Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
En nyjægers overvejelser
#6
Velkommen til, og som Skytmar siger. Køb og brug det som opfylder dit behov, og som du føler dig godt tilpas i. Man behøver altså ikke ligne hverken Prins Henrik eller Charles for at gå på jagt. Tweed, fløjlknickers kræver en sidelåsbøsse og ikke en Baikal ou [Smile]

Jeg er heller ikke så gammel udi jagt. Tog mit tegn for lidt over 3 år siden, og er nu 48 år.

En ting jeg har lært til nu er, at jeg igennem livet har fået nogle ideer om, at nu vil jeg prøve et eller andet, og straks bruger man en masse penge, og finder et par år senere ud af, at det ikke rigtig fængede alligevel. Så denne gang gjorde jeg det lidt anderledes, satte 15.000 kr. af til riffel og bøsse, og fik et udemærket køb på begge dele hos en velrennomeret forhandler, som kunne give mig den vejledning jeg som nyjæger havde behov for.

Alt det fisefornemme jagttøj måtte jeg ligesom vente lidt med, hvis ikke jeg ville vælte hele familiens budget, bare fordi jeg havde fået endnu en skør ide. Så jeg købte brugt jagtjakke og bukser i goretex, et godt mærke og stort set nyt, men slap med 1.000 kr. Alt det andet er så kommet stille og roligt hen ad vejen, efterhånden som jeg er blevet sikker på, at jagt er kommet for at blive for mit vedkommende. Der er stadig masser lækre og fristende ting som jeg syntes er lækre, men som igen ikke er nødvendige (endnu).

Jeg ønsker for dig, at du har fundet din rette hylde, og at du må få et hav af skønne oplevelser!!

"Nu helt uden irriterende gifbillede"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar


Beskeder i denne tråd
En nyjægers overvejelser - af thoft - 04-03-2011, 08:39 PM
En nyjægers overvejelser - af Santo - 04-03-2011, 08:59 PM
En nyjægers overvejelser - af Boryx - 04-03-2011, 09:06 PM
En nyjægers overvejelser - af yeti - 05-03-2011, 12:56 AM
En nyjægers overvejelser - af skytmar - 05-03-2011, 02:10 AM
En nyjægers overvejelser - af Vilsgaard - 05-03-2011, 03:38 AM
En nyjægers overvejelser - af thoft - 05-03-2011, 06:27 PM
En nyjægers overvejelser - af Rimfire Hunter - 06-03-2011, 12:08 AM
En nyjægers overvejelser - af Vilsgaard - 06-03-2011, 12:14 AM

Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)