Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zeiss Duralyt med LP
#21
Spurgte Korsholm om prisen igår: ca 11000 når den kommer[xx(]

Michael
Svar
#22
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

@MP

Skal vi ikke holde skæg for sig, og snot for sig?

Hvorfor skal en håndværkers løn bringes ind i en kontekst, med avancer på optik?

Vedr. Tikka riflerne i Østjylland, så tror jeg det hænger mere sammen med parralel-import, end med gynger og karuseller[Wink].

Iøvrigt kender jeg 2 butiksansatte i jagt/fiske-butikker de får begge mere end 115,- kr. i timen[Smile].



Kan du så forklare, hvorfor en diskenspringer skal have en løn, der er mindre end en håndværkers[?]

Jeg er da helt sikker på at de forretninger som er lukket, uden at betale deres regninger, har gjort det på grund af velstand.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#23
@MP, nu er det ikke et fritidsforetagende jeg driver men et våbenværksted under opbygning med nyt værksted, alle tilladelser samt snart produktionstilladelse til våben. Så de billige bemærkninger kan du godt spare dig!

Citat:quote:

Det er muligt nogle forretninger kan få en mængderabat. Nogle butikker/kæder har midler til at købe stort ind, når zeiss f.eks kører en forårskampagne eller lign. Det er dog langt fra alle, der kan betale lagerrenter af at f.eks at have for kr. 1 mill zeiss liggende på lager.
Du af alle, burde da vide at fordi en større østjysk jagtforretning ofte sælger Tikka til kr. 5-6000,- så kan andre ikke gøre det samme og samtidigt tjene penge på det.


Det er jo netop der hvor kæden hopper af. Diskenspringerne ser slet ikke producentens mening med at få solgt så mange "stk" som muligt når det er så sygt skruet sammen. Hvis kunder kommer til den lille virksomhed og vil have Tikka´en, som du fremhæver, så gør mange da det at de sælger et andet fabrikat hvor distributionen ikke er skruet sådan sammen. Resultat: "Tikka" får IKKE solgt en riffel til den mand.

Men det er selvfølgelig klart det bedste med skyhøje priser og stort set ingen omsætning frem for en lidt lavere pris og så få omsætningen og deraf følgende fortjeneste gennem volumen....

Ok der er også NIF faktoren... Som en bekendt sagde for nylig: "Hvis et af de dyre mærker kalder sig verdens bedste, så er de vel også nødt til at være de dyreste"[Big Grin]

Citat:quote:

En bøssemager vil vel heller ikke sælge en færdig riffelpibe, til samme pris som han giver for en råpibe hos S&L

En glubsk diskenspringer skal tjene sin løn ved at sælge en varer med overskud. For dette får han ca. kr. 115.- i timen.



Hvorfor skulle man også det?? Det var da en underlig melding....
Men man kan som de glubske diskenspringere bare gange med 2-3.... uden at tilføre produktet nogen værdi gennem arbejde.
Det ville da være let hvis man bare knune tage råpiben og så ikke skulle arbejde fysisk på den[Big Grin]
Og kom nu ikke og sig at i intet tjener på bla. jagttøj. Her er det da ganske normalt med den faktor......
Men overordnet ikke anderledes end den lille tømrer eller smede forretning der ikke kan finde ud af det, ja så lukker den.....
Kender iøvrigt ret mange der har arbejdet eller stadig arbejder i branchen og ingen af dem genkender 115kr i timen som værende den endegyldige norm. der skal tillægges små 40kr/time så stemmer det vist.

Citat:quote:

Jeg er da helt sikker på at de forretninger som er lukket, uden at betale deres regninger, har gjort det på grund af velstand.

Eller måske elendig ledelse???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#24
Citat:quote:

Spurgte Korsholm om prisen igår: ca 11000 når den kommer


Told You so, didn´t i???

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#25
@GT
Men man kan som de glubske diskenspringere bare gange med 2-3....

Herlig konklusion.
Endelig kom det frem, du er drømmer og ved ikke en skid om hvad der sker ude i detailhandlen.

Men dit gæt på lønnen er tæt på.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#26
Citat:quote:

Endelig kom det frem, du er drømmer og ved ikke en skid om hvad der sker ude i detailhandlen.



Du kan sku selv være en uvidende drømmer. Hvor mange butikker er det du har været i??

En kikkert der annonceres til OMKRING 5k i detail i tyskland og OMKRING 11k her hjemme med en momsforskel på 6%, det burde sådan en diskenspringer da selv kunne regne faktoren ud da tyskeren med sikkerhed ikke forærer kikkerten væk[Wink]

Men tag Rex, han startede ud med vildt lave priser for at få butikken igang, nu med den nye butik er priserne stadig lave, de dyreste taget i betragtning, så gu´fanden kan det lade sig gøre at sælge til realistiske priser. Selvom det ikke er nemt[B)]

Men hele setup´en med priser fra grossisterne er sku ikke nem. Den lille butik skal ofte give mere for diverse optik end detailkunden kan købe den til. Ja, jeg har set flere eksempler på det.
Hvorfor f***** skal den lille virksomhed overhovedet interessere sig i de produkter?? Hvorfor ikke bare importere fra alle mulige andre lande og fylde markedet. Slutteligt går det da i langt højere grad ude over diskenspringerne.

Selv har jeg det da i den grad inde på kroppen når jeg skal sælge stumper til mellemhandlere. Den pris kunden bør kunne få varen til bliver slutteligt alt for høj og omsætningen daler. Hvorfor vil folk bare ikke forstå det???
Min pris er så lav at det burde kunne gå her hjemme men desværre....
Derfor slår jeg over til at sælge direkte til kunder her hjemme og til mellemhandlere der tænker volumen, i udlandet.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Schönauer

Citat:quote:

Originally posted by Boryx

@MP

Skal vi ikke holde skæg for sig, og snot for sig?

Hvorfor skal en håndværkers løn bringes ind i en kontekst, med avancer på optik?

Vedr. Tikka riflerne i Østjylland, så tror jeg det hænger mere sammen med parralel-import, end med gynger og karuseller[Wink].

Iøvrigt kender jeg 2 butiksansatte i jagt/fiske-butikker de får begge mere end 115,- kr. i timen[Smile].



Kan du så forklare, hvorfor en diskenspringer skal have en løn, der er mindre end en håndværkers[?]

Jeg er da helt sikker på at de forretninger som er lukket, uden at betale deres regninger, har gjort det på grund af velstand.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben



Hvad er det jeg skal forklare[?]

En håndværker får ikke voldsomt meget mere i løn end en butiksarbejder. Den har i fået galt i halsen[Wink]

Hvis det er fordi i tror en håndværkersvend får 400,- kr. i timen og en butiksarbejder 115,- kr., så er i galt på den. De er begge tæt på 150,- i timen gennemsnitligt.

Men rigtigt mester fakturer måske 400,- kr. i timen. Det skal jo også dække feriepenge, forsikringer, værktøj, biler osv.

Mester bliver ikke tyk og fed ved at fakturere 400,- kr. i timen, og aflønne svendene med 150,-. Vel kommer der penge i kassen, men der skal avance på materialer og accorder til inden det bliver rigtigt sjovt at være mester[Big Grin][^].
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#28
Det forekommer jo heller aldrig at de dyre mærkevarer sælges til den vejl. udsalgspris. Der handles altid om det, det burde man måske lige huske på.

Derudover er løn og omkostningsniveauet i DK nok blandt det højeste i europa. Der er kun en til at betale - nemlig forbrugeren.
Kik dig omkring fødevarer, biler you name it.

Det er efterhånden reglen at når en handel til f.eks. 20.000 er afsluttet, er der måske kun 2000 i avance. Det skal dække alle udgifter til løn og forrentning, samt alle andre omkostninger. Det kan man vist ikke kalde urimeligt. Tværtimod.

Man skal huske på at hvis du vil have kunder i butikken, skal du have udvalget, ellers gider de ikke besøge dig og de vil have varen med under armen med det samme. Kan de ikke få det, handler de et andet sted. Du kender det garanteret fra dig selv. Du gider heller ikke at gå forgæves, den ene gang efter den anden.

At have varen på hylderne koster kassen og omsætningshastigheden på våben og dyr optik, er langsom, uanset hvilken forretning du er i. Så man kan ikke sige der er meget tilbage til at dække dine omkostninger.

Hvor mange bikse jeg har været i er for såvidt sagen uvedkommende. Jeg kender branchen ganske udmærket gennem 32 år.

Hvor mange butikker har du stået i, og hvor lang brancheerfaring har du med dine skråsikre udtalelser?

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#29
Mine udtalelser underbygges af adskillige års samarbejde med grossister, forretninger, forhandlere de sidste 6år gennem mit eget lille firma.
Jeg er rørende enig i at der skal være noget til at dække diverse omkostninger, men er man god til forhandling får man også den rette pris hos grossisten. De er nemlig pisse sultne efter salg.
Det har jeg så fra folk i "grossist" leddet (både nuværende og tidligere).
Men klart hvis firmaets kredit er skidt kva dårlig ledelse eller hvad årsagen nu måtte være så tager grossisten sig naturligvis betalt for at lege "lager" for en forhandler.
Måske der er for mange butikker???

Hvad hvis der er for mange bagere?? JA igen så lukker de "ringest" drevne helt automatisk.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#30
Nu er vi næsten ved at være enige[Wink]

Så synes jeg godt vi kan gemme den glubske disken springer bort. Han passer blot sit arbejde som alle andre.

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#31
He he,

det var nu også lidt provo til MP, da han havde lidt til gode[B)][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#32
[Big Grin][Big Grin][8D]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Pingvinen

Spurgte Korsholm om prisen igår: ca 11000 når den kommer[xx(]

Michael



Hej.

Som tidligere skrevet er listeprisen Uden lys omkring 6700,-

Citat fra 375Ras : "Er lige hjemkommen fra IWA, hvor den danske importør oplyste, at de vil koste 2600,- kr. mere end den samme model uden lys."
Når oplysningen kommer fra importøren må den vel antages at ligge forholdsvis tæt på den endelige pris.

Så ser det sådan ud : 6700,- + 2600,- = 9300,- !

Uden lys kan den sagtens købes til 6000,- så mon ikke prisen med lys realistisk vil ligge omkring 8000,- ved en "sulten" forhandler [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#34
Den er allerede oplyst til 11k[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by GT

Den er allerede oplyst til 11k[Wink]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Ja - det har jeg set - men den tror jeg ikke på !
En ting er hvad der oplyses før produktet er på hylden - noget andet når de barske realiteter melder sig [Big Grin]

Med venlig hilsen
Bushman
Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
Med venlig hilsen
Bushman

Der er noget underligt ved livet: Hvis man accepterer mindre end det bedste, får man det tit.
http://www.bushman.dk/images/forum/BushmanAvatar.gif
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by GT

Mine udtalelser underbygges af adskillige års samarbejde med grossister, forretninger, forhandlere de sidste 6år gennem mit eget lille firma.
Jeg er rørende enig i at der skal være noget til at dække diverse omkostninger, men er man god til forhandling får man også den rette pris hos grossisten. De er nemlig pisse sultne efter salg.
Det har jeg så fra folk i "grossist" leddet (både nuværende og tidligere).
Men klart hvis firmaets kredit er skidt kva dårlig ledelse eller hvad årsagen nu måtte være så tager grossisten sig naturligvis betalt for at lege "lager" for en forhandler.
Måske der er for mange butikker???

Hvad hvis der er for mange bagere?? JA igen så lukker de "ringest" drevne helt automatisk.

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]



Med dit åbenlyse forhandlingstalent, burde du tage en røvfuld Duralyt hjem og bombe markedet med billig Zeiss.

Jeg tror at en ambitiøs bøssemager kan forhandle lige så gode priser som en diskenspringer fra en mindre butik kan.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#37
Citat:quote:

Originally posted by GT

Men tag Rex, han startede ud med vildt lave priser for at få butikken igang, nu med den nye butik er priserne stadig lave, de dyreste taget i betragtning, så gu´fanden kan det lade sig gøre at sælge til realistiske priser.


Der var en gang [Smile] hos Rex koster en bøtte Rhino krudt 395,- og hos Korsholm 370,- [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#38
Citat:quote:

Du af alle, burde da vide at fordi en større østjysk jagtforretning ofte sælger Tikka til kr. 5-6000,- så kan andre ikke gøre det samme og samtidigt tjene penge på det.
At butikker tit sælger en Beretta til ca. kr. 11.000,- betyder jo ikke at dette giver overskud. Man satser på, at det man taber på gyngerne, det vinder man på karusellerne.


Citat:quote:

Vedr. Tikka riflerne i Østjylland, så tror jeg det hænger mere sammen med parralel-import, end med gynger og karuseller.

@Boryx - Jeg tror du blander tingene lidt sammen[Wink]
Eksemplet med gynger og karuseller, drejede sig om at mange butikker sælger f.eks en beretta med kr. 0,- i indtjening, men håber på at kunden kommer igen og køber andet udstyr der er avance på.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period
Mvh.

mp
Svar
#39
Citat:quote:

Med dit åbenlyse forhandlingstalent, burde du tage en røvfuld Duralyt hjem og bombe markedet med billig Zeiss.

Jeg tror at en ambitiøs bøssemager kan forhandle lige så gode priser som en diskenspringer fra en mindre butik kan.


1. Mit forretningstalent kender du intet til[Wink]
2. Jeg er ikke bøssemager. Det er der nok andre der kalder sig[B)]

@Bjarne, det var jeg ikke klar over. Men prisen på indeværende lager er stadig 370,- her....
Men nu kommer der en ny sending i løbet af de næste 10-12 dage hvis det ellers går som præsten prædiker. Priserne fra grossisten har jeg ikke endnu...

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#40
Citat:quote:

Originally posted by mp

Citat:quote:

Du af alle, burde da vide at fordi en større østjysk jagtforretning ofte sælger Tikka til kr. 5-6000,- så kan andre ikke gøre det samme og samtidigt tjene penge på det.
At butikker tit sælger en Beretta til ca. kr. 11.000,- betyder jo ikke at dette giver overskud. Man satser på, at det man taber på gyngerne, det vinder man på karusellerne.


Citat:quote:

Vedr. Tikka riflerne i Østjylland, så tror jeg det hænger mere sammen med parralel-import, end med gynger og karuseller.

@Boryx - Jeg tror du blander tingene lidt sammen[Wink]
Eksemplet med gynger og karuseller, drejede sig om at mange butikker sælger f.eks en beretta med kr. 0,- i indtjening, men håber på at kunden kommer igen og køber andet udstyr der er avance på.

Mvh.

mp

De dumme er så sikre i deres sag, og de kloge så fulde af tvivl
Hvis I nu lige læser hvad jeg skriver, så er det noget jeg har hørt - period



Ups[:I] [B)]
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)