Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fast skede søges i stedet for slap skede.
#1
Fik jeg jeres opmærksomhed med overskriften? [Wink]

Har haft min dejlige kniv i et år nu.
Læderet er dog blevet lidt blødt, så skeden med kniven i hænger mere vandret end lodret.
Kniven har ikke mulighed for at falde ud på grund af den knap der er, men vil rigtig gerne have en skede der er mere fast og som hænder den "rigtige" vej.

Er der nogle der ed hvem der kan lave sådan en til mig?
[Image: f98307ae.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#2
Altså det er jo regulær vildledning med den overskrift.

Er der ikke en muggerator der kan ændre den til det noget mere retvisende " Slap skede" ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Altså det er jo regulær vildledning med den overskrift.

Er der ikke en muggerator der kan ændre den til det noget mere retvisende " Slap skede" ?

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]



Håber ikke så er vildledendeere [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#4
Det vil sige du søger en stram skede[8D]

Lang lås og tyk pibe
"The Big Eight"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#5
Søger en skede der kender sin plads [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Søger en skede der kender sin plads [Wink]

Mvh.
Boldsen



Boldsen nu stiller du sgu store krav. De er ikke lige sådan at finde, men det kan lade sig gøre hvis man bearbejder dem lidt [Wink]

Mvh
Jonas
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boldsen

Søger en skede der kender sin plads [Wink]

Mvh.
Boldsen



Og den skal være stram samtidig [Big Grin]

Der er langt til jul, men man kan jo ønske sig alt hele året

VH Søren

Big Green for ever
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar
#8
hej du skal da sy en skede selv skaf noget rårand læder.en syl noget vokset tråd og brug den gl. skede som kopi husk at det nye læder skal være vådt når du syr skeden sammen pak din kniv ind i husholdningsfilm sæt den i den våde skede. nu begynder det sjove du skal herefter til at gnide skeden i form om din kniv dette gøres flere gange over en periode på 6-8 timer, når skeden er hel tør efter 2 døgn vil læderet være meget hårdt og stift, nu farver du læderet eller du kan også bare give det lidt voks god fornøjelse

hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
hilsen koelj
Sigt højt og de går ned
Svar
#9
Hårdt arbejde at få de skeder til at passe....... Håber da det lykkes for dig..... Selv en stram skede kan med tiden blive slap, hvis den bruges meget, og det man putter i, er tilstrækkeligt stort. De er dog nærmest uopslidelige...... [Big Grin]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#10
Mener Jens Rahbek har lavet en særdeles fin walk-trough om skedesyning på http://www.holstebrogruppen.dk ... hvis du altså selv har mod på det.

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#11
Lyder alt sammen fornuftigt, menner der ikke noget der kan gøres med den skede jeg har nu for at den bliver mere fast?
Så er jeg fri for at føre mig frem på ukendt område (læs: syning) [Wink]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#12
du kan komme den gamle skede i lunken vand med lidt alun, kniven indpakkes i vitavrap, på plads i skeden og lad det tørre ind.
Det er da et forsøg værd inden du giver dig i kast med at lave en ny skede
Svar
#13
Hej Boldsen . Jeg har også sådan en endetung kniv . Monter en lille strop (lædersnor eller noget fleksibelt) helt i toppen af bælteslisken, som fikserer enden af knivskæftet . Så kan den ikke længere svinge/vippe rundt om det gamle punkt/strop . Hilsen A-bolt
Svar
#14
Er det ikke Simon Emil Ammitsbøl der siger "hellere en stram røv end en slap skede"???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by A-bolt

Hej Boldsen . Jeg har også sådan en endetung kniv . Monter en lille strop (lædersnor eller noget fleksibelt) helt i toppen af bælteslisken, som fikserer enden af knivskæftet . Så kan den ikke længere svinge/vippe rundt om det gamle punkt/strop . Hilsen A-bolt



Funebre helt oppe, noget som holder fast i knivens aller øverste del når den er i skeden?

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#16
[Image: dscn1222.jpg?t=1299076163]
Svar
#17
Okay. Smart smart Smile

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#18
Husk hvis du vælkger at sy selv så skal du lime en strimmel læder rundt langs kanten af syningen så skeden bliver "3-lags" i syningen.
Ellers skærer du syningen over ved først givne lejlighed.
Marker syhullerne med 4 mm afstand, brug en gammel kortpasser og lav så syhullerne med et 0.6 mm bor.

Lån evt. "den store knivbog" af Michael HAnsen på biblioteket, der er en god billedserie der beskriver dette arbejde.
God fornøjelse.

Hilsen

Frederik

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#19
[Big Grin]Det var eller lidt af en overskrift.. hehe[Big Grin]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#20
Jeg prøver og tage kontakt til nogle kvinder der er kyndige i håndarbejde, så jeg kan få løst dette problem med den slappe skede [Wink]

Overskriften siger mere end 1000 ord i et indlæg [^]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)