derfor kan det føles som om, at der skal meget kraft til - især ved tykhalsede (som RWS)

Bøsninger - uden expander eller tilpassede dies (costum)uden expander er langt bedre - mht. holdbarhed og rethed i hylsterhalsen.

MEN bevares - laver vi jagtammo, til skud indenfor 200 m. og genlader et hylster 5 gange - så bare GLEM DET - smør godt, vær glad, og lad være med at spekulere på det (det er jo nørderi)

Dog er de hylster med tyk gods i halsen (som RWS) for anstrengende at arbejde med (med expander ball) efter min mening - brug kvalitets hylstre [8D]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#8
Det betyder INTET at polere de "balls" lidt med fingerspidserne.....

Lader ret meget ammo til videresalg og polerer jævnligt expandere uden at det nogensinde har haft nogen som helst negativ indvirkning.

Et rigtigt godt trick er at sætte expanderspindlen i boremaskinen og så holde noget hvid Scotch brite eller ståluld grade 000 på indtil "kuglen" skinner. Der fjerner du stort set intet materiale og du får et fuldt brugbart resultat.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#9
Igen igen, en bomulds-pibebørste og lidt af det hvide Hornady fedt på så får du ingen problemer af nogen art.
Denne metode brugte jeg de første 10-12 år inden jeg gik over til automatisk smøring[^]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)