Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
6.5x55SM med Barnes TSX
#1
Der har tidligere været skrevet en del om, at det skulle være svært at få ovenstående kombination til at gå godt. Jeg har nu alligevel tænkt mig at lade en stak med 130 grs TSX til afskydning i min S&L Sporter. Er der nogen af de ærede formænd, der har ladedata der har givet et godt resultat?

På forhånd tak for hjælpen.

hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#2
Den ladning der giver god præcision i en riffel giver ikke nødvendigvis god præcision i en tilsvarende, men man har jo lov at være heldig [Smile]

Hvis du har patronlængde (COAL) kan jeg lave Quickload data om du vil, Barnes anbefaler 0.050" / 1,27 mm som friflugt hvilket også er det område hvor jeg oftest har fundet præcision med TSX'en

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#3
Citat:quote:

Den ladning der giver god præcision i en riffel giver ikke nødvendigvis god præcision i en tilsvarende, men man har jo lov at være heldig


sandt nok, men sansynligheden for at the sweet spot ligger i nærheden er relativ stor.

Tak for oplysnignen om deres anbefalede friflugt. Det vil jeg prøve at arbejde ud fra. Jeg har selv QL, men det er jo kun et computer program og giver heller ikke den evige sandhed.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar
#4
Nu skal du jo huske, at S&L har en konisk overgang fra kammer til pibe, så OAL kan være temmelig lang.

Min skyder bedst ved lave hastigheder, hvilket er et kendt fennomen.

Jeg har aldrig lavet noget hokus pokus, for at få den til at skyde med TSX, den skød ca. Ø 20 mm fra første ladning.

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by hjemmeladeren

Jeg har selv QL, men det er jo kun et computer program og giver heller ikke den evige sandhed.


Lige præcis men den giver et godt udgangspunkt og god støtte til valg af krudt, det tætteste du kommer på "den evige sandhed" er at ved at afprøve og så holde øje med tryktegn og finde den der minder mest om hole in one [Smile]

Jeg overvåger trykket ved at iagttage hylstrets kontakt med kammeret, hylsterbunden må ikke begynde at udvide sig og få kontakt, men nu er det ikke nødvendigvis i det område din riffel har præcision, det er oftest længere nede på skalaen, jeg lader feks til en Varberg 6,5x55 med Oryx, der skal fart og tryk på for at den bliver præcis

[Image: baseexpansion.jpg]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#6
Takker for rådene. Vil forsøge om ikke der er præcision potentiale indenfor 830 - 880 m/s. Det plejer at være i det område jeg opnår gode resultater med lignende kuglevægt.

Jeg må en tur til Hanebjerg med en stak prøver.

mvh
hjemmeladeren
Hjemmeladeren

Det er en sej død at blive trådt ihjel af gæs
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)