Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukkejagt England/Skotland
#1
Jeg gik egentlig og regnede med, jeg skulle på bukkejagt i polen. Har været derovre fornylig for lige at sondere terrænet, da jeg var der i andet ærinde. Det siger mig ikke en pind derovre. Så Polen bliver det ikke....

Jeg har arbejdet i England, og er på den måde blevet glad for at være der. Har snust lidt til Skoland også. Begge steder føler jeg mig tilpas, og i mine øjne er det lige en anelse mere stil over tingene der. Ikke for at være snobbet aristokratisk eller på andet måde være/føle sig hævet over andre. Det tiltaler mig bare mere end Østblokken. Og skal jeg på jagt, skal jeg også føle mig tilpas....

Mit spørgsmål er så; Hvor skal jeg tage hen. Vil gerne skyde 3-4 bukke. Har ikke skudt mange bukke endnu. Det er først min 3. sæson jeg går i møde. Det er dog en jagtform jeg er faldet for...

Skal jeg vælge fast pris, eller prisliste.? Er interesseret i at skyde helt almindelige bukke. Præsentable bukke.

Har set i anden tråd, der er lidt komoplikationer med indførelse af våben til UK. Da jeg jobbede derovre, strammede de gevaldigt grebet omkring flysikkerheden, da der på det tidspunkt, blev eksperimenteret med flydende sprængstof ombord. Og tak for det du ekstreme militante arabiske møgdyr, at tingene er blevet så meget mere kompliceret.

Gode råd og andet nyttigt modtages gerne.

På forhånd tak.... [Smile]

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#2
Hej Big Dane

Jeg har selv været en del efter bukke i det Skotske. Jeg er helt enig, det er en bedre helheds-oplevelse.

Der hvor jeg arbejede, var det primært Kronvildt vi skød (ca. 800 om året). Men nogle år tidligere havde der faktisk været en god bukkejagt, skovene var dog nu blevet så tilpas store og mørke- at de var bedre egnede for kronvildt. De seneste år er de begyndt at skove og genplante ret kraftigt i området - med fornuftig fremgang i råvildt-bestanden tilfølge[Smile].

Hvis du kunne være interesseret i at vide mere om stedet og deres stalkere, så er du velkommen til at vippe en PM afsted til mig.

Jeg formidler gerne en kontakt[Smile].

/Bo
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
Hej Bo...

Mange tak for din henvendelse. Det lyder interessant. Har tænkt på krondyr også..... Du hører fra mig.... Tak. [Smile]

Mvh Tom

BigDane

Jag eller bliv jaget...

VENI VEDI VICI

***B***L***A***S***E***R
BigDane

VENI VEDI VICI

Ja selvfølgelig skal den derind.... Det er helt normnalt......

Nu også med en No. 1....

Svar
#4
Våben til skotland er ikke noget problem. Du skal bare have en Visitors firearms Permit til din riffel og der skal bare være sponsor på. Det største problem er flyselskabet. Jeg har altid fået fornem behandling af sas de 3 gange jeg har været der ovre. Ryan flyver vist ikke med våben? Men undersøg om dit flyselskab du regner med at flyve tager våben med.

Mvh
Christensen

Livet rummer mange forunderlige spørgsmål...
Hvorfor er det fx. fysisk umuligt at købe et våbenskab der er stort nok?
Mvh
Christensen
Svar
#5
Håber der er i orden at jeg låner din tråd da det omhandler nogenlunde det samme emne.

Er der bukke på vestkysten i højlandet? -eller er det kun kronvildt og lidt sikavildt?
Angående nærmere sted så er det havnebyen Tarbert.

Hvis du ikke synes det er okay BigDane, så sig endelig til så ændrer jeg indlægget! [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#6
Mon ikke BigD klarer det [Smile]

Nu har jeg jo lidt erfaring med de områder derude Boldsen [Wink] og ja der findes en begrænset bestand af råvildt. De står dog primært i de lavere skovområder - decideret hillbukke er sjældne derude, men jeg så flere gange råvildt i trægrænsen, som iøvrigt altid er en spændende pürch at tage tidlig morgen og sen aften!
Svar
#7
Super!
Skriver lige til dig da jeg har et spørgsmål!
Tak for svaret!

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)