Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Opdag snigskytten på èt sekund
#1
http://jp.dk/nyviden/article2356817.ece

I didn't come this far to miss!
I didn't come this far to miss!
Svar
#2
Som jeg husker det havde canadierne noget ligende, dog ikke man-born allerede i Yogu-land. Jeg tror dog at det var radarbaseret. Men de kunne beregne affyringsstedet for et projektil og derefter nedkalde alverdens ulyksaligheder over stedet.
Mvh.

Yeti
Svar
#3
Naa ja, en ordentlig snigskytte skyder da helst paa over 800 m, og saa er den dims vist uanvendelig.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Franskmændene havde vist noget lignende i Yugo land.

Noget med en 5-6 mikrofoner på en PMV, og en computer, der kunne genkende kuglestøj, og så havde de skyttens position, indenfor 2-5 sekunder. Virkede, så længe kuglen var supersonisk.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#5
Mener at have læst om et radar baseret system som kunne angive en position på skytten inden kuglen ramte sit mål.

Dette læste jeg for flere år siden, men har ikke kunnet finde artiklen igen.

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Naa ja, en ordentlig snigskytte skyder da helst paa over 800 m, og saa er den dims vist uanvendelig.
Hogmeister



Det er da hvis kun hvis terræn eller fjenden tvinger ham til det, i dårligt vejr kan 800 meter være en ordentlig mundfuld, og så bevidst at skyde på længere hold, det er jo decideret dumt, hvis ikke det er den eneste fornuftige løsning.

Mvh. Loft
Svar
#7
Formaalet med en snigskytte er da netop at skyde paa saa lang afstand som muligt (Canadisk snigskytte holder en af rekorderne i Afghanistan med 2430m med en .50 BMG) for netop ikke at blive opdaget eller at fjenden ikke hører skuddet, og han kan blive liggende i stillingen. Under 600 m er faren for at blive opdaget for stor og flugtmuligheder gjort meget vanskelig da skytte og spotter ikke har nogen opbakning at falde tilbage paa. De opererer alene og langt fra venlige styrker.
H
Hogmeister
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Formaalet med en snigskytte er da netop at skyde paa saa lang afstand som muligt.
Som men er min. 90% sikker på an man kan ramme på
(Canadisk snigskytte holder en af rekorderne i Afghanistan med 2430m med en .50 BMG) for netop ikke at blive opdaget eller at fjenden ikke hører skuddet, og han kan blive liggende i stillingen.
Det var ikke planlagte skud, og hvis ikke det var for at støtte
andet infanteri havde han formentligt aldrig forsøgt.
Under 600 m er faren for at blive opdaget for stor og flugtmuligheder gjort meget vanskelig da skytte og spotter ikke har nogen opbakning at falde tilbage paa. De opererer alene og langt fra venlige styrker.
Det er da terræn bestemt. Der er ikke mange byer du kan holde FJ på 600 meter.
H


Svar
#9
Skuddet var planlagt. Fjenden var i færd med at udlægge en mine saa vidt jeg husker.
Og hvis du tænker paa snigskytter i bykamp, saa skyder de for det første ikke fra en vindueskarm, men fra den modsatte ende af rummet, og dykker i sikkerhed med det samme.
H
Hogmeister
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Skuddet var planlagt. Fjenden var i færd med at udlægge en mine saa vidt jeg husker.
Og hvis du tænker paa snigskytter i bykamp, saa skyder de for det første ikke fra en vindueskarm, men fra den modsatte ende af rummet, og dykker i sikkerhed med det samme.
H



Derfor holdt de også af at svarer igen med 20mm når de identificerede vinduet på snipers alley, Sarajevo. Da canadierne kom der ned fald antallet af episoder. Enten identificerede de vinduet og klarede det på afstand, eller også fandt de bare bygningen og ryddede den så nedefra og op. Helt konsekvent, så dels faldt antallet af kvalificerede snigskytter (kraftigt) og dels fordampede de resteredes mod til at plaffe civile.
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)